hei
sliter med å få løsnet senterbolten som holder fast drivakslingene.
noen som vet om det er lings eller vanlige gjenger?
Har stått no en hel kveld å hoppet på en latmannsarm 80cm uten resultat
brukt både kjølespray og varmet opp muttern men neida den vil ikke løsne. å ja for dem som tror jeg ikke har tatt opp mutter låsen så har jeg det. GODE TIPS ØNSKES
senterbolt HJELP
Moderator: Styremedlemmer
senterbolt HJELP
US Miata 92mod 1,6l svart med brunt skin itereør, 1,8l vlsddiff, KN filter.borla dual tip eff.annlegg rustfritt, JR freeflow cat, low profile lykter, momo ratt, koni sport dempere/fjører, tsw felger 16"7"215x40x16"
-
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
På min var det klin umulig, hadde på ett rør på halvannen meter, og hoppet på det, det du kan gjøre er å stikke inn på ett lastebil verksted, få de til å hjelpe med muttertrekker, eller bruke vinkelsliper som eg gjorde, snittet mutteren, disse er lagervare hos de fleste mazda...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
Hjullager bak på nye Audi A3 tok jeg igår. Var 3/4" på spesialverktøyet og selvfølgelig hadde vi ikke latmannsarmen i den størrelsen inne. Muttertrekker med 3/4" hadde ikke sjangs. Resultat ble å bruke en momentnøkkel. Ikke bra for momentnøkkelen, men men.. Satte den på maks, 400nm idet jeg skulle løsne den, det sa klikk og det var fortsatt mere igjen. Så det er ikke tvil om at disse sakene sitter godt. Dras til med 180nm og 180grader.
Prøv med ett rør på latmannsarmen før det går hardere til verks..
Prøv med ett rør på latmannsarmen før det går hardere til verks..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
Eh, sorry. Jeg forvekslet denne tråden med en hvor problemet var å få av veivbolten
Når jeg var av med alt av understell i vinter skjønte jeg hvor mye rustløser faktisk har og si. Dynk mutteren i rustløser gjentatte ganger helt til den løsner. Jeg tror jeg brukte en halv biltema boks på en time for å få av en bolt i bærebroen bak. Da gikk den fra å være urokkelig med slegge til å skli ut med litt lett dunking med en skralla.
Senterbolten på divakslingen gikk løs med ett smell og ca. 1.5 meter extension på latmannsarmen.

Når jeg var av med alt av understell i vinter skjønte jeg hvor mye rustløser faktisk har og si. Dynk mutteren i rustløser gjentatte ganger helt til den løsner. Jeg tror jeg brukte en halv biltema boks på en time for å få av en bolt i bærebroen bak. Da gikk den fra å være urokkelig med slegge til å skli ut med litt lett dunking med en skralla.
Senterbolten på divakslingen gikk løs med ett smell og ca. 1.5 meter extension på latmannsarmen.