Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mojo-91 wrote:Det er naturlig at bilen kjøpt hos forhandler er dyrere enn privat.
Hvorfor kjøper du ikke denne istedet: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=6&tot=23
Billigere, lavere kilometer og mye finere farge !!
Og så holder eieren til i Oslo.
Så har den 25 Hk mindre...
Dette er en 90Hk og den andre er en 116 hk
Jeg ville styrt unna 90 hestern..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Dette med farge stemmer ikkje, er vel ikkje noen så kan si en annen farge er penere enn den andre. eg synest røde eller hvite er penest, sort er tøft men ett helvette å holde ren. denne grønne liker eg rett og slett ikkje, også har man denne lyse blåe da, ikkje noe pent, men som HFMX5T gjorde så er det rått, få den litt frisket opp. Dette med farge er smaksans,Og er det noe positivt at en eiger bor i oslo der de salter for den minste ting, Er vel samme med bergen salter hele vinteren, finne en i ett utkantstrøk der kommunen har ett lavere budskjett..
Farge er såklart smak, men noen farger passer på en bil, og noen gjør det ikke. Den blåfargen som er på noen MX-5 passer mer på et tankskip. Sorry for de som har den Som trøst kan jeg bekrefte at svart er et h... å holde rent ja. For noen vil også det at det er mange røde NA trekke den fargen ned, så det er jo ikke bare selve fargen som teller.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
etter min mening er det tre farger mx5 passer spesielt bra i.. sølv, rød og blå, forrutenom smurfeblåfargen da for den er jo rett og slett grusom.. derimot er laguna blue finfin på mx5. går å drømmer om å lakke bilen opp i rx8 rødfargen, den er rett og slett nydelig i sollys når den gullfarga perlemoren glitrer i den røde lakken..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Sånn sett
Men, har du noe peiling på om det er noe merkbar forskjell mellom 90 og 116 utgavene?
I følge en x-eier av 90Hk som jeg kjenner så er det stor forskjell.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Søren å! Og, jeg som faktisk hadde tenkt å gå for en '91 NA som befant seg i sør-norge, men valgte den slappe '97 NA'en her i Tromsø i stedet... Greit nok, bilen eier ikke kilometerstand, men jeg savner litt mere futt i motoren. Lurer i grunn på om K&N-filtret jeg bestilte i forrige uke vil ha noen merkbar effekt på ytelsen. Noen erfaringer der også eller, Vidar?
Merka ikke så mye forskjell på oem og K&N. Blir bedre lyd hvertfall..
viktig å skjerme mot varmluft hvertfall..
Merka forskjell da jeg gikk fra K&N over til JR CAI..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Merka ikke så mye forskjell på oem og K&N. Blir bedre lyd hvertfall..
viktig å skjerme mot varmluft hvertfall..
Merka forskjell da jeg gikk fra K&N over til JR CAI..
Hva som er forskjell på JR CAI og vanlige sportsfiltre (om man kan kalle det det da)?
Vidar wrote:Merka ikke så mye forskjell på oem og K&N. Blir bedre lyd hvertfall..
viktig å skjerme mot varmluft hvertfall..
Merka forskjell da jeg gikk fra K&N over til JR CAI..
Hva som er forskjell på JR CAI og vanlige sportsfiltre (om man kan kalle det det da)?
ja, etter som JR CAI suger inn kald luft.. Og vanlige konfilter suger inn luft som er rundt eksosmanifoilen, dvs veldig varm luft..
Men det går an å skjerme filtret. Men det må du lage selv. Det følger med en enkel skjerming på Piperkross filtret
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Merka ikke så mye forskjell på oem og K&N. Blir bedre lyd hvertfall..
viktig å skjerme mot varmluft hvertfall..
Merka forskjell da jeg gikk fra K&N over til JR CAI..
Hva som er forskjell på JR CAI og vanlige sportsfiltre (om man kan kalle det det da)?
ja, etter som JR CAI suger inn kald luft.. Og vanlige konfilter suger inn luft som er rundt eksosmanifoilen, dvs veldig varm luft..
Men det går an å skjerme filtret. Men det må du lage selv. Det følger med en enkel skjerming på Piperkross filtret
Skjønner.. Men hva bør denne skjermen være laget av slik at den tåler varmen? Men er det ikke mulig å forlenge "røret" til luftfiltret slik at den suger kald luft fra fronten en plass eller vil man tape effekt på det?
Jeg synes faktisk den smurfe blå fargen er ganske stilig, vet det er mange som ikke liker den, men smaken er som baken...
For rød går det så utrolig mange av,hvit liker jeg ikke, og brg har det beige interiøret (trodde jeg...) men denne du viser til har jo faktisk svart. Så da ble det faktisk en mulighet igjen! =)
Men Vidar: Jeg kjører nå en golf 2 1,3L med 55 ville hester så jeg merker nok en forskjell fra nåværende bil! Men hvis man merker stor forskjell mellom 90 og 116 hester'n så hadde det jo vært greit å prøvd å finne en mx5 med 116 hester.
_mx5_Rune_: Finnes MX5 i andre blå farger enn smurfe fargen orginalt? Bilder i så fall? Og forresten, noen som vet om en side eller lignende med oversikt over farger som mx5/miata kom med? Hadde vært artig å sett!
Takker og bukker for alle svar så langt!
Hilsen Fred-Stian! :Ø)