Med eller uten hardt tak

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Jeg synes Mazdaspeed, som er NB Facelift er det helt klart peneste designet av bilene. Men dette er smaksak. På en måte liker jeg den klassiske linja på siden av bilen som NA har, mens NB har litt bølger der. Er ikke så glad i breddingen på NC, men den har samtidig en mer klar NA lignende linje på sidene. NB panseret er jeg også glad i.

Mazdaspeed hadde vært mitt klare valg hvis jeg kunne velge en hvilken som helst MX-5. Slenge 40000kr i et Big Enchilada kit fra FM da så gruser man en del biler også :) En svart slik, også med hardtop, er lekkert. Men ja, NC er pen, men det er NOE som blir ødelagt av det harde taket.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

For å illustrere hva jeg mener så har jeg tweaka litt kjapt på bildet. Mest på nærmeste side så ignorer den ruskete motsatte siden :P

Image
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Tror eg ville valgt en nc sport før mazdaspeed, da denne nc kommer med 2,0l motor og kan trimmes mer for de som ønsker dette, eventuelt så er mazda sin 2,3l motor nesten helt lik og passer sikkert nedi den også, så om man da begynner med turbo så sliter mazdaspeed litt tror eg,, Og eg ville nok valgt med hardt tak, er litt lei de duggete rutene mine nå, calesjer blir slitt å trekker inn vann, for meg så ville det blitt helårsbil. Er dyrt nok med bil i norge om man ikkje skal ha en for hver sesong,, :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

StianOppistov wrote:Tror eg ville valgt en nc sport før mazdaspeed, da denne nc kommer med 2,0l motor og kan trimmes mer for de som ønsker dette, eventuelt så er mazda sin 2,3l motor nesten helt lik og passer sikkert nedi den også, så om man da begynner med turbo så sliter mazdaspeed litt tror eg,, Og eg ville nok valgt med hardt tak, er litt lei de duggete rutene mine nå, calesjer blir slitt å trekker inn vann, for meg så ville det blitt helårsbil. Er dyrt nok med bil i norge om man ikkje skal ha en for hver sesong,, :lol:
Synes det skal være soft-top, jeg. "Klassisk engelsk roadster uten oljesøl" konseptet krever vel det?

Soft-top også om vinteren... Og vinylen holder greit om vinteren hvis du ikke slår den ned/opp når det er under 5-6 varmegrader, og ellers er obs på at den er litt sprø i kulda. Når den slites ut, kjøper jeg heller nytt trekk, det er billigere enn en Hardtop.

Og MX-5 er den av våre 3 biler som blir fortest varm i kupeen når det er 10 kuldegrader, og dermed får duggfrie ruter. (De andre er Opel Astra og Ford Galaxy).
User avatar
eito6260
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 122
Joined: 14 Mar 2007, 01:00
Location: Rogaland
Status: Offline

Post by eito6260 »

Jeg var innom og kikket på Sport-utgaven hos Hegre på Sandnes igjen. Taket er også lysebrunt. Ikke noe galt med det, altså, men jeg har vel, i samråd med min bedre halvdel - med andre prioriteringer enn det jeg merkelig nok har - kommet fram til at 350 000 er litt mye å bruke på en nummer 3-bil. Men jeg ser at importbilene har begynt å dukke opp nå, og denne ser jo ikke helt feil ut:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9636196

EDIT: Litt senere - jeg stakk innom på vei hjem fra jobb og kikket på denne bilen. Fantastisk fin farge! "Stormy Blue" må det være, eller? Det som trakk ned med den var røykelukt i kupéen og at den ikke hadde skinninterør. Alt i alt er Sport-utgaven hos Hegre verdt 80 000 mer (skinn, mer hk, xenon, bremser, dempere, norsk).

Når jeg får en 2.0-liter til den prisen, slår jeg til. Så får jeg se om det blir med soft-top eller hardt tak. Må kanskje bare venne meg til det?

En nyere brukt, norsk bil vil jo få et enormt påslag i prisen på grunn av omregistreringsavgift.

Tor
Post Reply