
25mm senking
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Tror du må ha regnet feil...
Koni Kit : 540
frakt : 93,80
-------------------
£ 633,80 -> 7.598,62 NOK
MVA grunnlag : 7598,62 Kr
24% MVA : 1823,67 kr
----------------------------------
Totalt ekls gebyr : ca 9422 kroner
Tror du kommer billigere ut hvis du handler i Norge, Så får du varene fortere også..
Samme i Norge vil koste deg ca 7000.
Koni Kit : 540
frakt : 93,80
-------------------
£ 633,80 -> 7.598,62 NOK
MVA grunnlag : 7598,62 Kr
24% MVA : 1823,67 kr
----------------------------------
Totalt ekls gebyr : ca 9422 kroner
Tror du kommer billigere ut hvis du handler i Norge, Så får du varene fortere også..
Samme i Norge vil koste deg ca 7000.
Magnus wrote:Satt og regnet litt på Koni Kittet til mx5parts, og da kom jeg til at det kom på ca 6780 kroner inklusive moms og frakt. (Er det moms på frakten forresten?) I så fall blir det et par hundrelapper mer..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive

- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Flere mener at om du senker MX'en mer enn 1", så vil dette ødelegge hjulgeometrien (og dermed kjøreegenskapene) på bilen. Jeg ville nok ikke senket den mer om jeg skulle ha gått for et senkesett. Eibach fjærer skal visstnok være 1" kortere enn originalfjærene (se http://miata.net/garage/suspensn.html ).
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Tror ikke jeg har regnet feil, nei. Jeg har trukket fra 17.5% VAT (det gjør mx5parts for deg når du har registrert deg og du legger det i handlekurven) som gir en pris på £373.Vidar wrote:Tror du må ha regnet feil...
Koni Kit : 540
frakt : 93,80
-------------------
£ 633,80 -> 7.598,62 NOK
MVA grunnlag : 7598,62 Kr
24% MVA : 1823,67 kr
----------------------------------
Totalt ekls gebyr : ca 9422 kroner
Tror du kommer billigere ut hvis du handler i Norge, Så får du varene fortere også..
Samme i Norge vil koste deg ca 7000.
Magnus wrote:Satt og regnet litt på Koni Kittet til mx5parts, og da kom jeg til at det kom på ca 6780 kroner inklusive moms og frakt. (Er det moms på frakten forresten?) I så fall blir det et par hundrelapper mer..
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
Er ikke dette bare å få et verksted til å justere? Camber/Toe osv..KnutH wrote:Flere mener at om du senker MX'en mer enn 1", så vil dette ødelegge hjulgeometrien (og dermed kjøreegenskapene) på bilen. Jeg ville nok ikke senket den mer om jeg skulle ha gått for et senkesett. Eibach fjærer skal visstnok være 1" kortere enn originalfjærene (se http://miata.net/garage/suspensn.html ).
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Det er riktig at du må ta 4-hjulskontroll etter at du har montert senkesett ja, for å få riktige hjulvinkler. Problemet er at når du senker bilen, så presser du hele hjulopphenget oppover. Kommer du over ett visst punkt så vil ikke fjæringsbevegelsen lenger være den samme som den skal være på original høyde.
For å forklare det enkelt: la oss si at det nedre staget står helt vannrett på original høyde. Du senker bilen 35mm, og plutselig vil staget bli vinklet oppover. Med andre ord så vil den videre fjæringsbevegelsen oppover bli en helt annen enn hva konstruktørene av bilen hadde i tankene da de laget hjulopphenget, og kjøreegenskapene endres til det negative. Er vel ikke akkurat det som er poenget med senking, men jeg er enig i at det ser fett ut.
For å forklare det enkelt: la oss si at det nedre staget står helt vannrett på original høyde. Du senker bilen 35mm, og plutselig vil staget bli vinklet oppover. Med andre ord så vil den videre fjæringsbevegelsen oppover bli en helt annen enn hva konstruktørene av bilen hadde i tankene da de laget hjulopphenget, og kjøreegenskapene endres til det negative. Er vel ikke akkurat det som er poenget med senking, men jeg er enig i at det ser fett ut.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Må jo ta valget da.
Skal jeg ha en bil med gode kjøreegenskaper som ser ut som en offroad utg. ?
Skal jeg ha en bil med litt dårligere kjøreegenskaper som ikke ser ut som en offroader ?
Skal jeg ha en bil med gode kjøreegenskaper som ser ut som en offroad utg. ?
Skal jeg ha en bil med litt dårligere kjøreegenskaper som ikke ser ut som en offroader ?
KnutH wrote:Det er riktig at du må ta 4-hjulskontroll etter at du har montert senkesett ja, for å få riktige hjulvinkler. Problemet er at når du senker bilen, så presser du hele hjulopphenget oppover. Kommer du over ett visst punkt så vil ikke fjæringsbevegelsen lenger være den samme som den skal være på original høyde.
For å forklare det enkelt: la oss si at det nedre staget står helt vannrett på original høyde. Du senker bilen 35mm, og plutselig vil staget bli vinklet oppover. Med andre ord så vil den videre fjæringsbevegelsen oppover bli en helt annen enn hva konstruktørene av bilen hadde i tankene da de laget hjulopphenget, og kjøreegenskapene endres til det negative. Er vel ikke akkurat det som er poenget med senking, men jeg er enig i at det ser fett ut.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Mener du hjulvinklene (camber/caster)? Disse må justeres etter senking ja, uansett hvilken biltype det er snakk om.
Det finnes helt sikkert biltyper du kan senke mye mer enn 1" uten at det går ut over kjøreegenskapene. Alt avhenger av hjulopphengets konstruksjon.
Det finnes helt sikkert biltyper du kan senke mye mer enn 1" uten at det går ut over kjøreegenskapene. Alt avhenger av hjulopphengets konstruksjon.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
jeg skal kjøre senkesett fra tein i sommer.. 25mm foran og 19mm senking.. www.tein.com .. skal bestille denne uka 

Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..