Sikkert pga det er 255mm skiver på normal og 270mm på sport..cartman wrote:På 2004 mod NB er det 2 forskjellige Calipere V side:
- 1600>Normal Suspension P/N: NA75-33-71X
- 1600>Sport Suspension & 1800 P/N: N067-33-71X
Mazdaspeed bremser fra 2004
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp da takker eg for all hjelp, håpe de passer bra da, regner med min lille røde skal stoppe kjappere da,cartman wrote:Joda, ville bare vise at det var kun 2 forskjellige i delekatalogenStianOppistov wrote:
Sikkert pga det er 255mm skiver på normal og 270mm på sport..

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det er ikke bremser som er problemet med godkjenning av overtrykk, men avgassen.StianOppistov wrote:Jepp da takker eg for all hjelp, håpe de passer bra da, regner med min lille røde skal stoppe kjappere da,cartman wrote:Joda, ville bare vise at det var kun 2 forskjellige i delekatalogenStianOppistov wrote:
Sikkert pga det er 255mm skiver på normal og 270mm på sport..og at eventuelle godkjenninger av overtrykk skal gå lettere,
Ombygde bremser gir deg bare ett nytt problem å godkjenne.. Selvsagt litt lettere når det er oem mazda.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Vet det kan vera problematisk å godkjenne biler med andre bremser, men har ikkje hørt om noen problemer så lenge de er fra samme fabrikat. så det ser eg ikkje noe problemer med. og avgassen skal eg klare. Tror faktisk det er lettere å godkjenne en turbo om eg bruker bremser fra en original turbobil eg. I verste fall så må eg kjøpe en slik bremsejusterer så den bremser jevnt forran og bak, at feks den ikkje bremser for mye bak i forhold til fremme.Vidar wrote:Det er ikke bremser som er problemet med godkjenning av overtrykk, men avgassen.StianOppistov wrote:Jepp da takker eg for all hjelp, håpe de passer bra da, regner med min lille røde skal stoppe kjappere da,cartman wrote: Joda, ville bare vise at det var kun 2 forskjellige i delekatalogenog at eventuelle godkjenninger av overtrykk skal gå lettere,
Ombygde bremser gir deg bare ett nytt problem å godkjenne.. Selvsagt litt lettere når det er oem mazda.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Når det gjelder avgassen, så skal ombyggingen godkjennes iht R. dir 91/441 EØF. Det er en ganske omfattene og dyr test. Spesielt når det ikke finns noen godkjente teststeder i Norge. Tyskland er nærmeste..StianOppistov wrote:Vet det kan vera problematisk å godkjenne biler med andre bremser, men har ikkje hørt om noen problemer så lenge de er fra samme fabrikat. så det ser eg ikkje noe problemer med. og avgassen skal eg klare. Tror faktisk det er lettere å godkjenne en turbo om eg bruker bremser fra en original turbobil eg. I verste fall så må eg kjøpe en slik bremsejusterer så den bremser jevnt forran og bak, at feks den ikkje bremser for mye bak i forhold til fremme.Vidar wrote:Det er ikke bremser som er problemet med godkjenning av overtrykk, men avgassen.StianOppistov wrote: Jepp da takker eg for all hjelp, håpe de passer bra da, regner med min lille røde skal stoppe kjappere da,og at eventuelle godkjenninger av overtrykk skal gå lettere,
Ombygde bremser gir deg bare ett nytt problem å godkjenne.. Selvsagt litt lettere når det er oem mazda.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
men, hvorfor har noen her inne da klar å godkjenne bilen med turbo?? Har da ikke hørt noe om at de har vært gjennom DYRE tester, f.eks. Morten og hyseby (redrider?)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Fordi biltilsynet har gjort en feil.TraCkinG wrote:men, hvorfor har noen her inne da klar å godkjenne bilen med turbo?? Har da ikke hørt noe om at de har vært gjennom DYRE tester, f.eks. Morten og hyseby (redrider?)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
For meg så begynner det å bli ganske åpenbart at kontrollørene sitter med ganske forskjellig grad av kunnskaper. Noen har ikke peiling i det hele tatt på hva som EGENTLIG står i papirene, mens andre ser at kravene som stilles i avgasstesten ikke er gode nok. Enten får man vente på at det dukker opp en bedre test, eller så får man krysse fingrene på at man treffer på en kontrollør som kanskje ikke ser at papirene ikke er gode nok..
Men det at de overnevnte har klart å få godkjent er vel kanskje mer basert på at de har truffet på noen som har klart å se litt forbi reglemanget. Jeg mener jo ikke at de bare har hatt flaks
Men det at de overnevnte har klart å få godkjent er vel kanskje mer basert på at de har truffet på noen som har klart å se litt forbi reglemanget. Jeg mener jo ikke at de bare har hatt flaks

Last edited by Thamun on 25 Nov 2006, 14:50, edited 1 time in total.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Min erfaring er at de ikke aner hva som står i R. dir 91/441 EØF. De bare henviser til den..
Men det er ikke alle kontrollørene som er opplært til å henvise til direktiver..
Men det er ikke alle kontrollørene som er opplært til å henvise til direktiver..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive