Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
...evt høres ut som om ei fuglekasse med nyklekka fugleunger
Lyden har kommet de siste dagene, og klarer ikke helt å 'se' hvor den kommer ifra. Den er der ved tomgang og når jeg kjører. (den forsvinner hvis jeg drar turtallet opp til ca. 2000 og oppover på tomgang)
Har peilet olje, og sett på de reimene som er synlig - alt ser OK ut 8O
Har hørt lyden, og den er mer mekanisk enn den hvinete plystringa som kommer fra f.eks sliten dynamoreim... Dynamo/servo/ac-reimene pleier jo å slutte å hvine når de har snurra litt og blitt varme så de får tak også. Frekvensen på lyden påvirkes ikke av turtall som f.eks dynamoreim heller.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
i_borat wrote:...evt høres ut som om ei fuglekasse med nyklekka fugleunger
Lyden har kommet de siste dagene, og klarer ikke helt å 'se' hvor den kommer ifra. Den er der ved tomgang og når jeg kjører. (den forsvinner hvis jeg drar turtallet opp til ca. 2000 og oppover på tomgang)
Har peilet olje, og sett på de reimene som er synlig - alt ser OK ut 8O
På forhånd takk for tips
Sjekk alle gummislanger i forbindelse med innsug. Hadde en MX3 inne for mange år sden, hvor slangen mellom luftmassemåler og innsuget var sprekt, og lagde en merkelig lyd. Den gikk forøvrig dårlig også, for når man begynte å kjøre, så vred motoren seg slik at lyden forsvant, men den trakk inn masse falsk luft.
OG for sikkerhets skyld, spray på en eller annen spray på reimene, Silikonspray CRC eller lignende duger bare for å eliminere reimene. (Ja de kan slure med CRC eller lignende, men det går over) Da er hvertfall de utelukket.
Er det ikke festet til panseret som driver og lager slik fuglekvitterlyder da ? Jeg hadde det på min før jeg solgte. Husker det var en tråd om dette på forumet.