http://www.bellengineering.net/

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

http://www.bellengineering.net/

Post by inglar »

Får meldingen: Siden kan ikke vises.

Er det noen andre her som vet hvorfor, som et. har hørt noe om firmaet?
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

sikkert midlertidig problem. bell er ikke akurat no døgnflue på tuningmarkedet.. så tipper sida er igang igjen snart. :)
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Det var da godt det for nå går jeg virkelig å sikler på en slik en. Eneste ulempen som jeg har lagt merke til med denne er at den ikke akkurat er lydløs :shock: Må virkelig passe seg for hvor og når en skal fyre opp motoren.

Se klippet for forklaring hehe
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

det vil aldri være samme støyen på småkjøring i en mx5 med bell kit.
grunnen er plassering av gasspjell. det klippet du linket til er ca samme oppsett jeg hadde i golf rallyen, og ja, jeg kan bekrefte at man blir stoppet ofte da :D
det som er feil med den måten å ha kompressorn,er at spjellet på den bilen sitter etter kompressoren, noe som gjør at all lyd fra kompressoren slipper ut i friluft, uansett pådrag.. på alle mx5 kit med skrupresse, sitter spjellet foran kompressor, som gir en mye behageligere lyd på vanlig bruk, MEN.. en skrukompressor vil alltid lage endel støy på fullgass.. liten tvil om hva som skjer frammi der :)

fant et klipp av en corrado med flytta spjell. for å vise forskjellen på vanlig kjøring..




husk og at de kittene fra bell, ikke er like lette å sette på en 1.6, som feks de kittene som har en mp62 presse. Dette fordi at bell kittet bytter innsugsmanifolden, og den går ikke om hverandre fra 1.6 til 1.8..
Last edited by HF-mx5T on 11 Oct 2007, 10:43, edited 2 times in total.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Så fint a :D Da er det hvertfall ikke noe å lure på. Kjempefint :D
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Prøvde å teste dette i går. satt superchargeren min åpen bak og spjeld som originalt, ja det lagde en helvettes lyd, så eg dropper planen min med blow ventil.. Dette på en standard eaton mp45..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

har testet bov på g60 corrado, bare på f***.. den dumper da så lenge du motorbremser. med blåselyd tilsvarende turtallet på kompressoren. en skikkelig skikkelig dårlig ide :D
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

HF-mx5T wrote:har testet bov på g60 corrado, bare på f***.. den dumper da så lenge du motorbremser. med blåselyd tilsvarende turtallet på kompressoren. en skikkelig skikkelig dårlig ide :D
Jepp var noe slikt eg tenke på, blir for mye dette, super følger jo turtall, og ikkje ekssos luft,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

hmm.. noen som har planer om Lysholm her?? :P
var veeeldig skeptisk til den hvininga på tomgang sjøl.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Må jo bare ha Lysholm, men det blir sikkert noe tid til. Må spare opp noen kroner da en løsning med Lysholmen garantert hadde tømt kontoen for en del kroner
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

DrHolm wrote:hmm.. noen som har planer om Lysholm her?? :P
var veeeldig skeptisk til den hvininga på tomgang sjøl.
Skal jeg oppgradere.. Må det nesten bli lysholm..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

bare husk, at bell kittet kun er for 1.8 bilene da inglar.. :P
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Jepp. Det er derfor jeg ikke har gjort noe med det enda. Må jo få solgt unna den jeg har for så å finne en 1.8 jev vil ha. Setter jo litt flere krav da det blir andrekjøpet, og en skal legge en del kroner i bilen. Så jeg går jo med tankene om å selge bilen til neste år for å få meg en 1.8 liter :D
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

det er en del (i mitt tilfelle) som må gjøres før et evt. innkjøp av lysholm.
å ja! det er dyrt!!

men, må man, så må man.. :wink:
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply