Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg sliter med varm motor og er 99% sikker på at dette ikke skyldes, radiator, termostat, viftem el.l Hvordan kan man fastslå hvorvidt vannpumpen evt er gåen, og hva er så symptomene ?
Kan vannpumpumpen "slutte å virke" uten at dette merkes (ulyd, lekkasje, el.l ) ??
Jeg byttet (ved verksted i UK) registerrem for et år siden. Forstår det slik at man må gjøre hele "reg.reim-bytte-operasjonen" for å komme til vannpumpen, og er svært lite keen på å begynne med en såpass omfattende operasjon selv. Noen gode forslag til verksteder i oslo omr som har kompetanse til å bytte vannpumpe men som ikke skal ha "en dullion kr" for arbeidet ??
Har planer om en drøy ukes tur i Norge i sommer men tar ikke sjansne med en motor som blir overopphetet...
Hei igjen
Jeg hadde samme problemet. Skiftet først termostat - ingen endring
Kjøpte ny radiator, fjernet nettingen i haikjeften og plasserte skiltet i underkant. Siden har jeg ikke hatt noen problem
Du kan kanskje se litt på denne tråden: http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... t=radiator
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014 Miataen
91Stomperud wrote:skiltet er plassert i "hai-kjeften" og der har det også sittet før problemet med varm motor begynte (så jeg tror ikke dette er sakens kjerne).
termostat er ny.
Har hatt flere nå med samme symtomer. Ligger varmen konstant høyt eller går den opp og detter igjen som i en syklys? I såfall er det rusk i "bypass" slangen som går ved siden av termostaten.
Att det kan være vannpumpa har jeg liten tro på om du ikke har andre symtomer på det(slakk i lager, ulyd, dårlig sirkulasjon, etc).
Varmen ligger stort sett litt "over kl 12" på temp måler. Dette er vel i seg selv noe høyere enn normalt ? Ved lav hastighet (kø etc) evt lange oppoverbakker, stiger temp mot maks.
Forsøkte ifjor å kjøre uten skilt foran, og det fungerte ok. Mer luft og bedre kjøling, men Hr Politi mente ikke dette var like dobbelt-schmarrt
Kan det være så enkelt at det rett og slett er mangel på luft/kjøling? Har lagt merke til at viften ikke surrer rundt, samme hvor varmt motorer er. Prøvde idag, med motorern "god og varm" å koble av vifteledningen og måle spenning (ikke på viften, men den enden man kobler til), og da viste det seg at der befant det seg nøyaktig 12,5 volt. Det betyr vel at sensor etc er ok, og gir beskjed om at det skal sendes strøm i retningn av vifen, men den går altså ikke. Nå er motoren kald, og jeg skal igjen sjekke om det er noe støyt på nevte sted, det skal det vel ikke være nå ??