Hei,
Er det noen som vet om jeg kan ta ut signal til A/F måler på pinne 2N på ECU?
Det står i pin-layout at dette skal være O2 sensor, men jeg tror kansje ikke det er rette signalet i og med at måleren ikke våkner opp når jeg starter motoren og kjører den varm.
O2 Sensor og A/F Måler
Moderator: Styremedlemmer
O2 Sensor og A/F Måler
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Jeg hadde brukt riktig uttak på ECU, men jeg har visst hatt et lite uhell når jeg monterte på O2 sensoren på downpipe
Jeg har dratt ut ledningen av kontakten som sitter plassert på lokasjon X i motorrommet.
Er det noen som vet hvor i motorrommet ledningen til O2 sensoren sitter plugga inn?

Jeg har dratt ut ledningen av kontakten som sitter plassert på lokasjon X i motorrommet.
Er det noen som vet hvor i motorrommet ledningen til O2 sensoren sitter plugga inn?
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Tror den sitter plugga inn bak coilen/CAS sånn ca..Sladd wrote:Jeg hadde brukt riktig uttak på ECU, men jeg har visst hatt et lite uhell når jeg monterte på O2 sensoren på downpipe![]()
Jeg har dratt ut ledningen av kontakten som sitter plassert på lokasjon X i motorrommet.
Er det noen som vet hvor i motorrommet ledningen til O2 sensoren sitter plugga inn?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Takk for svar, fant den nå. Kobla på O2 sensoren, fikk normal tomgang og Kenguru A/F måler. Hopper mellom lean og stoich med ca 1sek interval. Men jeg må teste det her litt mer når jeg får den på veien, nytter vel ikke å prøve det her uten last på motoren.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Måleren din vil alltid være kenguru på en slags måte, siden den ikke har en linear kurve for å skille mellom rich og lean. Hvorfor har du ikke skaffet deg riktig bredbåndslambda?Sladd wrote:Takk for svar, fant den nå. Kobla på O2 sensoren, fikk normal tomgang og Kenguru A/F måler. Hopper mellom lean og stoich med ca 1sek interval. Men jeg må teste det her litt mer når jeg får den på veien, nytter vel ikke å prøve det her uten last på motoren.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Forde jeg fikk den her gratis.RotaryPower wrote:Måleren din vil alltid være kenguru på en slags måte, siden den ikke har en linear kurve for å skille mellom rich og lean. Hvorfor har du ikke skaffet deg riktig bredbåndslambda?Sladd wrote:Takk for svar, fant den nå. Kobla på O2 sensoren, fikk normal tomgang og Kenguru A/F måler. Hopper mellom lean og stoich med ca 1sek interval. Men jeg må teste det her litt mer når jeg får den på veien, nytter vel ikke å prøve det her uten last på motoren.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================