Da fikk jeg endelig tunet Hydra ECU nok til å teste litt kjøring.
Å tune Idle måtte jeg bare gi opp pga. sinnsyk tomgang som hoppet mellom 3-4000. Nappet til slutt ut ICS kontakten så nå går den uten tomgangsmotor kun stilt inn med idle skruen på spjeldet. Har en dialog med Jeremy hos FM så jeg håper å få noen tips ang PWM verdier og PID da ikke en DRITT av det jeg la inn i går hadde noen effekt på pulsingen mellom 3-4000.
Fikk montert WBO2 og autotunet litt i kveld. Alle verdier er helt standard. ca. 0.6 bar, 7500 rpm limit, 91 oktan tenning. Det går faktisk sinnsykt bra allerede. Bare det å flytte turtallsperra var egentlig verdt pengene. Nå drar den bare helt sinnsykt mye før org oppsettet og helt til 7500. Spinner løst i 2 gir ved pådrag og greier. Morro å tenke på at dette er et super safe oppsett for 91 oktan sørpe og på bare 0.6 bar. Jeg har tenkt meg på Rudskogen på søndag så det blir vel masse eksperimentering på banen med både turbotrykk og tenning om alt fungerer videre.
Til dere som har MSM på vei eller enda ikke fått stappa inn ting under panseret er det bare å glede seg (men forvent mye banning for å få idle bra....)
Hører gjerne fra andre med Hydra rundt erfaringer med ICS.
Mazdaspeed som den burde være.
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
-
-
- Moderator
Re: Mazdaspeed som den burde være.
er dette som fikk meg til å kjøpe hele kit'et med en gang, FM har ikke lov å selge Hydra utenfor nord-amerika, om ikke det er i forbindelse med et kit..arildh wrote:Bare det å flytte turtallsperra var egentlig verdt pengene. Nå drar den bare helt sinnsykt mye før org oppsettet og helt til 7500.
man kan kjøpe kit'et stegvis, men da må hydra komme sist... og jeg ville ha den først

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Trodde først du mente at man bare kan kjøpe Hydra om man bestiller hele på en gang. Men man kan altså bestille stegvis selv om man er utenfor USA?EspenSort92 wrote: er dette som fikk meg til å kjøpe hele kit'et med en gang, FM har ikke lov å selge Hydra utenfor nord-amerika, om ikke det er i forbindelse med et kit..
man kan kjøpe kit'et stegvis, men da må hydra komme sist... og jeg ville ha den først
-
- Moderator
Ja men du må kjøpe alt i kit'et, og Hydra i siste bestilling..biXen wrote: Trodde først du mente at man bare kan kjøpe Hydra om man bestiller hele på en gang. Men man kan altså bestille stegvis selv om man er utenfor USA?
(men seff. kan man bestille i så mange/få omganger som man vil)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata