Motoren stopper!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
ChrisVanGaarden
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 20 Feb 2008, 12:59
Location: Averøy
Status: Offline

Motoren stopper!

Post by ChrisVanGaarden »

Hei
Lurer på om noen kan hjelpe meg med noe jeg.
Det har seg sånn at mx5`en min dør på tomgang. Det kan unngås ved at jeg enter kjører ned motoren på girene til 1000 omdreininger, eller gir den et lite kick på gassen før den kommer ned på tusen omdreininger. Dette er da litt trasig under bykjøring:)
Lest noe om at dette kan ordnes ved å koble på diagnosetester og resette, men ikke vet jeg.
Bilen har kompressor, 6 trins kasse og drifteclutch så kanskje det har noe med dette å gjøre.
Håper på hjelp!
MVH
Chris[/b]
Chris
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Gjelder dette hele tiden, eller kun når motoren er varm. Har det samme selv, men det gjelder kun de første to minuttene når motoren er litt kald. Snakket med Gary på TDR om dette og han sa det var vanlig å ha når jeg hadde PowerCard som motorstyring. Jeg måtte da bruke en del tid med å justere tomgansskruen og "butterflyen". Har enda ikke fått til det skikkelig, men skal justere en del mer til våren/sommeren. Det jeg lurer litt på er å få inn letta svinghjul slik at det er lettere for motoren å justere turtallet opp og ned slik at den ikke dør ut like lett. Hvordan dette vil være hvis en bruker skikkelig motorstyring har jeg ingen erfaring med enda, men det er flere andre her i forumet som har presse sammen med skikkelig styring.
ChrisVanGaarden
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 20 Feb 2008, 12:59
Location: Averøy
Status: Offline

Post by ChrisVanGaarden »

Det gjelder hele tiden ja..Så er litt trasig.. Ta meg en tur på mazda i morra å prøve å resette den..og eventuelt kanskje justere opp tomgangen litt. Så kanskje det ordner seg..
Chris
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Jeg fikk hvertfall beskjed om å justere opp tomgangen til rundt 1000rpm når jeg monterte pressa. Du får hvertfall teste ut det hvis det ikke allerede er gjort.
I-J-b
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 340
Joined: 05 Feb 2006, 01:00
Location: en holme ut om ålesund
Status: Offline

Post by I-J-b »

om eg ikke tar helt feil så har du gamle bilen min....

tomgangen er ikke go å få helt til på desse kita med di oppgraderingene som er gjort på din bil, men den skal ver mye bettre en de du beskriver.

har du sjekket om du har fått vakum lekasje noen plass?
kan også ver tomgangs skruen på spjeldhuse som har stilt seg tilbake.
ChrisVanGaarden
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 20 Feb 2008, 12:59
Location: Averøy
Status: Offline

Post by ChrisVanGaarden »

Det er en GTR nr 22 iallefall hvis du drar kjensel på det?:)
Ja skal få justert opp turtall i dag jeg, å sjekka om det er vakum lekasje noen plass:)

MVH
Chris
I-J-b
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 340
Joined: 05 Feb 2006, 01:00
Location: en holme ut om ålesund
Status: Offline

Post by I-J-b »

ChrisVanGaarden wrote:Det er en GTR nr 22 iallefall hvis du drar kjensel på det?:)
Ja skal få justert opp turtall i dag jeg, å sjekka om det er vakum lekasje noen plass:)

MVH
gamle bilen min ja :wink:
ChrisVanGaarden
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 20 Feb 2008, 12:59
Location: Averøy
Status: Offline

Post by ChrisVanGaarden »

Hehe:)
Da vet jeg iallefall hvem jeg skal spørre hvis det er noe som skjer:)
Går forholdsvis godt gjør den oxo..er det mye motormessig som må gjøres for å skifte de drevene på kompressoren egentlig? Har egentlig ingen peiling på kompressor:) Det er stort sett turbo det går i i vennekretsen:)
Chris
I-J-b
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 340
Joined: 05 Feb 2006, 01:00
Location: en holme ut om ålesund
Status: Offline

Post by I-J-b »

ChrisVanGaarden wrote:Hehe:)
Da vet jeg iallefall hvem jeg skal spørre hvis det er noe som skjer:)
Går forholdsvis godt gjør den oxo..er det mye motormessig som må gjøres for å skifte de drevene på kompressoren egentlig? Har egentlig ingen peiling på kompressor:) Det er stort sett turbo det går i i vennekretsen:)
er bare og montere di delene som vart medsent bilen, men bilen må på dyno for og få justert bensin , å dette bør jo gjørest samtidigt.
ingen ting som må gjøres ellerst motor messigt.

er foresten bilde av bilen din eg har i avataren min :wink:
ChrisVanGaarden
0 RPM
0 RPM
Posts: 5
Joined: 20 Feb 2008, 12:59
Location: Averøy
Status: Offline

Post by ChrisVanGaarden »

Hehe:) ja synes den så fryktelig lik ut skjønner du:)
Bildet er fint det:) Tviler på at noe mer trimming blir gjort med det første. Er egentlig mer enn nok å leke seg med fra før:)
Chris
I-J-b
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 340
Joined: 05 Feb 2006, 01:00
Location: en holme ut om ålesund
Status: Offline

Post by I-J-b »

ChrisVanGaarden wrote:Hehe:) ja synes den så fryktelig lik ut skjønner du:)
Bildet er fint det:) Tviler på at noe mer trimming blir gjort med det første. Er egentlig mer enn nok å leke seg med fra før:)
ja bilen går helt greit den :wink:
Post Reply