Morsomme veier til våren
Moderator: Styremedlemmer
Morsomme veier til våren
Sikkert et velbrukt tema men jeg spør likevel. Trenger tips om morsomme mx-5 veier på Østlandet/sørlandet , dvs veier med mye opp og ned i kombinasjon med svinger og asfaltdekke. Typisk mindre fjelloverganger - men problemet her er ofte at de enten er brede og kjedelige europaveier, eller har elendig dekke. Eksempel på bra veier jeg kjenner er Tranby-Sollihøgda, Hurumlandet eller veien fra Bø til Notodden. Men trenger mer å glede meg til. Vitsen er veier hvor man ikke trenger kjøre i 120 for å ha det gøy men kan kjøre i 80-90 der de andre ikke tør.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
- Status: Offline
RV 306 Nes-Hvarnes er en klassiker. Men se opp for motorsyklister, vi liker de samme veiene!

Last edited by BaktusBror on 22 May 2007, 10:04, edited 1 time in total.
Alle banene i norge er definert som vanlig vei, så lenge det ikke er søkt om dispensasjon fra veitrafikkloven hos politiet i distriktet. Så alle baner har egentlig max 80km/h utenom løp og organisert trening i samsvar med Norges bilsportforbund eller Norges Motorsportforbund.arildh wrote:Jeg vet om noen kule veier på Rudskogen, Våler og MoiRana.
Ellers har jeg ikke noe fornuftig å komme med.
( Rudskogen er faktisk en riksvei. Kjekt å vite mht. forsikring : )
Men de fleste forsikringselskap har en klausul i avtalen om kjøring på lukket bane, som da f.eks. Rudskogen er.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
- BaktusBror
- 4200 RPM
Min erfaring etter å ha mosa høyrebeinet i Slakter'n borte hos Cartman på MC-sikkerhetskurs: forsikringa dekket fadesen (30K skader på sykkelen, 150K skader på meg, har ei skinne og seks skruer i beinet enda), og takk for det!cartman wrote: Men de fleste forsikringselskap har en klausul i avtalen om kjøring på lukket bane, som da f.eks. Rudskogen er.
Tror det var dekning fordi det ikke var hastighetsløp eller trening til dette, så det kommer an på arrangementet...
OT: Dette er forresten grunnen til at jeg solgte begge syklene mine og kjøpte MX-5, dette er en flott erstatning. Mangler bare skyvet..
Du skriver det selv, det var ett kurs. Da blir det anneledes, serru. Men ren "idiotkjøring" dekkes som regel ikke av selskapene.BaktusBror wrote:Min erfaring etter å ha mosa høyrebeinet i Slakter'n borte hos Cartman på MC-sikkerhetskurs: forsikringa dekket fadesen (30K skader på sykkelen, 150K skader på meg, har ei skinne og seks skruer i beinet enda), og takk for det!cartman wrote: Men de fleste forsikringselskap har en klausul i avtalen om kjøring på lukket bane, som da f.eks. Rudskogen er.
Tror det var dekning fordi det ikke var hastighetsløp eller trening til dette, så det kommer an på arrangementet...
OT: Dette er forresten grunnen til at jeg solgte begge syklene mine og kjøpte MX-5, dette er en flott erstatning. Mangler bare skyvet..
C a r t m a n
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Nå er også veien til Rudskogen ganske morsom. Fra Lillestrøm og gjennom Fetsund og den veien er det ganske morro etter Fetsund. Mye svinger og ikke så alt for ille veier heller.arildh wrote:Jeg vet om noen kule veier på Rudskogen, Våler og MoiRana.
Ellers har jeg ikke noe fornuftig å komme med.
( Rudskogen er faktisk en riksvei. Kjekt å vite mht. forsikring : )

-
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Ja, det er nesten så man gruer seg til å kjøre til/fra Rudskogen.. Velger heller motorvegen..HF-mx5T wrote:jeg lover at jeg aldri har kjørt den veien til rudskogen kun for å gasse litt ekstra til/fra... kjedelig vei...
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x -09 Folkevogn Scirocco
- BaktusBror
- 4200 RPM
Norsk MC forum har en tråd med "Heftige MC-veier i Norge", mange gode forslag:
http://www.nmcf.net/viewtopic.php?t=190 ... 228bc6d6cc
(OT) Techtor: Ironien med sikerhetskurset har streifet meg, ja. Kombinasjonen fri-kjøring, høyt adrenalin-nivå og lavt blodsukker førte til at jeg ble litt for ivrig, og det som blir en liten bulk i en bil, blir et ortopedisk mareritt på motorsykkel. Derfor: Byttet til MX-5! Nesten like moro, og mye tryggere!
http://www.nmcf.net/viewtopic.php?t=190 ... 228bc6d6cc
(OT) Techtor: Ironien med sikerhetskurset har streifet meg, ja. Kombinasjonen fri-kjøring, høyt adrenalin-nivå og lavt blodsukker førte til at jeg ble litt for ivrig, og det som blir en liten bulk i en bil, blir et ortopedisk mareritt på motorsykkel. Derfor: Byttet til MX-5! Nesten like moro, og mye tryggere!
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Vi har hatt en lignende tråd oppe før, men det skader vel ikke å nevne min favoritt-strekke nok en gang. Denne gang med film
http://www.tandberg.org/integra_hurdal.avi
Minnesund-Hurdal

http://www.tandberg.org/integra_hurdal.avi
Minnesund-Hurdal
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x -09 Folkevogn Scirocco