Nye coilovers fra FM (AFCO).

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

sjekket mine.. alle funker fint .. men fraktselskapet har testa demperne for meg.. og klart å knekke litt på plasthjulet på enden av bakdemperne .. *ringe keith og få han til å putte to stki et brev.. *

ringt FM.. de hiver to plastgreier i posten i dag. men det hindrer jo ikke funksjon på demperne.. men de var ihvertfall ikke vrange :)
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Fikk svar fra FM som hadde sjekket med AFCO:

"Keith,
Yes, in the case of a normal shock bouncing the car up and down will free up the needle. The needle is lubed at the factory with a slight amount of grease. Due to tolerances, some have a minute amount more or less of crush on the quad-ring that seals the needle. In some cases, after sitting for a while, the return spring isn’t enough to overcome the “dryâ€
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

mine er montert uten problemer.. men får ikke prøvekjørt dem på en stund.. så venter spent på hva arild synes :)
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg fikk på de bak i går. Den top mount saken var litt dårlig passform på så jeg måtte hamre de inn. De kunne med fordel ha vært laget i alu ala de FM selger for å få mere vandring på vanlige dempere.
Ellers var det ikke noen problemer.
Satser på å få på de forran i dag og begynne å stille inn høyde. Nevnte for Keith at det burde vært med en nøkkel/verktøy for å stille på fjærskålen. De jobbet med å finne en som passet da AFCO ikke hadde selv og Ground Control nektet å selge løst.
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Da var første prøvetur med AFCO unnagjort.
Den demperen jeg hadde problemer med løste seg med et smell i det jeg senket bilen litt uvørent ned på gulvet.
Kjørte bare hjem fra garasjen så det er bare et førsteinntrykk.
Bilen er helt klart stivere og mer direkte. Kjenner komlokk og ujevnheter bedre enn før.
Kjører på FM sine anbefalte innstillinger:
Front: R-12, C-15
Bak: R-20, C-15

Det klunker of gnikker litt mer enn før.
Har senket den til 12" forran og 12.5" bak målt fra center av hjul til skjermkant. FM anbefalte 12.5 og 13".
Kan godt tenkes at dette er enda lavere nå som den har satt seg.
Kommer til å justere mer nøyaktig i morgen.

Testen blir egentlig på søndag. Spent på hvordan den takler slalomen.
Litt av målet er å kunne ta S-en på Rudskogen like bra som med KYB og FM-fjærer slik det var på NA'n.
Helt ideelt blir det vel ikke før nye vinkler er på plass.
Post Reply