Tein dempere + fjærer

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Tein dempere + fjærer

Post by inglar »

Noen som kjenner til dette merket?

Tenker på dette:

Type FLEX damper
med
EDFC (Electronic Damping Force Controller)

http://www.tein.co.uk/products/fpindex.html

Er dette settet lett å få inn i vognkortet og gjennom EU-kontroll?

Eller om noen her har andre gode forslag på sett som er justerbare fra bilsetet, slik at vi gamle slappingene ikke trenger å løpte rundt bilen for å justere kjørehøyde/stivhet :mrgreen:
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

er vel ca det eneste jeg vet som er justerbart fra førersetet.. og jeg tror du kan glemme godkjenning av det. ikke sett de kitta med tüv enda ihvertfall..

ellers skal tein flex være bra saker.. omtrent samme hardhet på fjærer osv som jeg har på min nå. men bedre demper..
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Tein dempere + fjærer

Post by cartman »

inglar wrote:Noen som kjenner til dette merket?

Tenker på dette:

Type FLEX damper
med
EDFC (Electronic Damping Force Controller)

http://www.tein.co.uk/products/fpindex.html

Er dette settet lett å få inn i vognkortet og gjennom EU-kontroll?

Eller om noen her har andre gode forslag på sett som er justerbare fra bilsetet, slik at vi gamle slappingene ikke trenger å løpte rundt bilen for å justere kjørehøyde/stivhet :mrgreen:
EDFC justerer bare stivheten på demperene, ikke høyden.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Men hvordan pleier verkstedene som utfører å være på slike dempere og fkærer a? Pleier det å gå gjennom eller blir det å bytte dette annenhvert år også?
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Tein dempere + fjærer

Post by inglar »

cartman wrote:
inglar wrote:Noen som kjenner til dette merket?

Tenker på dette:

Type FLEX damper
med
EDFC (Electronic Damping Force Controller)

http://www.tein.co.uk/products/fpindex.html

Er dette settet lett å få inn i vognkortet og gjennom EU-kontroll?

Eller om noen her har andre gode forslag på sett som er justerbare fra bilsetet, slik at vi gamle slappingene ikke trenger å løpte rundt bilen for å justere kjørehøyde/stivhet :mrgreen:
EDFC justerer bare stivheten på demperene, ikke høyden.
hmmm, så det nå, en må ut å skru på høyden ja, men man må vel kanskje lide litt for kjønnheten da :D En kan jo pokkermeg justere den opp til 62mm 8O Blir kanskje litt for lavt da, men dit ville se pokker så kult ut :mrgreen:
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Tein dempere + fjærer

Post by cartman »

inglar wrote:
cartman wrote:
inglar wrote:Noen som kjenner til dette merket?

Tenker på dette:

Type FLEX damper
med
EDFC (Electronic Damping Force Controller)

http://www.tein.co.uk/products/fpindex.html

Er dette settet lett å få inn i vognkortet og gjennom EU-kontroll?

Eller om noen her har andre gode forslag på sett som er justerbare fra bilsetet, slik at vi gamle slappingene ikke trenger å løpte rundt bilen for å justere kjørehøyde/stivhet :mrgreen:
EDFC justerer bare stivheten på demperene, ikke høyden.
hmmm, så det nå, en må ut å skru på høyden ja, men man må vel kanskje lide litt for kjønnheten da :D En kan jo pokkermeg justere den opp til 62mm 8O Blir kanskje litt for lavt da, men dit ville se pokker så kult ut :mrgreen:
Det er jo ikke så ofte man trenger å justere dem. Det er å finne 2 innstillinger, en for bane og en for veien.

Det er lov å montere uoriginale støtdempere og fjærer uten spesiell godkjenning. men det er endel andre krav til det. les mer her:http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... .html#12-1

Kort fortalt så kjør med tein, juster opp til normal høyde (Går sikkert bra med 20-30 mm lavere) før kontrollen, og tilbake etterpå. Det er ikke krav til TUV papirer iht ktf. Bare at det kan dokumenteres at delene er produsert til den modellen du har.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Tein dempere + fjærer

Post by inglar »

cartman wrote:
inglar wrote:
cartman wrote: EDFC justerer bare stivheten på demperene, ikke høyden.
hmmm, så det nå, en må ut å skru på høyden ja, men man må vel kanskje lide litt for kjønnheten da :D En kan jo pokkermeg justere den opp til 62mm 8O Blir kanskje litt for lavt da, men dit ville se pokker så kult ut :mrgreen:
Det er jo ikke så ofte man trenger å justere dem. Det er å finne 2 innstillinger, en for bane og en for veien.

Det er lov å montere uoriginale støtdempere og fjærer uten spesiell godkjenning. men det er endel andre krav til det. les mer her:http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... .html#12-1

Kort fortalt så kjør med tein, juster opp til normal høyde (Går sikkert bra med 20-30 mm lavere) før kontrollen, og tilbake etterpå. Det er ikke krav til TUV papirer iht ktf. Bare at det kan dokumenteres at delene er produsert til den modellen du har.
Ah, jeg trodde alt måtte være tüv-godkjent. Men det å bevise at det er tilpasset bilen vil nok ikke være noe problem. Suverent, da ble hverdagen min litt lysere, takker :D
User avatar
fatlaces
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 08 Feb 2005, 01:00
Location: Sarpsborg
Contact:
Status: Offline

Post by fatlaces »

kult, har sett etter noe slikt en stund. men litt stiv pris, 4990 bare for den kontroller dingsen. *sikle*
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Ja det er en ganske stiv pris :(

Sjekket prisene i England, de ligger noe under Norge, men ikke stort. Men en sparer da noen tusenlpper hvis en kjøper demperpakke og kontrollere, for så å få det sendt til Sverige via poste restante og hente de selv. Ulempenher er jo at ikke alle i Norge bor i nærheten av et postföretag. Men da vi som bor noe nermere Strömstd er der i ny og ne kan vi garantert hjelpe til med å hente delene for så å sende de videre via posten i Norge :D
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

husk å ta 4hjuls kontroll om dere endrer høyden på bilen da folkens..
Andrew
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 639
Joined: 11 Jul 2006, 02:00
Location: Vestlandet
Status: Offline

Post by Andrew »

Noen som har tips til handel av Tein SS, tenker på rimeligaste(sjapper som td skriver ned verdien ol) & beste plassen å handle?

andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Andrew wrote:Noen som har tips til handel av Tein SS, tenker på rimeligaste(sjapper som td skriver ned verdien ol) & beste plassen å handle?

andrew
Kjøpte mitt fra: http://www.advancedme.co.uk/ Du kan sjekke priser opp mot www.brakes.no De er ikke så alt for ille på TEIN.
Post Reply