Jeg holder på å skifte kammer, men tør ikke bruke for mye vold før jeg har "lyttet til erfarne fjellfolk". Jeg klarer ikke å få løsnet den forb. 14mm bolten i senter av reimskiva på inntaks-kammen... har prøvd med håndmakt og pipenøkkel, mothold med skiftnøkkel rundt kamakselen. Noen gode råd?
Hvor hardt skal mutteren til kam-reimskiva sitte?
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Hvor hardt skal mutteren til kam-reimskiva sitte?
Hei!

Jeg holder på å skifte kammer, men tør ikke bruke for mye vold før jeg har "lyttet til erfarne fjellfolk". Jeg klarer ikke å få løsnet den forb. 14mm bolten i senter av reimskiva på inntaks-kammen... har prøvd med håndmakt og pipenøkkel, mothold med skiftnøkkel rundt kamakselen. Noen gode råd?
Jeg holder på å skifte kammer, men tør ikke bruke for mye vold før jeg har "lyttet til erfarne fjellfolk". Jeg klarer ikke å få løsnet den forb. 14mm bolten i senter av reimskiva på inntaks-kammen... har prøvd med håndmakt og pipenøkkel, mothold med skiftnøkkel rundt kamakselen. Noen gode råd?
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Hvor fant du ut det, Tore ??torehoien wrote:49-61N-m (5.0-6.2m-kg, 36-45 ft-lb)

anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Jeg jobber alene, og jeg er redd for at rørtanga glipper og skader aluminiumen i toppen. Tror jeg prøver skrustikke-metoden. Reima er helt slakk rundt skiva, så det bør gå greit å få løsnet uten skader..?torehoien wrote:du kan jo prøve med latmannsarm slik det står nå.. og så få en til og holde med ei stor rørtang der du har skiftenøkkelen nå
-
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Har alltid bare brukt en fastnøkkel eg. og slått på den. da kommer den som oftest, aldri tenkt på at det faktisk er spor til å holde igjen eg, aldri hatt noen problemer. Sitter godt disse ja, men er vel en fordel., tror det ville blitt masse arbeid om den løsnet, er noen så brukter locktite på disse også..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.