Registerrembytte og AC
Moderator: Styremedlemmer
Registerrembytte og AC
Er det noen som har klart å bytte registerrem på en NA Miata uten å demontere AC deler?
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Annet tips er å bytte simringen på oljepumpa/senterbolten samtidig..
Denne må jeg skifte nå.. Og gjett om jeg gleder meg til jobben.... Må pelle av like mye som ved reg reimskifte..
Dette er en del som koster 50-100 kroner inkl frakt i fra MX5parts.. Koster deg ideelt sett 5 min med arbeid..
Denne må jeg skifte nå.. Og gjett om jeg gleder meg til jobben.... Må pelle av like mye som ved reg reimskifte..
Dette er en del som koster 50-100 kroner inkl frakt i fra MX5parts.. Koster deg ideelt sett 5 min med arbeid..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
jeg har short nose og det er ikke noe behov for å fjerne senter bolten til reimhjulet på veiva. Er bare å skru av fire små bolter så er det av.
Mx5 1,6 NA FMII
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hehe var sikkert disse boltene eg fant under noe dritt dette da, men vil da påstå at det er en fordel å ta av senterbolten uansett, for å eventuelt bytte locktite å sørge for den er i orden, lettere å løsne en bolt enn feks 4 som kan knekke,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Etter snart 10 år som bilmekaniker har jeg aldri opplevd at noen av de 4 små boltene har knekt, eller i det hele tatt gått tregt på en mazda. Og for de som ikke har tilgang til riktig moment eller locktite er det mye enklere med de fire små, syns nå jeg.StianOppistov wrote: lettere å løsne en bolt enn feks 4 som kan knekke,
Og hvis man er i tvil om den store senterbolten sitter skikkelig er det fort gjort å la et verksted slenge på ny locktite og dra til med riktig moment.
Mx5 1,6 NA FMII
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
http://redrider-turbo.spaces.live.com/