Heisan Hans, den sorte platen fikk jeg tak i hos en glassmester. Det er en profil i tynn aluminium - utrolig nok var det bare å lage hullene til rørene - ellers passet den som bestilt! Lakk-jobben ble ikke 100% og skal gjøres om igjen, ellers ble det veldig bra.
Jeg har ikke satt inn instrumentene - ble litt i tvil etter siste kommunikasjon med deg om jeg skal ha det synlig i det hele tatt. Jeg har heller ikke målt trykket, men ifølge Bipes-boksen er det over 7 psi, den skal jo gi mer enn JR-reimhjulet nå med BRP 62,5 mm nose pulley, så jeg tipper et sted mellom 8 og 9 psi. Jeg fulgte ditt råd om ikke å bytte bensinpumpen, og den originale ser ut til å gi mer enn nok.
Jeg har heller ikke målt effekten ennå, må finne et sted hvor de også har vifter ellers vil jeg ikke få riktig bilde av hva intercooleren utgjør. 12 grader fortenning er nok konservativt med tanke på at Bipes'en er på plass. Jens monterte også inn en MAP-sensor fra en Saab 9000 turbo, så det skal være kontroll på det meste. Nå kan jeg gi flat pedal når som helst uten å tenke på tenningsbank, og det er litt trygt.
Forskjellen er STOR. Dreiemomentet er der hele tiden, og fra 4000 og oppover drar det i vei så det holder!!! Tror nok ikke jeg går for så mye mer effekt. Ikke at det er for mye, men effekt koster, og jeg vil heller legge mer kroner i "finsliping" av hele oppsettet. Skal blant annet ha nye løpehjul som tåler høyere turtall til kompressor-reimen, pluss litt andre småting. Neste vinter blir det vel FM Miata Link ECU motorstyring. Så får vi jo se hvor lenge clutchen orker dette......