Interresse for å leie rudskogen ?
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Jeg syns dette høres ut som et veldig bra opplegg. Men det krever at vi får frivillige til flaggposter osv..arildh wrote:Er ikke dette en glimrende mulighet for treff uansett om folk kjører på bane eller ikke ? Mye fine veier på vei til Rudskogen og det er god plass til å sosialisere i depot osv.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
jo det skulle jeg også mene, men nå må noen komme med ønsker om dato, er jo bare oss som kan tilpasse det som svarer joarildh wrote:Er ikke dette en glimrende mulighet for treff uansett om folk kjører på bane eller ikke ? Mye fine veier på vei til Rudskogen og det er god plass til å sosialisere i depot osv.

Er selvsagt viktig å få med at det er ikke konkurranse det er snakk om,
det er for at alle skal ha det gøy å treffe andre som har samme interresse..
..og forbedre kjøreferdigheter på en sikker (og gøy) måte

er det for eksempel mulig å gjøre dette i forbindelse med (en av) sommerturen(e) ...hadde slått 2 fluer i en smekk da, for oss som likevel må kjøre langt..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Er vel mange som har med passasjerer? Hehe.Vidar wrote:Jeg syns dette høres ut som et veldig bra opplegg. Men det krever at vi får frivillige til flaggposter osv..arildh wrote:Er ikke dette en glimrende mulighet for treff uansett om folk kjører på bane eller ikke ? Mye fine veier på vei til Rudskogen og det er god plass til å sosialisere i depot osv.
For min del behøver det ikke være opplegg hele helga liksom, men selve dagen hadde det jo vært gøy å funnet på noe. Vi får lage en poll til på når det skal være

- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Det er ingen regler for når man kan starte teknisk kontroll, så foreslår at det legges opp til at teknisk kontroll starter et par timer før vi får lov til å kjøre, på den måten vil vi kunne innklarere alle som ikke er i kirka slik at de faktisk kan begynne å kjøre kl 13arildh wrote:Lørdag hadde kanskje vært ideelt med tanke på langveisreisende men det koster litt mer da. Sånn rent tidsmessig tror jeg 5 timer holder for de fleste. ( og så rekker vi jo å dra i kirka først siden vi ikke får starte kjøring før etter kirketid på søndag uansett LOL )


For å arrangre et bra treff trengs også noe utstyr, regner med at noe får vi låne på Rudskogen, men noe må sannsynligvis kjøpes inn også - kanskje kan vi få klubben til å sponse det som må kjøpes inn? Ting jeg i farten kommer på at trengs:
Flagg, brannslukere (en på hver flaggpost), kokepunktmåler for bremsevæske, db måler for eksos, radioer, vester til funksjonærer og flaggvakter (til dette kan de fine refleks klubbvestene brukes), merkepen til å merke biler etter kontroll med nummer (av typen som vasks bort), et par feiekoster (til å feie banen etter evt berging fra sandfellene)
Når det gjelder påmlding og tidpunkt er jeg enig med arildh og Hauk
-
- Status: Offline
Nå har jeg bare erfaring fra reve gocart.. men jeg har aldri sett noen måle kokepunktet på bremseveska.. jeg har hørt at dem gjør det på bmwccn treff.. men thats about it. Tviler på at det er et must på de første treffet.
ang tidspunkt.. så er slutten mai/begynnelsen av juni optimalt for min del =)
Blir mange heftige mods i vinter.. så nå er det bare å skru
dette motiverer, håper vi får til no 
ang tidspunkt.. så er slutten mai/begynnelsen av juni optimalt for min del =)
Blir mange heftige mods i vinter.. så nå er det bare å skru


- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
detta har jeg venta lenge på! en gjeng fra forumet her på bane.
gi meg en dato, så stiller jeg. uansett..
forresten. NSK måler også kokepunktet på bremseveska.
er egentlig noe jeg råder alle til å bytte etter at vinteren er over.
skal ikke mye luft i systemet til, før ting kan gå galt. spess ved harde påkjenninger på bane.
ser fram til å måle litt krefter med alle her.
har også walkies (6-8stk. tror jeg) som er mulig å låne. vester har de fleste her, går jeg ut ifra?! men ikke dumt å ha noen ekstra..
gi meg en dato, så stiller jeg. uansett..
forresten. NSK måler også kokepunktet på bremseveska.
er egentlig noe jeg råder alle til å bytte etter at vinteren er over.
skal ikke mye luft i systemet til, før ting kan gå galt. spess ved harde påkjenninger på bane.
ser fram til å måle litt krefter med alle her.
har også walkies (6-8stk. tror jeg) som er mulig å låne. vester har de fleste her, går jeg ut ifra?! men ikke dumt å ha noen ekstra..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
[quote="StianF"]Nå har jeg bare erfaring fra reve gocart.. men jeg har aldri sett noen måle kokepunktet på bremseveska.. jeg har hørt at dem gjør det på bmwccn treff.. men thats about it. Tviler på at det er et must på de første treffet.
[quote]
Med tanke på sikkerhet er det ikke dumt å sjekke at de som kjører har bremsevæske som ikke koker etter 3 runder, litt annen bremsebruk på bane en det man får på vei. Jeg har ikke lyst å få en luring i baken pga han kjører med gammel bremsevæske som har begynt og koke og derfor ikke har bremser...
Som DrHolm nevner så sjekker alltid NSK dette på sine banetreff! Har også kjørt med en annen arrangør på Rudskogen som gjorde dette, men det er noen sesonger siden så husker ikke hvem. Men det er også de som ikke engang gjennomfører visuell sjekk av farge på bremsevæsken før de slipper utpå biler. Personlig liker jeg med best på treff hvor sikkerhet er ivartatt.
[quote]
Med tanke på sikkerhet er det ikke dumt å sjekke at de som kjører har bremsevæske som ikke koker etter 3 runder, litt annen bremsebruk på bane en det man får på vei. Jeg har ikke lyst å få en luring i baken pga han kjører med gammel bremsevæske som har begynt og koke og derfor ikke har bremser...
Som DrHolm nevner så sjekker alltid NSK dette på sine banetreff! Har også kjørt med en annen arrangør på Rudskogen som gjorde dette, men det er noen sesonger siden så husker ikke hvem. Men det er også de som ikke engang gjennomfører visuell sjekk av farge på bremsevæsken før de slipper utpå biler. Personlig liker jeg med best på treff hvor sikkerhet er ivartatt.
-
- Status: Offline
-
- Status: Offline
bra.. tror jeg måtte meldt pass om jeg ikke rakk kirka først..arildh wrote:Lørdag hadde kanskje vært ideelt med tanke på langveisreisende men det koster litt mer da. Sånn rent tidsmessig tror jeg 5 timer holder for de fleste. ( og så rekker vi jo å dra i kirka først siden vi ikke får starte kjøring før etter kirketid på søndag uansett LOL )
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Kult å se at det er såpass stor interesse for å få gjennomført et treff på bane. Legger man opp til, som andre har nevnt, et seriøst arrangement med en "gåsemor", førermøte, klare og konsekvente regler og egne heat for nykommere, så tror jeg det vil lokke fler av de som føler seg usikre på banekjøring.
For de som ikke vil kjøre på bane, kan vi muligens tenke ut om vi skal ha en utstilling hvor vi kan kåre en publikums favoritt..?
Jeg skal også til Nürburgring i August, så et treff i Mai/Juni passer meg best.
Hvis noen tar styringa for å få gjennomført et slikt arrangement, så stiller jeg gjerne opp. Om ikke så mye i forkant, så hvertfall på selve dagen.
For de som ikke vil kjøre på bane, kan vi muligens tenke ut om vi skal ha en utstilling hvor vi kan kåre en publikums favoritt..?
Jeg skal også til Nürburgring i August, så et treff i Mai/Juni passer meg best.
Hvis noen tar styringa for å få gjennomført et slikt arrangement, så stiller jeg gjerne opp. Om ikke så mye i forkant, så hvertfall på selve dagen.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Burde ha treff tidlig på året, i April f.eks. Også hadde det vært greit om han ene skinna fascisten som jobber på Rudskogen hadde holdt seg hjemme den dagen. Makan til sur og idiotisk hagenisse skal man lete lenge etter. Synes treffet burde ligge tett opp til bauda-treffene. Har vært en del banetreff i år som har vært mislykkede på flere måter.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack