Hei
Hva trengs for å benytte et JR kit for 99-0 1.8l
på en 91mod 1.6l
Tenker da på hva som må handles inn for å få det oppe å gå på min 1.6?
Er det andre produkt som "trengs" for å få
det til å yte bedre (rundt 170hk)
-bedre motorstyring?
-bensinttilførsel?
-dreving (høgre trykk)?
-osv
Har kun erfaringer med g-laderen på min gamle Golf G60... så tips og råd mottas med takk!
Gjerne linker til gode sider rundt dette også
MVH
Andre
JR kompressor (MP45 )
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Største problemet er nok å få montert kompressoren..
Skal du ha høyere trykk så er det å dreve om kompressoren..
Men da må du også økebensintrykket/Bensinmengden..
Tryggeste måten er å kjøpe en FM link..
Du kan også kjøpe oppgraderings kit fra JR.
Skal du ha høyere trykk så er det å dreve om kompressoren..
Men da må du også økebensintrykket/Bensinmengden..
Tryggeste måten er å kjøpe en FM link..
Du kan også kjøpe oppgraderings kit fra JR.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Disse har tilbehør til kompessor : http://www.trackdogracing.com/website/main.htm
disse har kompressorer med større potensiale (m62) http://www.stageonetuning.com/
disse har kompressorer med større potensiale (m62) http://www.stageonetuning.com/
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: JR kompressor (MP45 )
Jeg har gjort akkurat denne modifikasjonen. Brukte en JR 1,8l 99-up kit på min 1991 modell 1,6 l.Andrew wrote:Hva trengs for å benytte et JR kit for 99-0 1.8l
på en 91mod 1.6l
Tenker da på hva som må handles inn for å få det oppe å gå på min 1.6?
Er det andre produkt som "trengs" for å få
det til å yte bedre (rundt 170hk)
-bedre motorstyring?
-bensinttilførsel?
-dreving (høgre trykk)?
-osv
Du trenger:
Ny crosstube (fra kompressorsiden til innsugsmanifoilen). Vinkelen er litt annerledes på den som følger med kit'et. Jeg kjøpte alle mine deler hos MiataMania.com.
Videre trenger du en ny dummy throttlebody, og ideelt sett en ny bypass block. Jeg skriver ideelt sett, fordi du her KAN modifisere ditt gasspjeldhus til å passe. Det gjorde jeg, men da visste jeg ikke at det gikk an å få tak i kun bypass blocken for å bytte ut på kompressoren. Det er nemlig et annet boltmønster på gasspjeldhuset på 1.6 91 modell og nyere.
Du trenger også en bensintrykkregulator, fordi dette ikke følger med.
Du får en liten ekstra gevinst med å bruke dette kit i forhold til et standard 1,6 l. kit, fordi kompressorhjulet er mindre og du dermed får litt høyere trykk enn standard 1,6 kit. Det fører til at du bør ha en form for tenningskontroll, noe som strengt tatt ikke er nødvendig med standard kit, men som du fort vil oppdage er nødvendig med det lille hjulet på 1.8 kompressoren.
Jeg bruker Bipes ACU til å retardere tenningen.
Last edited by HansT on 11 Dec 2006, 16:46, edited 1 time in total.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Andrew wrote:"Største problemet er nok å få montert kompressoren.. "
Må det endres på braketter o.l eller hva er problemene med montering?
Nei !. Ingen problem med selve installering av kompressor, så lenge vi snakker om M45. Se punktene mine over for hva som MÅ kjøpes nytt..+
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Jeg har kjøpt inn alt som trenges ja, men du må enten kjøpe bypass blocken eller modifisere på gasspjeldhuset ditt. Dessuten bør du kjøpe en eller annen form for tenningskontroll, som f.eks. Bipes ACU. Jeg har min Bipes fortsatt på bilen, og gidder ikke begynne å montere den ut. Kjører med 16" fortenning og retarderer.Andrew wrote:Litt O.T ser du skal selge ditt Hans, er det komplett for bolt on på 91 1.6en?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Som Vidar nevner, lang levetid på disse, og må på ingen måte sammenlignes med G-lader. Denne typen kompressor er vedlikeholdsfri, og trenge ikke ha noen servicer.Andrew wrote:Hvordan er levetiden og driftsikkerheten på disse skrukompressorene?
(har som sagt erfaring med g-ladere....)
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2