Flyin Miata selger kompressorkit igjen (BRP stuff)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Flyin Miata selger kompressorkit igjen (BRP stuff)

Post by arildh »

Mulig dette er old news men nå selger Flyin Miata MP62 kompressor kit.
De har vistnok tatt over distribusjon av samme kit som BRP/Oneofftuning solgte før de gikk rett i dass.

http://www.flyinmiata.com/superchargers/index.php

Håper vi får se en hardt trimmet 1.8 på bane i Norge snart.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

BRP har vel bare skifta navn til stageonetuning.com


Goodwinracing selger vist de gode gammle MOAB kompressorne.. Står ikke på nettsidene. Men de selger til spesielt interesserte..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Ser ut som om Barker Products har kjøpt hele skiten og at FM distribuerer det:

https://2693453429.monstercommercesites ... stom&ID=11
FM står vel nå for videreutvikling så er det Barker som produserer delene.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Oki, har ikke fulgt med helt på det der i det siste..

Håper FM opprettholder salget fremover da.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Gode nyheter :D Med FM sin organisasjon i ryggen kan det dukke opp mange spennende oppgraderingsmuligheter for kittet på sikt.

Ikke umulig for at jeg kommer til å gå for dette MP 62 kittet etterhvert :mrgreen:
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

bell engineering selger kit med skikkelig skrukompressor enda såvidt jeg har forstått..

http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... arger.html
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

FM har vel sagt at de har tatt over nåværende produkter + skal utvikle mer og mer kompletterende og bedre/større løsninger også for kompressorene og at de er i gang allerede.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:FM har vel sagt at de har tatt over nåværende produkter + skal utvikle mer og mer kompletterende og bedre/større løsninger også for kompressorene og at de er i gang allerede.
De får fortsatt ikke root kompressorn til å bli en Lysholm...

Men M62 har potensialet til mye morro den..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

De nådde jo 300 med med et custom innsug og spjeld type større så da kan man vel ignorere at effektiviteten i en roots blower er dårlig i forhold til skru og sentrifugal-kompressor (turbo)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

arildh wrote:De nådde jo 300 med med et custom innsug og spjeld type større så da kan man vel ignorere at effektiviteten i en roots blower er dårlig i forhold til skru og sentrifugal-kompressor (turbo)
Roots er hverfall bedre enn slik sentrifugalkompressor som feks Rotex..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

men det er vel mest å hente ut ifra en skrukompressor?
eller tar jeg helt feil??
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

DrHolm wrote:men det er vel mest å hente ut ifra en skrukompressor?
eller tar jeg helt feil??
Det er en evig diskusjon.. Der to leire aldri blir enige.. Men hovedgrunnen til at jeg valgte kompressor fremfor turbo, var at jeg ikke ville ha en motorkarakterestikk som en trimma moped på bilen..

Termodynamikkens lover/setninger gjelder både for turbo og kompressor..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Vidar wrote: ...hovedgrunnen til at jeg valgte kompressor fremfor turbo, var at jeg ikke ville ha en motorkarakterestikk som en trimma moped på bilen....
Og det sa du for å sette strek for diskusjon eller? :P Hehe..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

RotaryPower wrote:
Vidar wrote: ...hovedgrunnen til at jeg valgte kompressor fremfor turbo, var at jeg ikke ville ha en motorkarakterestikk som en trimma moped på bilen....
Og det sa du for å sette strek for diskusjon eller? :P Hehe..
Diskusjonen finnes i en annen tråd...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Flyin Miata selger kompressorkit igjen (BRP stuff)

Post by DrHolm »

arildh wrote:Mulig dette er old news men nå selger Flyin Miata MP62 kompressor kit.
De har vistnok tatt over distribusjon av samme kit som BRP/Oneofftuning solgte før de gikk rett i dass.

http://www.flyinmiata.com/superchargers/index.php

Håper vi får se en hardt trimmet 1.8 på bane i Norge snart.
ser at det koster $2,995.
hva er det som da følger med? det er jo med motorstyring.
vil dette holde for videre oppgraderinger?
evt. hvor mye leverer detta på hjula?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply