Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
-
- 0 RPM
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
Om du vil sammenligne med en orginal bil baktus er det bare å ta deg en tur til drammen så kan du få prøve min før jeg bygger den om. Enda er den HELT orginal forutenom senkesett. Men eksos, catrepalacement, megasquirt, turbosats og clutch ligger i kjellern og venter på montering
.

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
kan DENNE ha noe for seg når man NA trimmer en NA6CE?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- BaktusBror
- 4200 RPM
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
er ikke det litt snodig?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- BaktusBror
- 4200 RPM
Kan bekrefte at det er flappeflapp, ja. Har skaffet varmetråd-måler fra en 1.8, den ligger på bordet og erter meg...en gang skal jeg nok få lurt ut av den hemmelighetene dens, og fjerne flappeflapp.
Har tenk tå kople flappeflapp i serie med 1.8 VAF måleren, og logge output fra begge. Så er det bare å finne en eller annen måte å oversette 1.8-output til 1.6 - språk...
Akkurat nå var jeg ganske så lei av å knote rundt i assembly-kode inni EPROMs, trengte en skikkelig terapeutisk runde med grovere mekking. Men så har jeg gått hen og operert høyre tommel, så nå kan jeg ikke gjøre stort annet enn å pille på et tastatur. Æsj. Forsinkelser.
Har tenk tå kople flappeflapp i serie med 1.8 VAF måleren, og logge output fra begge. Så er det bare å finne en eller annen måte å oversette 1.8-output til 1.6 - språk...
Akkurat nå var jeg ganske så lei av å knote rundt i assembly-kode inni EPROMs, trengte en skikkelig terapeutisk runde med grovere mekking. Men så har jeg gått hen og operert høyre tommel, så nå kan jeg ikke gjøre stort annet enn å pille på et tastatur. Æsj. Forsinkelser.
- BaktusBror
- 4200 RPM
Mission Accomplished...
23,4 hester hentet tilbake, tenker jeg stopper her jeg. Godt nok, liksom.
Jeg laget et sett med 16 nye maps, hvor jeg varierte på tenning og fuel, pluss-minus 5 og 10 prosent. Hadde en feil i wiringa til bryterne, så jeg er ikke sikker på hvilken map som var den beste. Finner det ut seinere.
Her er målingene:
Sort: Referanse, 90-hester uten mods.
Rød: Chiptrimmet
Grønn: Skiftet til 115-hesters kammer, samme maps som rød
Blå: Ny chiptuning med 115-hesters kammer

Vekta på bilen har økt med 30 kilo, mere utstyr, veltebøyle. Så det er ikke juks..skulle egentlig vært korrigert på grønn kurve, vet ikke hvor mye 30 kilo utgjør...?
Da er det endelig tid for å bytte motor.
23,4 hester hentet tilbake, tenker jeg stopper her jeg. Godt nok, liksom.
Jeg laget et sett med 16 nye maps, hvor jeg varierte på tenning og fuel, pluss-minus 5 og 10 prosent. Hadde en feil i wiringa til bryterne, så jeg er ikke sikker på hvilken map som var den beste. Finner det ut seinere.
Her er målingene:
Sort: Referanse, 90-hester uten mods.
Rød: Chiptrimmet
Grønn: Skiftet til 115-hesters kammer, samme maps som rød
Blå: Ny chiptuning med 115-hesters kammer
Vekta på bilen har økt med 30 kilo, mere utstyr, veltebøyle. Så det er ikke juks..skulle egentlig vært korrigert på grønn kurve, vet ikke hvor mye 30 kilo utgjør...?
Da er det endelig tid for å bytte motor.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Utrolig morro å lese
Gratulerer..
Men, er det ikke litt leit å nå komme i mål, og så bytte motor med en gang?
hehe

Men, er det ikke litt leit å nå komme i mål, og så bytte motor med en gang?

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- BaktusBror
- 4200 RPM
Ja selvsagt, må jo benytte surt erhvervet lærdom!arildh wrote:Da er det på'n igjen da med 1.8 motoren ?
Ja, jeg også. Kommer nok, det. Hvis du ser lenger opp i tråden har noen gjort akkurat den målinga. Men selvsagt, jeg ville vel helst gjort det selv, men jeg gidder ikke stresse med det. Får sikkert sjansen på et klubbtreff etterhvert. Uansett har jeg fått økt hestene grundig, og det får fram gliset på undertegnede i hvert fall! det er veldig merkbart på ass-dyno ogsåarildh wrote:Skulle likt å se hva den G-tecen målte på en orginal 115 hester.