Interresse for å leie rudskogen ?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Er det interressant å invitere andre biler?

Nei, kun MX-5/Miata
16
38%
Ja, selvsagt må vi ha med flere
7
17%
Spiller ingen rolle, bare det er mange nok
19
45%

Total votes: 42

arildh
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by arildh »

Er ikke dette en glimrende mulighet for treff uansett om folk kjører på bane eller ikke ? Mye fine veier på vei til Rudskogen og det er god plass til å sosialisere i depot osv.
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

arildh wrote:Er ikke dette en glimrende mulighet for treff uansett om folk kjører på bane eller ikke ? Mye fine veier på vei til Rudskogen og det er god plass til å sosialisere i depot osv.
Jeg syns dette høres ut som et veldig bra opplegg. Men det krever at vi får frivillige til flaggposter osv..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

arildh wrote:Er ikke dette en glimrende mulighet for treff uansett om folk kjører på bane eller ikke ? Mye fine veier på vei til Rudskogen og det er god plass til å sosialisere i depot osv.
jo det skulle jeg også mene, men nå må noen komme med ønsker om dato, er jo bare oss som kan tilpasse det som svarer jo :D

Er selvsagt viktig å få med at det er ikke konkurranse det er snakk om,
det er for at alle skal ha det gøy å treffe andre som har samme interresse..
..og forbedre kjøreferdigheter på en sikker (og gøy) måte :)

er det for eksempel mulig å gjøre dette i forbindelse med (en av) sommerturen(e) ...hadde slått 2 fluer i en smekk da, for oss som likevel må kjøre langt..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Vidar wrote:
Jeg syns dette høres ut som et veldig bra opplegg. Men det krever at vi får frivillige til flaggposter osv..
Er vel mange som har med passasjerer? Hehe.

For min del behøver det ikke være opplegg hele helga liksom, men selve dagen hadde det jo vært gøy å funnet på noe. Vi får lage en poll til på når det skal være :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

arildh wrote:Lørdag hadde kanskje vært ideelt med tanke på langveisreisende men det koster litt mer da. Sånn rent tidsmessig tror jeg 5 timer holder for de fleste. ( og så rekker vi jo å dra i kirka først siden vi ikke får starte kjøring før etter kirketid på søndag uansett LOL )
Det er ingen regler for når man kan starte teknisk kontroll, så foreslår at det legges opp til at teknisk kontroll starter et par timer før vi får lov til å kjøre, på den måten vil vi kunne innklarere alle som ikke er i kirka slik at de faktisk kan begynne å kjøre kl 13 :D :lol:

For å arrangre et bra treff trengs også noe utstyr, regner med at noe får vi låne på Rudskogen, men noe må sannsynligvis kjøpes inn også - kanskje kan vi få klubben til å sponse det som må kjøpes inn? Ting jeg i farten kommer på at trengs:
Flagg, brannslukere (en på hver flaggpost), kokepunktmåler for bremsevæske, db måler for eksos, radioer, vester til funksjonærer og flaggvakter (til dette kan de fine refleks klubbvestene brukes), merkepen til å merke biler etter kontroll med nummer (av typen som vasks bort), et par feiekoster (til å feie banen etter evt berging fra sandfellene)

Når det gjelder påmlding og tidpunkt er jeg enig med arildh og Hauk
StianF

Post by StianF »

Nå har jeg bare erfaring fra reve gocart.. men jeg har aldri sett noen måle kokepunktet på bremseveska.. jeg har hørt at dem gjør det på bmwccn treff.. men thats about it. Tviler på at det er et must på de første treffet.

ang tidspunkt.. så er slutten mai/begynnelsen av juni optimalt for min del =)

Blir mange heftige mods i vinter.. så nå er det bare å skru :D dette motiverer, håper vi får til no :)
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

detta har jeg venta lenge på! en gjeng fra forumet her på bane.

gi meg en dato, så stiller jeg. uansett..

forresten. NSK måler også kokepunktet på bremseveska.
er egentlig noe jeg råder alle til å bytte etter at vinteren er over.
skal ikke mye luft i systemet til, før ting kan gå galt. spess ved harde påkjenninger på bane.

ser fram til å måle litt krefter med alle her.
har også walkies (6-8stk. tror jeg) som er mulig å låne. vester har de fleste her, går jeg ut ifra?! men ikke dumt å ha noen ekstra..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Vester må jo være det minste problemet. Er jo påbudt å ha det i bilen :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

[quote="StianF"]Nå har jeg bare erfaring fra reve gocart.. men jeg har aldri sett noen måle kokepunktet på bremseveska.. jeg har hørt at dem gjør det på bmwccn treff.. men thats about it. Tviler på at det er et must på de første treffet.
[quote]

Med tanke på sikkerhet er det ikke dumt å sjekke at de som kjører har bremsevæske som ikke koker etter 3 runder, litt annen bremsebruk på bane en det man får på vei. Jeg har ikke lyst å få en luring i baken pga han kjører med gammel bremsevæske som har begynt og koke og derfor ikke har bremser...

Som DrHolm nevner så sjekker alltid NSK dette på sine banetreff! Har også kjørt med en annen arrangør på Rudskogen som gjorde dette, men det er noen sesonger siden så husker ikke hvem. Men det er også de som ikke engang gjennomfører visuell sjekk av farge på bremsevæsken før de slipper utpå biler. Personlig liker jeg med best på treff hvor sikkerhet er ivartatt.
StianF

Post by StianF »

Såklart liker jeg også at sikkerheten blir tatt alvorlig. hvem vil ha en bil i ræva pga dårlig bremseveske..

Selv bytta jeg bremseveske 2 ganger denne sesongen - aldri har problem med bremsene på bane selv etter 15-20minutter :)
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

arildh wrote:Lørdag hadde kanskje vært ideelt med tanke på langveisreisende men det koster litt mer da. Sånn rent tidsmessig tror jeg 5 timer holder for de fleste. ( og så rekker vi jo å dra i kirka først siden vi ikke får starte kjøring før etter kirketid på søndag uansett LOL )
bra.. tror jeg måtte meldt pass om jeg ikke rakk kirka først..
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

Kult å se at det er såpass stor interesse for å få gjennomført et treff på bane. Legger man opp til, som andre har nevnt, et seriøst arrangement med en "gåsemor", førermøte, klare og konsekvente regler og egne heat for nykommere, så tror jeg det vil lokke fler av de som føler seg usikre på banekjøring.
For de som ikke vil kjøre på bane, kan vi muligens tenke ut om vi skal ha en utstilling hvor vi kan kåre en publikums favoritt..?

Jeg skal også til Nürburgring i August, så et treff i Mai/Juni passer meg best.
Hvis noen tar styringa for å få gjennomført et slikt arrangement, så stiller jeg gjerne opp. Om ikke så mye i forkant, så hvertfall på selve dagen.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

count me in!
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Sladd
1000 RPM
1000 RPM

Post by Sladd »

Jeg er med hvis jeg får reparert manifolden min først. (Uheldig sveis :oops: )
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Burde ha treff tidlig på året, i April f.eks. Også hadde det vært greit om han ene skinna fascisten som jobber på Rudskogen hadde holdt seg hjemme den dagen. Makan til sur og idiotisk hagenisse skal man lete lenge etter. Synes treffet burde ligge tett opp til bauda-treffene. Har vært en del banetreff i år som har vært mislykkede på flere måter.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Post Reply