Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heisann. Noen med 1.6L Mx5 fra 90-93?
Trenger litt hjelp, om noen kunne tatt noen bilder av øvre kjøle inntak. (var litt blank av hva jeg skulle kalle det)
Må finne ut hva jeg trenger i forhold til B6T fra 323 86-88. Motoren skal rett stillest.
Er kjøleinntaket i fronten på motoren, går det i toppen eller i blokken?
cas og coiler via ecu ja, hva du styre med nå da, motorene skal vera like de, så kanskje du kan sette over noe på toppen din.. toppene skal vera like også. kanske du må ut med en frostplugg å skru på noe. eg måtte det når eg bygde 323 gtr motor om til mx5, men det er da nyere motoren, men skal vera det samme på disse gamle,, mx5 1,6 motoren er bygd opp på disse gamle 323 gtx. eneste forskjellen skal vera at de har høyere komp, altså andre stempler.
har ett lite prosjekt på gang
men er det mulig og bruke CAS og coilene med gtx ECu`n mon tro?
er jo vanlig fordeler på gtx motorn og den er så jevlig lang att den komer til og ta borti torpedoveggen, så jeg tenkte jeg kunne bruke CAS fra mx5.
viss ikke må jeg sikkert bygge om til sprut. men håper på å slippe det.
er vel like greit å bygge om til sprut hvis du skal dra noe ut av den da
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Mitt forslag er å skaffe ett ledningsnett til mx5, og cas og coil. og kanskje sette dette opp med flying miata sitt link ecu system, er det eg bruker på min mx5. det datasprutet er så lett at alle bør få det til, det har autotuning så stiller litt grovt. men brukbart, med litt fin tuning så blir det bra.
for å sette i gtx motor trenger du seff mx bunnpanne, oljepickup og alle bitene utenpå motorn.. turbo og innsug peker "feil" vei i 323 kontra mx også. .kjølesystemet er enkelt.. bruk mx5 bitene bak på toppen, og bank ut frostplugg foran på gtx toppen, sett så på mx5 bitene der og.. i praksis, bytt alt utenpå blokka.
ang fordeler, ville jeg helt klart byttet over til mx5 cas, tenningsbiter, coilpakker, toppdeksel osv osv.. så du i praksis kun bytter blokka og toppen (men da begynner det jo å bli lite vits i å gjøre all den jobben)..
motorstyring løser du nok best og billigst med å sette alt opp mot orginal mx hjerne. og så bytte den til en MegaSquirt feks.. er ikke sjans å få inn 323 fordelern uten å kappe i torpedovegg.
HF-mx5T wrote:for å sette i gtx motor trenger du seff mx bunnpanne, oljepickup og alle bitene utenpå motorn.. turbo og innsug peker "feil" vei i 323 kontra mx også. .kjølesystemet er enkelt.. bruk mx5 bitene bak på toppen, og bank ut frostplugg foran på gtx toppen, sett så på mx5 bitene der og.. i praksis, bytt alt utenpå blokka.
ang fordeler, ville jeg helt klart byttet over til mx5 cas, tenningsbiter, coilpakker, toppdeksel osv osv.. så du i praksis kun bytter blokka og toppen (men da begynner det jo å bli lite vits i å gjøre all den jobben)..
motorstyring løser du nok best og billigst med å sette alt opp mot orginal mx hjerne. og så bytte den til en MegaSquirt feks.. er ikke sjans å få inn 323 fordelern uten å kappe i torpedovegg.
Nå skal nok ikke denne motoren i en mx5. siden man ikke forteller mer om prosjektet. så det er ikke sikkert man ønsker å bruke alt av mx5 motordeler, vet at sleeperen her har 929, men håper ikke man bygger en 929 med 1,6turbo vil jobbe hardt denne motoren da tror eg, men kanskje han sitter på en gammel 323 som man ønsker å piffe opp litt.
HF-mx5T wrote:isåfall håpløst formulert av fyren da han spør om noen har mx, og lurer på montering av 323 motor..
ja men er så og si samme motor bare den i mx5`n er rettstilt.
så da spør jeg seff om noen med mx5 har litt innspill siden jeg skal bruke deler fra mx5 motorn.
kan ikke spørre noen med 323 om mx5 motorn vettu.
Men dette røret kan du la vera som det er, mangen som bruker kjølingen til 323 på mx5 også, får bedre fordelt varmt og kaldt vann da,ulempen med vannkjølingen på mx5 er at man får inn og ut fremme, så det kan bygge seg opp varmere vann bak på blokka,. bare legge opp rør ifra bak til forran, eg må gjøre det samme på motoren eg skal bruke, ellers så er det kanskje på tide noen bruker megasquirt på b6 motor,