Greddy Kit på 96 1,6

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Ole
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Greddy Kit på 96 1,6

Post by Ole »

Sitter her og tenker på mer effekt i bilen... Men har ikke så lyst å legge ut så ufattelig mye penger.. Er det noen som med sikkerhet kan si om Greddy sitt kit som koster ca 1300 usd passer på 90 hk motoren? Har søkt rundt her inne og ikke funnet noe enda... Noen som har prøvd dette? Jeg vet at Merlot95 hadde 1,8 HKS kit i sin 90 maskin... den gikk vel greit....

Mvh Ole
Last edited by Ole on 05 Apr 2007, 19:38, edited 1 time in total.
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Det kittet merlot hadde var en del ombygd! manifoilen passer ikkje direkte...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

det vet jeg... var jo 1,8 kit... er vel 22 millimeter i forskjell.

greedy kitet er til 90-93 1,6
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Passet på nb 1,6 i allefall,. så dette er nok bolt on, men kan vera du må modde til litt på downpipe og diverse, hva med supercharger da, den passer i allefall, lettere å montere også..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Har sett litt på JR kompressoren og ja... men er vel kanskje litt turbo lysten.... det er jo nesten 1000 dollar billigere også... Men der kan en jo si at man får det man betaler for.... Det er bare elektronikken jeg er bekymret for om passer... Har satt på 116 kammer.. At det er lavere komp er jo bare bra.... :)
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 534

Post by BaktusBror »

Ole wrote:Har sett litt på JR kompressoren og ja... men er vel kanskje litt turbo lysten.... det er jo nesten 1000 dollar billigere også... Men der kan en jo si at man får det man betaler for.... Det er bare elektronikken jeg er bekymret for om passer... Har satt på 116 kammer.. At det er lavere komp er jo bare bra.... :)
Ole, hvordan ble bilen med nye kammer? Merket du forskjell?

Selv har jeg prøvd å bytte elektronikken til en Miata-ECu fra 1992, men det har jeg ikke fått til å virke enda.

Men hvis du usker tråden fra i fjor med "Jeg vil ha tilbake de 25 hestene" så var det folk som meldte at hvis du kjøper Greddy til 90-93 Miata vil detr passe på våre 90-hestere.
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Ole, hvordan ble bilen med nye kammer? Merket du forskjell?
Jo kanskje litt... ble kanskje en smule hissigere mellom 4 og 6000.. Alt hjelper jo... :D
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Det blir kanskje forskjell i bolt on innstillingene siden det er lavere komp og annen ecu.. men må vel bare prøve.. dollar kursen er jo ganske grei, og horsepowerfreaks skal visstnok være bra folk.. :) har du tenkt på noe mer trim da baktusbror? du nevnte jo at du likte best å skru elektronikk.. det må vel være mulig å få til det ecu greiene på en måte.. ole
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 534

Post by BaktusBror »

Ole wrote: har du tenkt på noe mer trim da baktusbror? du nevnte jo at du likte best å skru elektronikk.. det må vel være mulig å få til det ecu greiene på en måte.. ole
Jammen har jeg så! Har nå et luksusproblem: må velge mellom 3 prosjekter. Enten:
  • 1 Feilsøke ECU for å finne ut hvorfor den ikke senser CAS
    2 Sette inn kammer (har en 116-hk topp i garasjen)
    3 Sette inn 1.8 liter motor (det største, og mest fristende prosjektet)
For øyeblikket strever jeg med å få testa kompresjon på 1.8l motoren. Har demontert startmotoren fra gullet for å få dreid rundt 1.8-litern. Nå må jeg bare få laget et adapter å feste den på... Bratt lærekurve på mekanikerferdighetene, trangt er det, og man må jo være gynekolog for å komme til på denne bilen!! :D
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Trangt ja, japanerne er litt bedre enn oss på slikt ja.. kammer har jeg prøvd, det dro ikke ut ryggraden under pådrag for å si det slik.. jeg ville nok prøvd ecu eller 1.8 tror jeg.. men kammer er jo ganske greit å gjøre da, hvis du tar det sammen med registerreim bytte og vannpumpe så tar det ikke lang tid å bytte kammer.. bare en god moment nøkkel! :) du har ikke vurdert greddy du da?
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Sendte mail til Horsepowerfreaks i går der jeg spurte om det var noe annet jeg trengte utenom standard Kit og fikk svar:
Thank you for allowing me to provide you with a quote for the products listed below. Let me know if you want us to ship them to you. Take care.

Qty = 1, AEM Tru Boost Controllers
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... ontrollers

Qty = 1, Mazda Miata (89-98) Autometer Dual Pillar Pods 2 1/16"
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... /part/Dual

Qty = 1, Autometer Carbon Fiber Series Air Fuel Gauges (2 1/16")
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... ber_Series

Qty = 1, Mazda Miata (89-93) Greddy Bolt On Turbo Kits 1.6L - TD04H-15G - w/ Fuel pressure riser
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... Turbo_Kits

Shipping $297.75
Products $1,731.02
Total $2,028.77

We can declare value as low as you want on it. We can only cover insurance for that amount for your product if there might be something that might happen to it during shipping. But please don't be alarmed we have definately shipped like this all over the world and not yet ran in to any problems. We also except only bank wire transfers for international, so please be advised that this will be the only form of payment for the time being until we get set up with the right credit card companies that can support international cards.I also included useful products that you will eventually need to have for the turbo set up.

David Nguyen
HorsepowerFreaks Inc.

Det jeg lurer på er:
-Trenger jeg alt dette umiddelbart?
-Den boost controlleren, hva mer en kun å vise turbotrykk gjør den i praksis?
-Er det noe vits å montere Air\Fuel Gauge på standard sensor? Vil den bli nøyaktig i det hele tatt? Er det noe å spare på å kjøpe dette fra USA?

Og sist, noen administrative spm:
-Ser fraktkostnadene greie ut i forhold til det andre her inne har betalt?
- Hva er bank wire transfer? Vil det si ikke kredittkort?

Var et saftig innlegg dette, men er masse jeg lurer på da jeg ikke har importert slikt før så dere får bære over med meg. :wink:

PS. hvis noen har noe andre ting jeg bør tenke på anngående innkjøp og slikt så feel free to speak!

Ole
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Ole wrote:Sendte mail til Horsepowerfreaks i går der jeg spurte om det var noe annet jeg trengte utenom standard Kit og fikk svar:
Thank you for allowing me to provide you with a quote for the products listed below. Let me know if you want us to ship them to you. Take care.

Qty = 1, AEM Tru Boost Controllers
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... ontrollers

Qty = 1, Mazda Miata (89-98) Autometer Dual Pillar Pods 2 1/16"
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... /part/Dual

Qty = 1, Autometer Carbon Fiber Series Air Fuel Gauges (2 1/16")
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... ber_Series

Qty = 1, Mazda Miata (89-93) Greddy Bolt On Turbo Kits 1.6L - TD04H-15G - w/ Fuel pressure riser
http://www.horsepowerfreaks.com/price/M ... Turbo_Kits

Shipping $297.75
Products $1,731.02
Total $2,028.77

We can declare value as low as you want on it. We can only cover insurance for that amount for your product if there might be something that might happen to it during shipping. But please don't be alarmed we have definately shipped like this all over the world and not yet ran in to any problems. We also except only bank wire transfers for international, so please be advised that this will be the only form of payment for the time being until we get set up with the right credit card companies that can support international cards.I also included useful products that you will eventually need to have for the turbo set up.

David Nguyen
HorsepowerFreaks Inc.

Det jeg lurer på er:
-Trenger jeg alt dette umiddelbart?
-Den boost controlleren, hva mer en kun å vise turbotrykk gjør den i praksis?
-Er det noe vits å montere Air\Fuel Gauge på standard sensor? Vil den bli nøyaktig i det hele tatt? Er det noe å spare på å kjøpe dette fra USA?

Og sist, noen administrative spm:
-Ser fraktkostnadene greie ut i forhold til det andre her inne har betalt?
- Hva er bank wire transfer? Vil det si ikke kredittkort?

Var et saftig innlegg dette, men er masse jeg lurer på da jeg ikke har importert slikt før så dere får bære over med meg. :wink:

PS. hvis noen har noe andre ting jeg bør tenke på anngående innkjøp og slikt så feel free to speak!

Ole
Første jeg vil si er at du IKKE må kjøpe en jalla gauge pod når du får en ny A-pilar med plass til to instrumenter (Se her

Hvorfor ikke kjøpe et FM kit m/Link med en gang (koster godt over det dobbelte, men du får mye mer) ? En dag sikler du etter en FM link uansett.. Og motoren er helt safe med link i forhold til å kjøre med et piggback system.

Evt også vurdere ett Voodo FM system. Koster vel 1000 dollar mere. Men da får du med bolt on IC og en bedre turbo? (GT2560R istedet for TD-25).
Nå har jeg ikke så mye peil på turboladere, men menner å huske at FM sin er bedre enn Greddy sin.. Det er nok andre her på forumet som er mere kvalifisert til å svare på det.

A/F metret er nyttig å ha, selv om det er ustabilt på ladetrykk. Du får hvertfall ett varsel om motoren går veldig lean.. Noe som kan berge motoren fra havari...

Frakta ser ikke ille ut.. Det som er veldig positivt er at de kan skrive ned verdien.. dvs du kan slippe unna en del mva.. Men da trenger du en kvitering med samme beløp.. Jeg bruker å få brev om å sende inn kvitering hvertfall..

Bank wire transfer er å overføre pengene på konto.. Koster (hos fokus) 150 kr via nettbank..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Hvorfor ikke kjøpe et FM kit m/Link med en gang (koster godt over det dobbelte, men du får mye mer) ? En dag sikler du etter en FM link uansett.. Og motoren er helt safe med link i forhold til å kjøre med et piggback system.
hehe... ja det var det... med en MX-5 sommerbil og en motorsykkel, så føler jeg meg til tider ufornuftig...Så 25000 i turbo blir vel ikke med det første.... Saken er at jeg har lyst å prøve turbo i min 90 hk motor, men uten å bruke for mye. Jeg vet nok at det blir sikling på mer og mer gadgets etterhvert. Leste litt på miataturbo og der fikk jeg inntrykk av ar Greddy skulle funke fint ut av esken.

Men som sagt, jeg har lite erfaring med turbo montering så er lysten på alle tips folk har..

Den AEM Boost Controlleren, hva gjør den egentlig? Jeg vil jo ha en form for trykkmåler da.
Ole
2000 RPM
2000 RPM

Post by Ole »

Sitter her og er litt i vill rede for hva jeg skal bestille sammen med kitet.. boost controlleren til nesten 300 dollar noe å ha? eller er det noe annet lurt å bruke 300 på i tillegg til kit? tar gjerne innspill fra folk med greddy.. :)
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Siden du ikke har noe form for justerbar tenning eller innsprut(Vi ser bort ifra bensintrykksregulator`en) så er det ikke noe behov for en slik ennå.
Merk mine ord, ENNÅ.. :P
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Post Reply