Greedy Turbokit på 1.6 Na
Moderator: Styremedlemmer
Greedy Turbokit på 1.6 Na
Blir vel mx5 på meg da, siden forsikringa var meget rimelig! Men har prøvekjørt en original mx5 og syntes ikke det gikk godt nok.
Hva mer trenger man enn dette turbokittet for å få det godkjent:
GReddy Turbo Kit , Mazda MX-5, NA6CE
Our price NOK 14495.00
Price excl. VAT NOK 11689.52
Import-tuning.no som selger... Det må være godkjent iogm at dette skal være bruksbil (sommer)
Regner med at jeg trenger bremser, noen som har link?
Mvh
Marius
Hva mer trenger man enn dette turbokittet for å få det godkjent:
GReddy Turbo Kit , Mazda MX-5, NA6CE
Our price NOK 14495.00
Price excl. VAT NOK 11689.52
Import-tuning.no som selger... Det må være godkjent iogm at dette skal være bruksbil (sommer)
Regner med at jeg trenger bremser, noen som har link?
Mvh
Marius
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Du trnger ikke gjøre noe spesielt med bremsene. Du skal kunne få bilen godkjent med Turbo uten dette. Bla deg litt igjennom forumet her på siden så ser du at det er flere temaer som omhandler dette.
En annen ting som du må huske er at hvis du kjøper en importert bil så går det ut fra førstegangs registrering i norge når det blir regnet ut avgift til staten på effekt økningen. Jeg undersøkte i fjor på dette, og hadde en bil som var importert i juni 2002. Hvis jeg økte effekten til 170 hk.- da måtte jeg ut med 27 tusen til den norske stat i avgift. Jeg snakket med en meget hyggelig fyr i Bodø som jobbet for vegvesnet(biltilsynet), og han kjente til Mx5, og hva som måtte til for å få den godkjent, pluss han kom med flere tips til hvor en kunne skaffe seg billige turbo satser og andre deler til Mx5, så det er ikke alle som er så ille i systemet.
Det letteste for deg, er å kjøpe en ferdig godkjent bil med turbo, da slipper du en masse arbeid med å få den godkjent på biltilsynet, og hvis du treffer de rette folkene blir det masse arbeid for deg med å fremskaffe papirer osv osv på at bilen skal kunne gå igjennom de kravene som stilles til en effekt økning.
En annen ting som du må huske er at hvis du kjøper en importert bil så går det ut fra førstegangs registrering i norge når det blir regnet ut avgift til staten på effekt økningen. Jeg undersøkte i fjor på dette, og hadde en bil som var importert i juni 2002. Hvis jeg økte effekten til 170 hk.- da måtte jeg ut med 27 tusen til den norske stat i avgift. Jeg snakket med en meget hyggelig fyr i Bodø som jobbet for vegvesnet(biltilsynet), og han kjente til Mx5, og hva som måtte til for å få den godkjent, pluss han kom med flere tips til hvor en kunne skaffe seg billige turbo satser og andre deler til Mx5, så det er ikke alle som er så ille i systemet.
Det letteste for deg, er å kjøpe en ferdig godkjent bil med turbo, da slipper du en masse arbeid med å få den godkjent på biltilsynet, og hvis du treffer de rette folkene blir det masse arbeid for deg med å fremskaffe papirer osv osv på at bilen skal kunne gå igjennom de kravene som stilles til en effekt økning.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hvis du skal kjøpe en mx5, så må du gå for 115 Hk eller 1.8L
Så bør du passe på første gangs registrering i Norge..
Ellers så vil jeg sterkt anbefale å kjøpe kompressor
Har kan du regne ut hvor mye avgift du må betale for effektøkningen : (velg endre status på et kjøretøy)
http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus
Så bør du passe på første gangs registrering i Norge..
Ellers så vil jeg sterkt anbefale å kjøpe kompressor

Har kan du regne ut hvor mye avgift du må betale for effektøkningen : (velg endre status på et kjøretøy)
http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
hehe...regna fort over en oppgredering av bilen.. damn..heheVidar wrote: Har kan du regne ut hvor mye avgift du må betale for effektøkningen : (velg endre status på et kjøretøy)
http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus
fra 140hk til 205hk
Differanse: 60570,00
Bruksfradrag (0%): -0,00
Tilleggsavgift ved statusendring: 60570,00
BARE 24485,00

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
hvis ikke du skal ha over 200 Hk i bilen din, så vil jeg anbefale kompressor.
Litt dyrere. Men du slipper å polstre alt mot varme, ladetrykk fra bunnen og en fin motorlyd.
Med kompressor så er det mulig å hente ut ca 200 hester på bakhjula
Jeg er hvertfall stor fornøyd med kompressor. Merker godt at jeg har flere hester, og ikke minst større moment.
Du må nesten kontakte biltilsynet og spørre om å få godkjent bilen. Du kan ha flaks å treffe på rette person. Men treffer du på en gjennosnittlig biltilsynkontrollør, så får du et klart nei til svar. Men det er bare å prøve på neste..
Litt dyrere. Men du slipper å polstre alt mot varme, ladetrykk fra bunnen og en fin motorlyd.
Med kompressor så er det mulig å hente ut ca 200 hester på bakhjula
Jeg er hvertfall stor fornøyd med kompressor. Merker godt at jeg har flere hester, og ikke minst større moment.
Du må nesten kontakte biltilsynet og spørre om å få godkjent bilen. Du kan ha flaks å treffe på rette person. Men treffer du på en gjennosnittlig biltilsynkontrollør, så får du et klart nei til svar. Men det er bare å prøve på neste..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- fatlaces
- 4200 RPM
- Posts: 436
- Joined: 08 Feb 2005, 01:00
- Location: Sarpsborg
- Contact:
- Status: Offline
Ja det er ikke dårlig. da burde en på 23 få en tilsvarende deal. vet ikke hvor du bor da..? men burde da ikke være så mye ekstra for at man bor i oslo.MeSs wrote:Ehm.. 7300 på en 19åring med full kasko og 20% bonus, er billig..fatlaces wrote:offtopic: meget rimelig forsikring ? 26000 i året syns jeg ble drøyt. men så skal man jo straffes for å være ung og dum også dahurra for en eldre mor på Toten
Mvh
Marius
hvilket forsikringselskap bruker du ?
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har nå fått 50 % bonus, full kasko hos Gjensidige 5700,- 16000 KM
(naf-medlemskap(forhøyet egenandel) og innbo/reise i tillegg gir meg rabatt)
Hadde forsikringen på min mor tidligere, men fikk sjefen til å skrive en erklæring at jeg har kjørt skadefritt på jobb! (det gir 50 %)
Og siden jeg stod som medeier og min mor som hovedeier på vognkortet, så fikk jeg "omregistrere" gratis, sånn at jeg er nå hovedeier på papiret.... (ble gjort over tlf)
(naf-medlemskap(forhøyet egenandel) og innbo/reise i tillegg gir meg rabatt)
Hadde forsikringen på min mor tidligere, men fikk sjefen til å skrive en erklæring at jeg har kjørt skadefritt på jobb! (det gir 50 %)
Og siden jeg stod som medeier og min mor som hovedeier på vognkortet, så fikk jeg "omregistrere" gratis, sånn at jeg er nå hovedeier på papiret.... (ble gjort over tlf)

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Gjensidige, Med 3000 eller 4 i kasko og bor i ei bygd da, tror det hjelper en del, er også naf medlem..fatlaces wrote:Ja det er ikke dårlig. da burde en på 23 få en tilsvarende deal. vet ikke hvor du bor da..? men burde da ikke være så mye ekstra for at man bor i oslo.MeSs wrote:Ehm.. 7300 på en 19åring med full kasko og 20% bonus, er billig..fatlaces wrote:offtopic: meget rimelig forsikring ? 26000 i året syns jeg ble drøyt. men så skal man jo straffes for å være ung og dum også dahurra for en eldre mor på Toten
Mvh
Marius
hvilket forsikringselskap bruker du ?
Mvh
Marius
-
- 500 RPM
- Posts: 67
- Joined: 13 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 2001
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ny adresse til Statusendrings-kalkulatoren.
Noen som vil forklare hvorfor det bare blir et par tusen i endringsavgift for en 1.6 NA importert i '99 ved turboinstallasjon? Går ut fra økning til ca 140 hk med orginalt greddy turbokit. Virker som bruksreduksjon står på 85%, noen spesiell grunn til det?
Edit: "Det gis følgende bruksfradrag i tilleggsavgiften for den tiden kjøretøyet har vært registrert i Norge. (..) Registreringstid over 7 år: 85 prosent"
Noen som vil forklare hvorfor det bare blir et par tusen i endringsavgift for en 1.6 NA importert i '99 ved turboinstallasjon? Går ut fra økning til ca 140 hk med orginalt greddy turbokit. Virker som bruksreduksjon står på 85%, noen spesiell grunn til det?
Edit: "Det gis følgende bruksfradrag i tilleggsavgiften for den tiden kjøretøyet har vært registrert i Norge. (..) Registreringstid over 7 år: 85 prosent"
'08 NC1 1.8 PRHT
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline