Er det noen som har tatt forstillingskontroll på bilen sin i Trondheim?? noen steder å anbefale, eventuellt anbefales IKKE??
Det har vært nevnt engang at Strandveien Auto ikke gjorde denslags...stemmer det??
Forstillingskontroll
Moderator: Styremedlemmer
- Henning_91BRG
- 0 RPM
- Status: Offline
- Henning_91BRG
- 0 RPM
Har kontaktet Rosten Bilverksted AS på flatåsen. Vet ikke om det var dette du mente men det var det eneste verkstedet jeg fant på flatåsen på gule sider...var det dette verkstedet du mente??
Om de var så billige kan vel diskuteres...300,- for forstillingskontroll framme og 800,- dersom man skulle også ha med kontroll bak. Er dette dyrt??
I en tråd tidligere mener jeg å huske at det ble sagt her at Strandveien Auto hadde svart engang at de ikke tok forstillingskontroll. Jeg ringte for å sjekke hos de og de tok 850,- for forsillingskontroll både bak og framme. Dersom det trengtes justeringer måtte det betales ekstra for dette...typisk 500,- ekstra sikkert....får håpe justeringer er inkludert hos Rosten bilverksted, ellers ville jeg selvfølgelig ha valgt Mazda som er et merkeverksted.
Om de var så billige kan vel diskuteres...300,- for forstillingskontroll framme og 800,- dersom man skulle også ha med kontroll bak. Er dette dyrt??
I en tråd tidligere mener jeg å huske at det ble sagt her at Strandveien Auto hadde svart engang at de ikke tok forstillingskontroll. Jeg ringte for å sjekke hos de og de tok 850,- for forsillingskontroll både bak og framme. Dersom det trengtes justeringer måtte det betales ekstra for dette...typisk 500,- ekstra sikkert....får håpe justeringer er inkludert hos Rosten bilverksted, ellers ville jeg selvfølgelig ha valgt Mazda som er et merkeverksted.
Har undersøkt litt rundt for å finne et billig alternativ å 800kr for kontroll av alle 4 med justering er den prisen jeg også for oppgitt her i Ski. Det er da ikke på et merkeverksted. Skall sette litt agresivere hjulstilling en orginalt så det er sikkert like greit å få gjort utenom merkeverkstedene, som helst følger fabrikk spec. Ps NAF opererer også med 800kr viss de må justere.
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
[X] MX5 2001 1.8i Sport
Strandveien Auto
Jeg hadde bilen på S A etter at kona bretta bilen
Når jeg fikk den tilbake første gang kjentes den ut som en orginal 62 Buick. Bilen svømte i 80 samtidig som den ristet noe forerdelig. Jeg ba dem sjekke demperne, samt camber/angle/toe. Det hjalp litt,men nå får jeg nesten ikke igjen døra på venstre side. Har klagd min nød til forsikringsselskapet, og skal til NAF for hjelp. De prøver ihvertfall bilen og er relativt kritiske til verkstedene. Fra nå av blir det å bruke verksteder noen av dere andre skryter opp i skyene. Men ikke SA. Eivind

96 1.6 BRG Under Construction!
- Henning_91BRG
- 0 RPM
Takker for alle svar. Da vet jeg ialfall at Rosten bilverksted har hatt en MX-5 inne til justering før så da kan de det forhåpentligvis. Siden du hadde positive erfaringer med de får jeg håpe jeg får det også. Prisen de tar er vel markedspris virker det som så da blir det kontroll imorgen. Mine framdekk er rimelig slitt på innsiden så det blir spennende å høre hva som har skjedd å hvor mye feil det er
Det triste er at jeg også må kjøpe meg nye dekk hvis jeg skal kjøre lovlig igjen. Kjører på Bridgestone 205/45-16 så de koster litt også, men er veldig bra. Får ta en tur til Tempe Dekkservice tenker jeg å høre om de har en god pris på tilsvarende dekk. Jeg fikk de Bridgestone dekkene av dem til 1300,- pr.stk. sist å den prisen var veldig god syns jeg....

[quote="Henning_91BRG"] Mine framdekk er rimelig slitt på innsiden så det blir spennende å høre hva som har skjedd å hvor mye feil det er
Å, slitt på innsida
Prøv å gi de litt spissing, 3 grader gjør at bilen sitter bedre ned i asfalten. Da spises de opp på yttersiden. Mulig at du har ekstremt mye "vinkel" på hjula dine, der har jeg tilnærmet 0. Funker fint. Dekk skal bare vare en sesong de
Eivind

Å, slitt på innsida

96 1.6 BRG Under Construction!