Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei er det noen som har godkjent Turbo i 1.6 Mk1.
Jeg kjører p.t. rundt i en som ikke er godkjent enda, men ønsker å gjøre noe med det. Jeg får den bremset til 110 hk, men jeg trenger vel noe mer dokumentasjon. Er det noen som sitter på slik dokumentasjon eller vet hvor jeg får tak i den?
110 Hk ?? Skrive feil ?? Har ikke bilen 115 Hk originalt ?
Hvilket turbo kit har du ? På hvilket trykk ?
Arne wrote:Hei er det noen som har godkjent Turbo i 1.6 Mk1.
Jeg kjører p.t. rundt i en som ikke er godkjent enda, men ønsker å gjøre noe med det. Jeg får den bremset til 110 hk, men jeg trenger vel noe mer dokumentasjon. Er det noen som sitter på slik dokumentasjon eller vet hvor jeg får tak i den?
Alle gode ideer motas med takk
Hilsen Arne
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hvis man skal godkjenne biler med ettermontert turbo blir det billigere å vise bremsepapirer med turbotrykket stilt slik at du holder deg innenfor 5% ( eller var det 10%) effektøkning i forhold til det som står i vognkortet. Da slipper du å måtte betale avgifter på økt effekt + evt. oppgraderinger på bremser osv.
Det var sikkert dette Arne mente med 110hk.
Når biltilsynet spør om hva som er poenget med å montere turbo uten å få mere effekt er det bare å bruke store dådyrøyne og si: "Jeg har satt på turbo fordi jeg ville øke dreiemomentet men ikke effekten"
At man skrur opp trykket etter godkjenning har ikke de noe med...
Forstår jeg det rett, at så lenge jeg ikke har endret effekten mer en 10% så trenger jeg ikke noe annen dokumentasjon en bremsingen? Må vel betale Hk avgift til staten uansett! eller?
Arne.
Jo da, det er nok mer en 110hk på bakhjulene... kjør opp på side min en gang så får du se....