Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har tenkt å sette på justerbare dempere på en -99 MX-5. Med justerbare mener jeg i høyden, slik at bilen kan brukes både sommer og vinter. Mulig det ikke er demperne som senker bilen, men da er jeg ute etter det som gjør det...
Hvilke dempere bør jeg kjøpe og hvor lett/vanskelig er de å montere?
Jeg er helt grønn så utdypende svar mottas med takk
PS: Det er ikke bilen på bildet det gjelder. Det er min gamle som var senket 40mm...
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Justerbare dempere er ofte ikke TÜV-godkjente, men hvis du kjenner en snill bilmekanikker som kan ta eu-kontrollen din vil det ikke være noe problem. Er mange bra coilovers på markedet: Tein, H&R, K&W osv osv.
Hvor lett det er å bytte kommer ann på hvor hardt alt sitter og hvor bra verktøy du har.
Men noe vi burde gjort her på forumet er kanskje å gå sammen og kjøpt et tüv godkjent kitt som alle da kan låne på rundgang for å få senkesett inn i vognkortet for så å bytte til noe en egentlig vil ha, men som kasnkje ikke er godkjent. kontrollørene er kanskje ikke sååååå nøye med å sjekke alt hvis en har alt stemplet inn i vognkortet
Har selv dette kittet som er Tuvgodkjent. Justerbart i både høyde og demping. Godt fornøyd. For å justere høyden, må bilen på bukker, av med hjula så skru med spesialnøkkel (følger med).
Dersom du skal justere et par ganger i året, må du huske at det koster et par laken i hjulkontroll hver gang.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red