kan noen hjelpe mg?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

SL33PER
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

kan noen hjelpe mg?

Post by SL33PER »

Heisann. Noen med 1.6L Mx5 fra 90-93?
Trenger litt hjelp, om noen kunne tatt noen bilder av øvre kjøle inntak. (var litt blank av hva jeg skulle kalle det)
Må finne ut hva jeg trenger i forhold til B6T fra 323 86-88. Motoren skal rett stillest.

Er kjøleinntaket i fronten på motoren, går det i toppen eller i blokken?
Image
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM

hei

Post by mrinzane »

Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
SL33PER
0 RPM
0 RPM

Post by SL33PER »

Aha.. så da må jeg ha toppen da ja.
Åssn er det med tennings annlegget? går det innom ECU`n? eller er det lukket system?
Tenker da på CAS og Coilene.
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

cas og coiler via ecu ja, hva du styre med nå da, motorene skal vera like de, så kanskje du kan sette over noe på toppen din.. toppene skal vera like også. kanske du må ut med en frostplugg å skru på noe. eg måtte det når eg bygde 323 gtr motor om til mx5, men det er da nyere motoren, men skal vera det samme på disse gamle,, mx5 1,6 motoren er bygd opp på disse gamle 323 gtx. eneste forskjellen skal vera at de har høyere komp, altså andre stempler.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
SL33PER
0 RPM
0 RPM

Post by SL33PER »

har ett lite prosjekt på gang :P
men er det mulig og bruke CAS og coilene med gtx ECu`n mon tro?
er jo vanlig fordeler på gtx motorn og den er så jevlig lang att den komer til og ta borti torpedoveggen, så jeg tenkte jeg kunne bruke CAS fra mx5.
viss ikke må jeg sikkert bygge om til sprut. men håper på å slippe det.
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM

Post by TurboLag »

er vel like greit å bygge om til sprut hvis du skal dra noe ut av den da
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Mitt forslag er å skaffe ett ledningsnett til mx5, og cas og coil. og kanskje sette dette opp med flying miata sitt link ecu system, er det eg bruker på min mx5. det datasprutet er så lett at alle bør få det til, det har autotuning så stiller litt grovt. men brukbart, med litt fin tuning så blir det bra.
Mx-5 Nb 10TH
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

for å sette i gtx motor trenger du seff mx bunnpanne, oljepickup og alle bitene utenpå motorn.. turbo og innsug peker "feil" vei i 323 kontra mx også. .kjølesystemet er enkelt.. bruk mx5 bitene bak på toppen, og bank ut frostplugg foran på gtx toppen, sett så på mx5 bitene der og.. i praksis, bytt alt utenpå blokka.
ang fordeler, ville jeg helt klart byttet over til mx5 cas, tenningsbiter, coilpakker, toppdeksel osv osv.. så du i praksis kun bytter blokka og toppen (men da begynner det jo å bli lite vits i å gjøre all den jobben)..

motorstyring løser du nok best og billigst med å sette alt opp mot orginal mx hjerne. og så bytte den til en MegaSquirt feks.. er ikke sjans å få inn 323 fordelern uten å kappe i torpedovegg.
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

HF-mx5T wrote:for å sette i gtx motor trenger du seff mx bunnpanne, oljepickup og alle bitene utenpå motorn.. turbo og innsug peker "feil" vei i 323 kontra mx også. .kjølesystemet er enkelt.. bruk mx5 bitene bak på toppen, og bank ut frostplugg foran på gtx toppen, sett så på mx5 bitene der og.. i praksis, bytt alt utenpå blokka.
ang fordeler, ville jeg helt klart byttet over til mx5 cas, tenningsbiter, coilpakker, toppdeksel osv osv.. så du i praksis kun bytter blokka og toppen (men da begynner det jo å bli lite vits i å gjøre all den jobben)..

motorstyring løser du nok best og billigst med å sette alt opp mot orginal mx hjerne. og så bytte den til en MegaSquirt feks.. er ikke sjans å få inn 323 fordelern uten å kappe i torpedovegg.
Nå skal nok ikke denne motoren i en mx5. siden man ikke forteller mer om prosjektet. :lol: så det er ikke sikkert man ønsker å bruke alt av mx5 motordeler, vet at sleeperen her har 929, men håper ikke man bygger en 929 med 1,6turbo vil jobbe hardt denne motoren da tror eg, men kanskje han sitter på en gammel 323 som man ønsker å piffe opp litt.
Mx-5 Nb 10TH
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

isåfall håpløst formulert av fyren da :P han spør om noen har mx, og lurer på montering av 323 motor..
SL33PER
0 RPM
0 RPM

Post by SL33PER »

HF-mx5T wrote:isåfall håpløst formulert av fyren da :P han spør om noen har mx, og lurer på montering av 323 motor..
ja men er så og si samme motor bare den i mx5`n er rettstilt.
så da spør jeg seff om noen med mx5 har litt innspill siden jeg skal bruke deler fra mx5 motorn.
kan ikke spørre noen med 323 om mx5 motorn vettu. :wink:
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Men dette røret kan du la vera som det er, mangen som bruker kjølingen til 323 på mx5 også, får bedre fordelt varmt og kaldt vann da,ulempen med vannkjølingen på mx5 er at man får inn og ut fremme, så det kan bygge seg opp varmere vann bak på blokka,. bare legge opp rør ifra bak til forran, eg må gjøre det samme på motoren eg skal bruke, ellers så er det kanskje på tide noen bruker megasquirt på b6 motor, :lol:
Mx-5 Nb 10TH
SL33PER
0 RPM
0 RPM

Post by SL33PER »

jepp tror jeg bare lager ett rør :P menne hvor enkelt er det og få tak i ledningsnett til mx5 motorn? noen her som har ett?
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

ledningsnettet til mx motorn sitter fast i kabelmatta til alt annet i bilen.. er endel pes å ta ut bare kablene til motorn..
SL33PER
0 RPM
0 RPM

Post by SL33PER »

HF-mx5T wrote:ledningsnettet til mx motorn sitter fast i kabelmatta til alt annet i bilen.. er endel pes å ta ut bare kablene til motorn..
Hmmm.. hørdes ikke bra ut.. men jeg ser att på ebay att motorer kommer med ledningsnett. Må være en mulighet da.
Post Reply