En liten oppdatering/oppsummering. Noe av dette kopierer jeg fra prosjekt-tråden min, det hører vel egentlig hjemme her.
9 Hester og 15 Nm og 8000 RPM
ECU: Nå har jeg hacket en masse, og prøvd litt forskjellige kombinasjoner. Jeg har mekka en liten sokkel med switcher på, så jeg kan velge mellom opptil 4 forskjellige maps på 20 sekunder. Har kjøpt inn EEPROMs fra USA, så nå slipper jeg å plundre med UV-lamper for å slette EPROMs. De er også større, så nå kan jeg utvide til å switche mellom 16 maps på en gang, må bare lodde inn 2 switcher til før jeg får testa.

Krystallet er innringet i rødt, og de to røde mini-switchene ser dere til høyre for EPROM'en.
Det beste jeg har kommet opp med så langt ser dere her:
Ikke så ille, med bare en ny hjemmesnekra
BaktusSpeed(TM) EPROM i hjernen?
8000 RPM på turtelleren!!
ENDELIG fikk jeg knekt koden, fant turtalls-sperra etter disassembling og sammenlikning med japansk og amerikansk 1.8 ECU kode...denne kosta mye jobb!
Testa med å øke sperra fra 6800 RPM til 7800 RPM, bet negler og lot det stå til. Å du milde himmel for en lyd når du nærmer deg 8000 på turtelleren og 110 på speedometeret i 2. gir! FAAAAANTASTISK hyl...tror dette kan bli vanedannende

Men jeg kan jo ha banking oppi det turtallet uten at jeg merker det, har 16 grader fortenning der oppe. Lavere komp på stemplene tillater vel litt mer enn 116-hester´n, men burde nok hatt en knock-sensor og en A/F måler snart ja.
Har gått over til 98 oktan, synes den maler penere over 7000 nå, så jeg holder meg på 98.
Neste steg:
- Tune på fuel-mappen, skal teste med feitere blanding og dra noen pass med GTech'en for å se om det er noe mere guffe å hente.
Retardere eksos-kammen med 3-6 grader. Noen som vet hvor mange grader jeg får ved å flytte remhjulet ei tann på reima?
Skifte kammer til 1990-93 typen
DIY CAI: Korte inn innsuget, hente kald luft over radiatoren på inntaks-siden, og finne på noe billig lurium for å erstatte luftmengdemåleren (har noen ideer)