Mariner Blue (?) NA Sandaker, Oslo...

Har du sett en MX5/Miata langs veien og lurer på hvem det er ??

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569
Status: Offline

Mariner Blue (?) NA Sandaker, Oslo...

Post by Hauk »

Spotta en veldig fin mariner blue NA i dag. Caben oppe, vippelyktene nede, tåkelys i kjeften, lexus-lykter bak. Kar på rundt 40 som kjørte.

Må ha vært mariner, for laguna var det ikke. Mulig omlakkert, for den lignet ikke så mye på den typiske smurfeblåfargen.

Fin var den lell... :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

Er det denne du mener ?

Image
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

Nei, den der er min. :)

Kjører du en gul 306 cab?
/Jon.
Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

GUL....nei gitt ! Fargen på min heter vel "Devil Red" om jeg ikke husker feil :lol: , men sto det en gul en på p-plassen der også ? Har sett en gul parkert utenfor Amersham (gml. Nycomed vet du....), og vedkommende har desverre adoptert den franske måten å parkere på :x .

Her ser du min (som sto foran på skrått til høyre for deg):

Image

Det hender jeg bruker denne:

Image

hvis "Puggen" f.eks. er hos "doktoren" eller på "Spa" :lol: Driver å pusser den opp litt for tiden skjønner du, så min kjære tante lar meg låne MX`en omtrent når det passer meg. Hun bruker den ikke til og fra jobb, og dermed blir den stående mye i garasjen. Mitt argument var at "den må jo luftes, brukes og stelles med", og hun var faktisk enig..... 8O !

Skal sies at den blir vasket ofte og polert min. 3-4 ggr. hvert år av meg som takk for lånet (samt jeg ikke kan fordra å kjøre møkkete bil :oops: ).

Jobber du i nærheten der eller ? Kan ikke huske å ha sett den der før nå de siste dagene før påske...... Jæv.... pen i hvertfall !!

Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

Devil Red er vel ca 100 ganger bedre en den gule jeg har lagt merke til (parkert langs gatene her). Den rødfargen må vel være ganske sjelden? Har lagt merke til din også - shiny, fine felger og ser ut til å være godt tatt vare på.

Jeg bor her på Sandaker, men henta ut MX-5en fra vinterdvale først for to uker siden. Vinterbilen har du garantert ikke "lagt merke" til på parkeringsplassen; en grå '87 929 med to Hella 3000-bøtter i fronten.

Og jeg har sett en silver NB på nevnte parkeringsplass en sjelden gang... sikkert tanta di sin som ble "luftet"? :)
/Jon.
Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

Takk for hyggelig kompliment om "Puggen". Blir muligheter for at du kommer til å kunne ta MX`en i nærmere øyensyn i løpet av de nærmeste dagene..... Jeg har nemlig vært litt uheldig (igjen :x ), og traff et av Oslo-veienes mange hull (se video her).

Kjennes ut som om stabstaget eller noe rundt i det området har fått en smekk og sannsynligvis må felgene byttes (må jo nesten ha 4 like). Det vaglet og ristet bra i køen på vei hjem i dag ihvertfall, så fikses må det og det kan jo fort ta litt tid.

Litt tilbake til topic:

Tror jeg så den bilen du i utg.pkt. lurer på i dette innlegget stå parkert langs med Nycoveien i dag morges.... Fin var den absolutt, men jeg syntes den så litt "rar" ut. Greier ikke å sette fingeren på hva det var, men noe rart var det.....

Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

Au! :(

Ikke ofte man får fanget slikt på film...

Så du stod parkert der borte nå. Selv kjører jeg en grusom Yaris med firmalogo på - MX-5en er på verksted den også. Må få fiksa den bulken i døra etter han kung-fu-bikern som var borti. Ref. en annen tråd her inne.

Fine med Yarisen, AKA "Sjarken", er at man setter pris på sin egen bil etterpå. :P
/Jon.
Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

Hauk wrote:Au! :(

Ikke ofte man får fanget slikt på film...

Så du stod parkert der borte nå. Selv kjører jeg en grusom Yaris med firmalogo på - MX-5en er på verksted den også. Må få fiksa den bulken i døra etter han kung-fu-bikern som var borti. Ref. en annen tråd her inne.

Fine med Yarisen, AKA "Sjarken", er at man setter pris på sin egen bil etterpå. :P
Tenkte jeg skulle se etter "Sjarken", men kunne ikke se en Yaris med logo på noe sted på plassen. La derimot merke til at du har fått MX`en tilbake (ref. denne tråden), og måtte se litt nærmere på den. STRØKEN !

Tror noen av gutta på Posten trodde jeg skulle stjele den eller noe, for de holdt meg med oppsyn :lol: . Den er trygg der står med andre ord.....

PS ! Skjønte ikke helt hva du mente med Kung-Fu Bikeren, for jeg fant ingen tråd som kunne passe med skade på døren din. Dvs. jeg skjønner jo at det har vært noen å sparket på døren, men.....

Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

Nei, den Yarisen har jeg ca hver sjette uke i forbindelse med noe vakt-greier på jobben. Og ja, jeg har en deal med post-gutta! :P

Kung-fu bikern ble nevnt i prosjekt/min-bil tråden min:

http://mx5-miata.no/modules.php?name=Fo ... c&start=75

(Litt nedpå siden der...)

Hehe, jeg gliste godt da jeg fant denne liggende på taket i dag:

Image

Matchende farge og greier!!1
/Jon.
Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

Regnet med at du likte den ja.... Jeg så ikke hvor like de blå-fargene var før jeg skulle legge den fra meg. Jammen er det ikke nesten så godt som nøyaktig samme farge..... 8O

fatlaces
4200 RPM
4200 RPM

Post by fatlaces »

Fredster wrote:Takk for hyggelig kompliment om "Puggen". Blir muligheter for at du kommer til å kunne ta MX`en i nærmere øyensyn i løpet av de nærmeste dagene..... Jeg har nemlig vært litt uheldig (igjen :x ), og traff et av Oslo-veienes mange hull (se video her).

Kjennes ut som om stabstaget eller noe rundt i det området har fått en smekk og sannsynligvis må felgene byttes (må jo nesten ha 4 like). Det vaglet og ristet bra i køen på vei hjem i dag ihvertfall, så fikses må det og det kan jo fort ta litt tid.

Litt tilbake til topic:

Tror jeg så den bilen du i utg.pkt. lurer på i dette innlegget stå parkert langs med Nycoveien i dag morges.... Fin var den absolutt, men jeg syntes den så litt "rar" ut. Greier ikke å sette fingeren på hva det var, men noe rart var det.....
Jeg har snakket med Oslo kommune om slike hull, og de sa at hvis bilen får skade pga veistandard så kan man sende erstatningkrav til kommunen. Kanskje noe å tenke på ? Og siden du har det på film så er det jo enda bedre :)
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

fatlaces wrote:
Fredster wrote:Takk for hyggelig kompliment om "Puggen". Blir muligheter for at du kommer til å kunne ta MX`en i nærmere øyensyn i løpet av de nærmeste dagene..... Jeg har nemlig vært litt uheldig (igjen :x ), og traff et av Oslo-veienes mange hull (se video her).

Litt tilbake til topic:

Jeg har snakket med Oslo kommune om slike hull, og de sa at hvis bilen får skade pga veistandard så kan man sende erstatningkrav til kommunen. Kanskje noe å tenke på ? Og siden du har det på film så er det jo enda bedre :)
Har pratet med de, og det er typisk nok et prøveprosjekt i gang hvor det er 3 bydeler som har alt slikt ansvar selv. Bla. annet Vestre Aker som da Holmenkollen sogner inn under. Har fått navn og mobilnr. til vedkommende, men er jo typisk nok ikke å få tak i (hvis ikke jeg fikk feil nummer da) :x

Tror forøvrig ikke jeg bør nevne at jeg filmet samtidig som jeg kjørte, for selv om det ikke gikk fort så er det jo strengt talt ikke lovlig (går inn under "handsfree-loven", vet du :wink: )

Men uansett så skal du ha takk for forslaget ! :)

PS ! "Puggen" er nesten frisk igjen :D ! Var ikke så galt som jeg fryktet. Må få byttet lenkestaget, så skulle mye være gjort. Har jo fått gnikket litt på den mens den har stått, så nå er den i følge en nabo; "snart så blank at det er fare for å få bot, for å blende andre trafikkanter" :lol:

Fredster
500 RPM
500 RPM

Post by Fredster »

Ganske så forbanna utrolig at man kan bli så sint som det jeg er nå, men jeg var i "Kollen" i går og hva så jeg....jo dette:

Image

Det er ENDA ikke gjort noe med ! Så, så Fredster....husk på blodtrykket, og pust roooolig noen ganger :lol:. Hva i all verdens navn og (Kjell Kristian) rike er det vi betaler veiavgift for, og hvorfor GADD jeg å rapportere noe som helst til Mesta og til Satans Veivesen ?? Bildet er ikke så bra, for jeg ble faktisk så forbannet at jeg begynte å skjelve :oops: .

Lurer på hva som hadde skjedd med en bil som er såvidt liten og lav som MX`ene.....

Post Reply