Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg trenger (som alle andre....) litt mer lyd i Mx-5'en, fortrinnsvis bass.
Er på et ganske begrenset budsjett og er ganske klønete så jeg ser etter noe enkelt. Det er jo begrenset med plass, men en liten kasse burde det jo være plass til. Ser at man kan kjøpe ferdige 6x9 kasser til en billig penge.
Spørsmålet blir da; hadde det fungert med EN 6x9" evt en 8" eller 6,5" (co axial) i en kasse og så drevet den bare med spillerens 2 bakre utganger(koblet sammen...?). Hvor mye kan en vanlig cd-spiller (Sony cd gtx310 4x50w) egentlig drive? Vil helst slippe ekstern forsterker.
Jeg vet det høres sært ut og jeg har ikke noe særlig peiling, men kan noen lære meg ett og annet?
En god fulltone høytaler mellom setene/på hylla virker greit men to virker litt drøyt sånn plassmessig.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Jeg trenger (som alle andre....) litt mer lyd i Mx-5'en, fortrinnsvis bass.
Er på et ganske begrenset budsjett og er ganske klønete så jeg ser etter noe enkelt. Det er jo begrenset med plass, men en liten kasse burde det jo være plass til. Ser at man kan kjøpe ferdige 6x9 kasser til en billig penge.
Spørsmålet blir da; hadde det fungert med EN 6x9" evt en 8" eller 6,5" (co axial) i en kasse og så drevet den bare med spillerens 2 bakre utganger(koblet sammen...?). Hvor mye kan en vanlig cd-spiller (Sony cd gtx310 4x50w) egentlig drive? Vil helst slippe ekstern forsterker.
Jeg vet det høres sært ut og jeg har ikke noe særlig peiling, men kan noen lære meg ett og annet?
En god fulltone høytaler mellom setene/på hylla virker greit men to virker litt drøyt sånn plassmessig.
Indahla har den samme Pioneer subberen hengt opp under hanskerommet. Blir ikke noe diskotek, men en betraktelig fyldigere lyd. Å koble til et basselement til spilleren vil du ikke få store gleden av. Wat´tene spilleren er oppgitt med er litt fantasiwatt. Den vil aldri klare å gi noe mer enn 14 - 15 watt rms. Spilleren er heller ikke laget for å brukobles. Det vil trolig resultere i skraping i høyttalerene eller andre negative ting.
Anbefaler derfor en aktiv subber du kan ha inne i bilen.
jeg har nå laga tegninger til sub i nb.. gjenstår bare å bygge dette men jeg skal lage en worklogg på ALT sånn at folk kan gjøre det samme i sin bil.. blir kanskje litt "jalla" bygging, men tror det vil fungere og se ganske bra ut og
Fivel wrote:jeg har nå laga tegninger til sub i nb.. gjenstår bare å bygge dette men jeg skal lage en worklogg på ALT sånn at folk kan gjøre det samme i sin bil.. blir kanskje litt "jalla" bygging, men tror det vil fungere og se ganske bra ut og
Kan du poste tegningen på forumet? Kanskje jeg må stjele litt av idéen din