For rask tomgang-skadelig?
Moderator: Styremedlemmer
For rask tomgang-skadelig?
Har problemer med at motoren dør ut ved riktig tomgang. Den skal med kompressor være ca. 8-900 omdreininger. Er det skadelig for motoren at jeg har den fast på ca. 1100 ?
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Gary på TDR anbefalte meg en tomgang på ca 1000. Når jeg har kjørt litt er den på nesten 1500, men etter et halvt minutt går den ned til 1000. Men når motoren er kald hopper den en del mellom 500 og 1000. Og nå når det er kaldt må jeg hjelpe til med å holde motoren i gang ved å justere rpm´en opp til rundt 1500.
Re: For rask tomgang-skadelig?
Kan det være at du har dårlige plugger eller pluggledninger eller tett bensinfilter eller flere av nevnte? (gjetter bare vilt her...temte wrote:Har problemer med at motoren dør ut ved riktig tomgang. Den skal med kompressor være ca. 8-900 omdreininger. Er det skadelig for motoren at jeg har den fast på ca. 1100 ?

92 1,6 NA sort m/tan interiør
Vanlig på kompressorer, men det finnes måter å unngå det på. Første metode.. Link ECU... andre (og billige) metode, bypass vakuum ledning fra inngangen på kompressoren til innsugsmanifolden. Fungerte fint hos meg ! og var godt utprøvd. Jeg fant mengder av diskusjoner på amerikanske forum om dette problemet og den billige fixen..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2