Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jeg blir nødt å dra opp denne topicen igjen jeg da min har begynt å fuske igjen selv om jeg kjøpte nye kabler av Rotary power.. det kommer og går litt mellom 1500 2200 rpm...
høres ut som en sånn puffe lyd.. PFrfrfrfrfrfrfrfrfrffrfrf også kommer den seg tilbake til vrooooooom.... litt dårlig forklart kanskje...
om det er noen som kunne tatt en titt på det kanskje en dag og feilsøke litt?
Hmmm... Ligner på problemet jeg hadde med Subaruen når jeg satte på green kon-luftfilter, da lugga den på samme turtallsområde som din gjør.. Gjorde rein LMM og satte på orginalfilteret igjen, og vips så var der vrooooom hele veien.. Hehe..
Eller så skjedde noe lignende også på en eldre Ford jeg hadde, da hadde en slange løsnet fra luftfilteret og sugde falsk luft..
Sjekk luftfilter og slanger, LMM og tilkoblinger, coil og kabler, plugger, bensinfilter, kondensfjerner hvis du kjører mye med lite bensin (Litt generellt om fusking det der..)
Sjekke tenning kanskje etterhvert?
Har du tråkket på gassen og den starter å lugge for å så nesten hoppe/gå bedre når du slipper opp gassen igjen?
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
altså nå har jeg org filter boks rett på LMM, men jeg tror kanskje jeg mangler en skrue på selve filter boksen, kan det gjøer at den trekker falskluft inn der? det er på selve topplokket på filter boksen det mangler en skrue...
det skjedde helt plutselig en dag.. aner ikke hvorfor, ahr skifta plugger, plugg kabler, og disse skulle funke, testet med Vidar sine kabler også og da funka det også den lille turen ejg kjørte, fant ut at når jeg bytta kabel til syl nr 3 så gikk den helt fint. men jeg prøvde jo ikke så evldig lang tur med Vidar sine som jeg gjorde med de jeg har kjøpt av RP.
Sitter ikke noe eir nedi plugg kontaktene da, siden den blir bedre når du bytter så har du nok vert borti årsaken.. kan vera eir på kontaktene til pluggledningene, har du prøvd å bytte pluggledning 1-3 de levere samme signal. så flytter problemet ditt ifra syl 3 til 1. så er det coil..
Okei, hvis inngang til lmm og den mulige lekkasjen sitter på samme side av luftfilteret så ville jeg prøvd å finne en skrue å tettet den raskt. Litt dårlig forklart, men poenget er at uren luft kan dras rett inn i mellom LMM og videre inn, det kan også gi feil flow hvis NA sin LMM er følsom..
Synes det er litt rart at det skal skyldes kablene hvis du har byttet de da, men man veit aldri.. Nå veit ikke jeg helt hvordan coilpakka på en na er, men sjekk kontaktene på den..
Det er sikkert bare en bagatell, men utrolig kjedelig når man ikke finner ut hvor og hva det er..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
nå ar jeg kjørt relativt lenge i går og i dag, og nå e fuskinga borte igjen.. f*** as.. var bare og rensa kontaktene på fordeleren?? og inni selve kablene. får se hvor lenge det går
SweetMX5 wrote:nå ar jeg kjørt relativt lenge i går og i dag, og nå e fuskinga borte igjen.. f*** as.. var bare og rensa kontaktene på fordeleren?? og inni selve kablene. får se hvor lenge det går
takk for all hjelp
Fordeler?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson