Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har en 94 modell 1,8 liter som jeg har lyst å montere kvassere kammer på.. Er det mye effekt og hente av dette da trur dere? Hvor kan jeg få tak i slike? Går det an å bestille på internett? Eller er det noen firma som kan skaffe eller lage dette? Helst i Trondheim.. Takk for all hjelp!
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! Big plans! =`D
SphinX1985 wrote:Jeg har en 94 modell 1,8 liter som jeg har lyst å montere kvassere kammer på.. Er det mye effekt og hente av dette da trur dere? Hvor kan jeg få tak i slike? Går det an å bestille på internett? Eller er det noen firma som kan skaffe eller lage dette? Helst i Trondheim.. Takk for all hjelp!
Hei
Var det din som sto utafor Høvdingen på Melhus i går ???
Var nokk ikke meg nei, bilen min står i gården den foreløbig:P Har sprekk i plasttoppen av radiatoren, får ny radiator i morra! Bli digg å ut å kjør igjen i morgen! =`D
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! Big plans! =`D
IL Motorsport har kammer, men vet ikke om disse er kvassere en originale (hva er specs på de originale forresten?)
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Det er lite å velge mellom av kammer. Det er heller ikke påvist noe spes effektøkning på de få som eksisterer men i teorien bør det være en del å hente da 1.8 kammene har ganske liten durasjon og løft i forhold til hva man kaller for en kvasskam.
HF-MX5T her på forumet har fått simulert en god del effektøkning med andre kamspecs på en turbomotor. Du kan jo høre med han om ikke han gir lyd fra seg i denne tråden. Mener det da var snakk om å slipe om org kammene.
det var snakk om å slipe om org kammer ja.. på en ellers orginal na motor, gir kambytte deprimerende dårlige resultater på mx5, pga alt annet drit som begrenser effekten..
med en turbomotor som presser inn veldig mye mer luft enn motorn var laget for blir effektøkningene heeelt annerledes, snakk om effektøkninger i området 50 hester på en bil med stor turbo osv.
HF-mx5T wrote:det var snakk om å slipe om org kammer ja.. på en ellers orginal na motor, gir kambytte deprimerende dårlige resultater på mx5, pga alt annet drit som begrenser effekten..
med en turbomotor som presser inn veldig mye mer luft enn motorn var laget for blir effektøkningene heeelt annerledes, snakk om effektøkninger i området 50 hester på en bil med stor turbo osv.
kanskje greit å understreke stor..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Så d lønne sæ å monter turbo hvis man ska ha kvassere kam da altså? Har jo lyst t å monter turbo å ja=`D Men har shønnt d sånn at d e vanskelig å få godkjent? Og enda vanskeligere på 1,8? Korr my effekt e d å hent på en 1,8 liter i forhold t å kvæss opp kamman da?
Mazda Mx5 1,8 1994 modell, original enda! Big plans! =`D
SphinX1985 wrote:Så d lønne sæ å monter turbo hvis man ska ha kvassere kam da altså? Har jo lyst t å monter turbo å ja=`D Men har shønnt d sånn at d e vanskelig å få godkjent? Og enda vanskeligere på 1,8? Korr my effekt e d å hent på en 1,8 liter i forhold t å kvæss opp kamman da?
Spørs på hvor mye trykk du har...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive