Letting av bilen
Moderator: Styremedlemmer
I følge entusiast håndboka er det fy-fy å skru av AC'en selv. Du kan få frostbitt av R-12 gassen + at det er forbudt å slippe ut gassen til luft. Jeg trodde nå at Ozon-laget var frisk meldt.
Har nå konstatert at AC'en ikke virker, så den skal ut uansett. Får høre hva Mazda tar får å plukke den ut. Koster sikkert en arm og en fot. Noen som er interessert i en defekt AC på rot?
Har nå konstatert at AC'en ikke virker, så den skal ut uansett. Får høre hva Mazda tar får å plukke den ut. Koster sikkert en arm og en fot. Noen som er interessert i en defekt AC på rot?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 93' Classic red
Det kan være at det ikke er noe mer gass igjen på anlegget. Det kan du finne ut ved å lokalisere tilkoblingspunktene som er på rørene. Ta den ene av dem, og bruk ett tynt skrujern til å presse forsiktig og hurtig ned ventilen i mitten, for å se om det er trykk/gass igjen på systemet.BAE wrote:I følge entusiast håndboka er det fy-fy å skru av AC'en selv. Du kan få frostbitt av R-12 gassen + at det er forbudt å slippe ut gassen til luft. Jeg trodde nå at Ozon-laget var frisk meldt.
Følg AC rørene fra høyre side av motoren, frem til fronten. De er ett eller annet sted på veien, som regel. Kan også sitte i fronten.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Det kan være at det ikke er noe mer gass igjen på anlegget. Det kan du finne ut ved å lokalisere tilkoblingspunktene som er på rørene. Ta den ene av dem, og bruk ett tynt skrujern til å presse forsiktig og hurtig ned ventilen i mitten, for å se om det er trykk/gass igjen på systemet.cartman wrote:BAE wrote:I følge entusiast håndboka er det fy-fy å skru av AC'en selv. Du kan få frostbitt av R-12 gassen + at det er forbudt å slippe ut gassen til luft. Jeg trodde nå at Ozon-laget var frisk meldt.
Følg AC rørene fra høyre side av motoren, frem til fronten. De er ett eller annet sted på veien, som regel. Kan også sitte i fronten.[/quote
Det er trykk der selv om gassen har sivet ut...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Kjørte sjekken som er beskrevet i Entusiast håndboka. Det er et se-glass på toppen av tørkekanna der gassen skal skumme opp rett etter du skrur av AC'en. Dette skjedde ikke. Det tyder på at gassen er gått til Ozon gudene.
Ser det er et rakkel å skru ut systemet også. Må ha en ny reim osv.
Men det hadde vært kjekt å få det ut. Kompressoren må veie noe kilo. Liker heller tanken på at den alltid ligger der å bremser motoren
Ser det er et rakkel å skru ut systemet også. Må ha en ny reim osv.
Men det hadde vært kjekt å få det ut. Kompressoren må veie noe kilo. Liker heller tanken på at den alltid ligger der å bremser motoren

13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 93' Classic red
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 93' Classic red
Da har det i beste Chapman-stil komt en vektreduksjons"ånd" over meg...
pluss litt 70talls Retroracing feeling
Elan26R er forbilde, så mulig deet ender med en wannabe....

Bortevekk:
-Støydemping på hattehylle? og bak setene
-Høgtalere og spiller
-Gulvmatter
-Dørarmlene/håndtak
Bagasjerommet er ribbet for unødvengig dilldall (det som kan skruast vekk)
Neste må vere å fjerne lyddemping og gulteppet. Men før det skal anntenne raske fjernes og 1 nytt lettere batt. skal inn.
Får sjå kor langt en skal gå uten at det blir for ekstremt...
Fleire bilder får komme etter litt

pluss litt 70talls Retroracing feeling
Elan26R er forbilde, så mulig deet ender med en wannabe....
Bortevekk:
-Støydemping på hattehylle? og bak setene
-Høgtalere og spiller
-Gulvmatter
-Dørarmlene/håndtak
Bagasjerommet er ribbet for unødvengig dilldall (det som kan skruast vekk)
Neste må vere å fjerne lyddemping og gulteppet. Men før det skal anntenne raske fjernes og 1 nytt lettere batt. skal inn.
Får sjå kor langt en skal gå uten at det blir for ekstremt...
Fleire bilder får komme etter litt

If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Du finner linker i denne tråden:Andrew wrote:Tips til MC/lette batterier![]()
Noken som har prøvd biltema sine gel-batterier?
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=7319
92 1,6 NA sort m/tan interiør
Dette begynner å bli hardcore
Jeg kom ikke så langt i lette prosessen min utover unødig rask og Enkei RP-F1 felger før jeg gikk for mer power istedet.
På banekjøring fant jeg imidlertid ut at gateslicks gir mye mer effekt på rundetidene enn å lette bil og hjul.

Jeg kom ikke så langt i lette prosessen min utover unødig rask og Enkei RP-F1 felger før jeg gikk for mer power istedet.

13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 93' Classic red
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 93' Classic red