Godkjenning av motorbytte?
Moderator: Styremedlemmer
Godkjenning av motorbytte?
Siden det foreløpig synes som umulig å få godkjent turbo eller presse funderer jeg på å bytte motor fra 1,6 l til 1,8 l på min 92-mod for litt mere pulver...
Er det noen på forumet som har gjordt dette og fått det godkjent?
Hva må til av dokumentasjon?
Er det noen på forumet som har gjordt dette og fått det godkjent?
Hva må til av dokumentasjon?
92 1,6 NA sort m/tan interiør
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
eneste synlige forskjell, selv for kjennere.. er innsuget, som ser litt annerledes ut.. blokka er 22mm lengre, og motorkoden.. ellers skal man være ganske rå på mx5 motorer for å se forskjell..
Skal du godkjenne bytte må du få papir fra mazda som sier hva som skiller.. såvidt jeg vet er det snakk om bytte av bremser til bremsene fra 1.8 modellen. resten er likt nok..
Skal du godkjenne bytte må du få papir fra mazda som sier hva som skiller.. såvidt jeg vet er det snakk om bytte av bremser til bremsene fra 1.8 modellen. resten er likt nok..
-
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
ser ikkje det på eu,. ikke noe å vera bekymret for dette. de fleste kjennerne her inne sliter med å se dette, om du får alt av ledningsnett å basere den på 1,8 ecu, så er vel den enda snillere på avgass kontra gamle 1,6 med luftmengdemåler..RonnyG wrote:Enn ved EU-kontroll?
Seff må avgass være innenfor krav men sees det nærmere på at motor etc. er ihht. vognkort/standard?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Har en 1.8 donor bil på hånda.
Er det noen som har flyttet over komplett ledningsnett, for å "slippe" å bygge om coil etc.
Regner med alle innfestninger går overens, så lenge en bruker 90-98 mod.
En stor jobb, men hva vil gevinsten bli hvis en skulle ta seg tid til det ?
Forutenom mer hester selvsagt.
Det blir jo en helve..... jobb.
Men 90-mod. min er rød,skal ha RØD Miata, derfor jeg ikke beholdte den gule.
Skal ha RØD.
Shit, hvorfor kunne en ikke vært opptatt av bridge istedet.
trenger nesten bare en kortstokk.
Får håpe på en laaaang vinter.
anser
Er det noen som har flyttet over komplett ledningsnett, for å "slippe" å bygge om coil etc.
Regner med alle innfestninger går overens, så lenge en bruker 90-98 mod.
En stor jobb, men hva vil gevinsten bli hvis en skulle ta seg tid til det ?
Forutenom mer hester selvsagt.
Det blir jo en helve..... jobb.
Men 90-mod. min er rød,skal ha RØD Miata, derfor jeg ikke beholdte den gule.
Skal ha RØD.
Shit, hvorfor kunne en ikke vært opptatt av bridge istedet.
trenger nesten bare en kortstokk.
Får håpe på en laaaang vinter.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Har søkt litt rundt og skjønner det slik at den "beste" motoren for mitt bruk vil være fra en 99-00 mod pga. denne vistnok har bedre "flow" i toppen enn tidligere modeller. Har sett litt på priser for en brukt motor i fra USA.
Dilemmaet mitt nå er at det finnes både shortblock og longblock 1.8 liters motorer? Hva i all verden er forklaringen på dette (trodde det bare var en variant til mx-5)?
Dilemmaet mitt nå er at det finnes både shortblock og longblock 1.8 liters motorer? Hva i all verden er forklaringen på dette (trodde det bare var en variant til mx-5)?
92 1,6 NA sort m/tan interiør
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Fort gjort å bytte ledningsnett og ecu når motoren er ute, hadde samme jobben med min mazda 323 lx vinterbil når eg satt i gt motor, gjort på en dag, da hadde eg byttet bremser og montert servo også, og regner med det er like lett på en mx5, eller lettere..79porsche911 wrote:Har en 1.8 donor bil på hånda.
Er det noen som har flyttet over komplett ledningsnett, for å "slippe" å bygge om coil etc.
Regner med alle innfestninger går overens, så lenge en bruker 90-98 mod.
En stor jobb, men hva vil gevinsten bli hvis en skulle ta seg tid til det ?
Forutenom mer hester selvsagt.
Det blir jo en helve..... jobb.
Men 90-mod. min er rød,skal ha RØD Miata, derfor jeg ikke beholdte den gule.
Skal ha RØD.
Shit, hvorfor kunne en ikke vært opptatt av bridge istedet.
trenger nesten bare en kortstokk.
Får håpe på en laaaang vinter.
anser
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.