Flyin Miata selger kompressorkit igjen (BRP stuff)
Moderator: Styremedlemmer
Flyin Miata selger kompressorkit igjen (BRP stuff)
Mulig dette er old news men nå selger Flyin Miata MP62 kompressor kit.
De har vistnok tatt over distribusjon av samme kit som BRP/Oneofftuning solgte før de gikk rett i dass.
http://www.flyinmiata.com/superchargers/index.php
Håper vi får se en hardt trimmet 1.8 på bane i Norge snart.
De har vistnok tatt over distribusjon av samme kit som BRP/Oneofftuning solgte før de gikk rett i dass.
http://www.flyinmiata.com/superchargers/index.php
Håper vi får se en hardt trimmet 1.8 på bane i Norge snart.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
BRP har vel bare skifta navn til stageonetuning.com
Goodwinracing selger vist de gode gammle MOAB kompressorne.. Står ikke på nettsidene. Men de selger til spesielt interesserte..
Goodwinracing selger vist de gode gammle MOAB kompressorne.. Står ikke på nettsidene. Men de selger til spesielt interesserte..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Ser ut som om Barker Products har kjøpt hele skiten og at FM distribuerer det:
https://2693453429.monstercommercesites ... stom&ID=11
FM står vel nå for videreutvikling så er det Barker som produserer delene.
https://2693453429.monstercommercesites ... stom&ID=11
FM står vel nå for videreutvikling så er det Barker som produserer delene.
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Gode nyheter
Med FM sin organisasjon i ryggen kan det dukke opp mange spennende oppgraderingsmuligheter for kittet på sikt.
Ikke umulig for at jeg kommer til å gå for dette MP 62 kittet etterhvert

Ikke umulig for at jeg kommer til å gå for dette MP 62 kittet etterhvert

-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-
- Status: Offline
bell engineering selger kit med skikkelig skrukompressor enda såvidt jeg har forstått..
http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... arger.html
http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... arger.html
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
De får fortsatt ikke root kompressorn til å bli en Lysholm...biXen wrote:FM har vel sagt at de har tatt over nåværende produkter + skal utvikle mer og mer kompletterende og bedre/større løsninger også for kompressorene og at de er i gang allerede.
Men M62 har potensialet til mye morro den..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Roots er hverfall bedre enn slik sentrifugalkompressor som feks Rotex..arildh wrote:De nådde jo 300 med med et custom innsug og spjeld type større så da kan man vel ignorere at effektiviteten i en roots blower er dårlig i forhold til skru og sentrifugal-kompressor (turbo)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
men det er vel mest å hente ut ifra en skrukompressor?
eller tar jeg helt feil??
eller tar jeg helt feil??
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det er en evig diskusjon.. Der to leire aldri blir enige.. Men hovedgrunnen til at jeg valgte kompressor fremfor turbo, var at jeg ikke ville ha en motorkarakterestikk som en trimma moped på bilen..DrHolm wrote:men det er vel mest å hente ut ifra en skrukompressor?
eller tar jeg helt feil??
Termodynamikkens lover/setninger gjelder både for turbo og kompressor..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Diskusjonen finnes i en annen tråd...RotaryPower wrote:Og det sa du for å sette strek for diskusjon eller?Vidar wrote: ...hovedgrunnen til at jeg valgte kompressor fremfor turbo, var at jeg ikke ville ha en motorkarakterestikk som en trimma moped på bilen....Hehe..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Flyin Miata selger kompressorkit igjen (BRP stuff)
ser at det koster $2,995.arildh wrote:Mulig dette er old news men nå selger Flyin Miata MP62 kompressor kit.
De har vistnok tatt over distribusjon av samme kit som BRP/Oneofftuning solgte før de gikk rett i dass.
http://www.flyinmiata.com/superchargers/index.php
Håper vi får se en hardt trimmet 1.8 på bane i Norge snart.
hva er det som da følger med? det er jo med motorstyring.
vil dette holde for videre oppgraderinger?
evt. hvor mye leverer detta på hjula?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |