Hvor kan man bestille Kammer?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
SphinX1985
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 23 Dec 2007, 22:39
Status: Offline

Hvor kan man bestille Kammer?

Post by SphinX1985 »

Jeg har en 94 modell 1,8 liter som jeg har lyst å montere kvassere kammer på.. Er det mye effekt og hente av dette da trur dere? Hvor kan jeg få tak i slike? Går det an å bestille på internett? Eller er det noen firma som kan skaffe eller lage dette? Helst i Trondheim.. Takk for all hjelp! :) :wink:
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! ;) Big plans! =`D
User avatar
anton.g
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 16 Jul 2007, 23:18
Medlemsnummer: 664
Location: Trøndelag
Status: Offline

Re: Hvor kan man bestille Kammer?

Post by anton.g »

SphinX1985 wrote:Jeg har en 94 modell 1,8 liter som jeg har lyst å montere kvassere kammer på.. Er det mye effekt og hente av dette da trur dere? Hvor kan jeg få tak i slike? Går det an å bestille på internett? Eller er det noen firma som kan skaffe eller lage dette? Helst i Trondheim.. Takk for all hjelp! :) :wink:
Hei
Var det din som sto utafor Høvdingen på Melhus i går ???

:D
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
User avatar
SphinX1985
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 23 Dec 2007, 22:39
Status: Offline

Hallais:)

Post by SphinX1985 »

Var nokk ikke meg nei, bilen min står i gården den foreløbig:P Har sprekk i plasttoppen av radiatoren, får ny radiator i morra! :) Bli digg å ut å kjør igjen i morgen! =`D
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! ;) Big plans! =`D
User avatar
SphinX1985
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 23 Dec 2007, 22:39
Status: Offline

Forresten? :)

Post by SphinX1985 »

Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i kvass kammer til 1,8 liter 94 modell? =`P Håpet på svar i dag, men var ikke bare bare! :(
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! ;) Big plans! =`D
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

IL Motorsport har kammer, men vet ikke om disse er kvassere en originale (hva er specs på de originale forresten?)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er lite å velge mellom av kammer. Det er heller ikke påvist noe spes effektøkning på de få som eksisterer men i teorien bør det være en del å hente da 1.8 kammene har ganske liten durasjon og løft i forhold til hva man kaller for en kvasskam.
HF-MX5T her på forumet har fått simulert en god del effektøkning med andre kamspecs på en turbomotor. Du kan jo høre med han om ikke han gir lyd fra seg i denne tråden. Mener det da var snakk om å slipe om org kammene.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

det var snakk om å slipe om org kammer ja.. på en ellers orginal na motor, gir kambytte deprimerende dårlige resultater på mx5, pga alt annet drit som begrenser effekten..
med en turbomotor som presser inn veldig mye mer luft enn motorn var laget for blir effektøkningene heeelt annerledes, snakk om effektøkninger i området 50 hester på en bil med stor turbo osv.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

HF-mx5T wrote:det var snakk om å slipe om org kammer ja.. på en ellers orginal na motor, gir kambytte deprimerende dårlige resultater på mx5, pga alt annet drit som begrenser effekten..
med en turbomotor som presser inn veldig mye mer luft enn motorn var laget for blir effektøkningene heeelt annerledes, snakk om effektøkninger i området 50 hester på en bil med stor turbo osv.
kanskje greit å understreke stor.. :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

stor nok til at økninga er under 15% :P
User avatar
SphinX1985
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 23 Dec 2007, 22:39
Status: Offline

Okei! :)

Post by SphinX1985 »

Så d lønne sæ å monter turbo hvis man ska ha kvassere kam da altså? Har jo lyst t å monter turbo å ja=`D Men har shønnt d sånn at d e vanskelig å få godkjent? Og enda vanskeligere på 1,8? Korr my effekt e d å hent på en 1,8 liter i forhold t å kvæss opp kamman da? :D
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! ;) Big plans! =`D
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Okei! :)

Post by Vidar »

SphinX1985 wrote:Så d lønne sæ å monter turbo hvis man ska ha kvassere kam da altså? Har jo lyst t å monter turbo å ja=`D Men har shønnt d sånn at d e vanskelig å få godkjent? Og enda vanskeligere på 1,8? Korr my effekt e d å hent på en 1,8 liter i forhold t å kvæss opp kamman da? :D
Spørs på hvor mye trykk du har...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply