http://www.bellengineering.net/
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
http://www.bellengineering.net/
Får meldingen: Siden kan ikke vises.
Er det noen andre her som vet hvorfor, som et. har hørt noe om firmaet?
Er det noen andre her som vet hvorfor, som et. har hørt noe om firmaet?
-
-
det vil aldri være samme støyen på småkjøring i en mx5 med bell kit.
grunnen er plassering av gasspjell. det klippet du linket til er ca samme oppsett jeg hadde i golf rallyen, og ja, jeg kan bekrefte at man blir stoppet ofte da
det som er feil med den måten å ha kompressorn,er at spjellet på den bilen sitter etter kompressoren, noe som gjør at all lyd fra kompressoren slipper ut i friluft, uansett pådrag.. på alle mx5 kit med skrupresse, sitter spjellet foran kompressor, som gir en mye behageligere lyd på vanlig bruk, MEN.. en skrukompressor vil alltid lage endel støy på fullgass.. liten tvil om hva som skjer frammi der
fant et klipp av en corrado med flytta spjell. for å vise forskjellen på vanlig kjøring..
husk og at de kittene fra bell, ikke er like lette å sette på en 1.6, som feks de kittene som har en mp62 presse. Dette fordi at bell kittet bytter innsugsmanifolden, og den går ikke om hverandre fra 1.6 til 1.8..
grunnen er plassering av gasspjell. det klippet du linket til er ca samme oppsett jeg hadde i golf rallyen, og ja, jeg kan bekrefte at man blir stoppet ofte da

det som er feil med den måten å ha kompressorn,er at spjellet på den bilen sitter etter kompressoren, noe som gjør at all lyd fra kompressoren slipper ut i friluft, uansett pådrag.. på alle mx5 kit med skrupresse, sitter spjellet foran kompressor, som gir en mye behageligere lyd på vanlig bruk, MEN.. en skrukompressor vil alltid lage endel støy på fullgass.. liten tvil om hva som skjer frammi der

fant et klipp av en corrado med flytta spjell. for å vise forskjellen på vanlig kjøring..
husk og at de kittene fra bell, ikke er like lette å sette på en 1.6, som feks de kittene som har en mp62 presse. Dette fordi at bell kittet bytter innsugsmanifolden, og den går ikke om hverandre fra 1.6 til 1.8..
Last edited by HF-mx5T on 11 Oct 2007, 10:43, edited 2 times in total.
- Miatapowers
- 7200 RPM
-
- Miatapowers
- 7200 RPM
Jepp var noe slikt eg tenke på, blir for mye dette, super følger jo turtall, og ikkje ekssos luft,HF-mx5T wrote:har testet bov på g60 corrado, bare på f***.. den dumper da så lenge du motorbremser. med blåselyd tilsvarende turtallet på kompressoren. en skikkelig skikkelig dårlig ide
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
hmm.. noen som har planer om Lysholm her??
var veeeldig skeptisk til den hvininga på tomgang sjøl.

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Skal jeg oppgradere.. Må det nesten bli lysholm..DrHolm wrote:hmm.. noen som har planer om Lysholm her??![]()
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
det er en del (i mitt tilfelle) som må gjøres før et evt. innkjøp av lysholm.
å ja! det er dyrt!!
men, må man, så må man..
å ja! det er dyrt!!
men, må man, så må man..

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |