Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har et problem som er omtalt for ikke så lenge siden. Har prøvd å finne innlegget men uten hell.
Hvis turtallet er høyt og jeg bremser kraftig ned og trykker in clutsjen, så dropper turtallet ned på 6-700. Det er ikke så ille at den kveles, men det er litt ubehagelig. Av og til når motoren går på tomgang og jeg ruser motoren litt, så dropper den også ned der.
I innlegget jeg nevnte så ble det nevnt at man kan koble et eller annet i Diagnostics. Kan noen linke til innlegget eller evt. forklare hva som må gjøres?
takk[/code]
Last edited by mojo-91 on 18 Apr 2007, 16:22, edited 1 time in total.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
prøvd kondensfjerner? lenge siden du bytta plugger? dette er de to vanligste årsakene til disse symptomene.. forkjell på om motoren er varm eller kald?
_mx5_Rune_ wrote:prøvd kondensfjerner? lenge siden du bytta plugger? dette er de to vanligste årsakene til disse symptomene.. forkjell på om motoren er varm eller kald?
jeg mener det kun forekommer når motoren er varm...
Plugger er vel et år gamle ca.
såpass.. vanligste er jo at slike problem oppstår på kald motor.. regner med at igjenkoksa motor ikke er vits i å foreslå, selv om dette kan gi nevnte symptomer på varm motor..
_mx5_Rune_ wrote:såpass.. vanligste er jo at slike problem oppstår på kald motor.. regner med at igjenkoksa motor ikke er vits i å foreslå, selv om dette kan gi nevnte symptomer på varm motor..
Hva mener du med igjenkoksa?
Hvordan får man en gjenkoksa motor?
Hva gjør man i såfall med en igjenkoksa motor?
Jeg har samme problemet. Hender seg at den kveles i kryss når jeg bremser. jeg må alltid gasse litt med clutch inne mens jeg bremser for å ikke kvele.
Kan ha noe med tomgangsmotor er full av dritt. Kjent problem på diverse hondaer for å samenligne med noe.
mojo-91 wrote:
Hva mener du med igjenkoksa?
Hvordan får man en gjenkoksa motor?
Hva gjør man i såfall med en igjenkoksa motor?
ved å kjøre på høye gir/ lave turtall en gang å bestandig risikerer man at motoren får et sot/kokslag innvendig som gjør gangen på motoren ugjevn.. dette er spesielt typisk for bileiere oppe i åra som er veldig forsiktige på gassen.. tviler vel egentlig for at dette gjelder deg, men om man kjører mye småkjøring i by kan det jo ofte bli mye kjøring på lave turtall..
sliter litt med dette problemet på maximaen til foreldrene mine, som ikke akkurat er rallykjørere, bruker derfor å kjøre motoren driftsvarm for så å blåse den rein ved å gi full gass og dra motoren opp mot rødstreken på turtallskalaen før jeg skifter gir, etter litt svinkjøring går motoren merkbart lettere.. går jevnere på tomgang også..