Forstillingskontroll

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Forstillingskontroll

Post by Henning_91BRG »

Er det noen som har tatt forstillingskontroll på bilen sin i Trondheim?? noen steder å anbefale, eventuellt anbefales IKKE??

Det har vært nevnt engang at Strandveien Auto ikke gjorde denslags...stemmer det??
91BRG
4200 RPM
4200 RPM

Post by 91BRG »

Prøv Rosten Auto/Auto Konsult på flatåsen. Greie folk og billig
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM

Post by Henning_91BRG »

Har kontaktet Rosten Bilverksted AS på flatåsen. Vet ikke om det var dette du mente men det var det eneste verkstedet jeg fant på flatåsen på gule sider...var det dette verkstedet du mente??

Om de var så billige kan vel diskuteres...300,- for forstillingskontroll framme og 800,- dersom man skulle også ha med kontroll bak. Er dette dyrt??

I en tråd tidligere mener jeg å huske at det ble sagt her at Strandveien Auto hadde svart engang at de ikke tok forstillingskontroll. Jeg ringte for å sjekke hos de og de tok 850,- for forsillingskontroll både bak og framme. Dersom det trengtes justeringer måtte det betales ekstra for dette...typisk 500,- ekstra sikkert....får håpe justeringer er inkludert hos Rosten bilverksted, ellers ville jeg selvfølgelig ha valgt Mazda som er et merkeverksted.
91BRG
4200 RPM
4200 RPM

Post by 91BRG »

trur jeg fikk en pris på 650 både fram og bak inkl, just. Men det var ifjor. Prisene har vell steget.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
Magnus
2000 RPM
2000 RPM

Post by Magnus »

Jeg har fått et inntrykk av at det hjelper fint lite med merkeverksted på Mx-5'en da det virker som om de som jobber på en del av sjappene ikke har peiling på bilen overhodet.
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 270

Post by Oas »

Har undersøkt litt rundt for å finne et billig alternativ å 800kr for kontroll av alle 4 med justering er den prisen jeg også for oppgitt her i Ski. Det er da ikke på et merkeverksted. Skall sette litt agresivere hjulstilling en orginalt så det er sikkert like greit å få gjort utenom merkeverkstedene, som helst følger fabrikk spec. Ps NAF opererer også med 800kr viss de må justere.
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
eivind
500 RPM
500 RPM

Strandveien Auto

Post by eivind »

Jeg hadde bilen på S A etter at kona bretta bilen :( Når jeg fikk den tilbake første gang kjentes den ut som en orginal 62 Buick. Bilen svømte i 80 samtidig som den ristet noe forerdelig. Jeg ba dem sjekke demperne, samt camber/angle/toe. Det hjalp litt,men nå får jeg nesten ikke igjen døra på venstre side. Har klagd min nød til forsikringsselskapet, og skal til NAF for hjelp. De prøver ihvertfall bilen og er relativt kritiske til verkstedene. Fra nå av blir det å bruke verksteder noen av dere andre skryter opp i skyene. Men ikke SA. Eivind
96 1.6 BRG Under Construction!
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM

Post by Henning_91BRG »

Takker for alle svar. Da vet jeg ialfall at Rosten bilverksted har hatt en MX-5 inne til justering før så da kan de det forhåpentligvis. Siden du hadde positive erfaringer med de får jeg håpe jeg får det også. Prisen de tar er vel markedspris virker det som så da blir det kontroll imorgen. Mine framdekk er rimelig slitt på innsiden så det blir spennende å høre hva som har skjedd å hvor mye feil det er :-) Det triste er at jeg også må kjøpe meg nye dekk hvis jeg skal kjøre lovlig igjen. Kjører på Bridgestone 205/45-16 så de koster litt også, men er veldig bra. Får ta en tur til Tempe Dekkservice tenker jeg å høre om de har en god pris på tilsvarende dekk. Jeg fikk de Bridgestone dekkene av dem til 1300,- pr.stk. sist å den prisen var veldig god syns jeg....
91BRG
4200 RPM
4200 RPM

Post by 91BRG »

Ang dekk så kan du ta en samtale til Svein Erik på Styling-Tech på levanger. Gir gode priser på dekk å mye annet til bilen vår.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
eivind
500 RPM
500 RPM

Post by eivind »

[quote="Henning_91BRG"] Mine framdekk er rimelig slitt på innsiden så det blir spennende å høre hva som har skjedd å hvor mye feil det er :-)

Å, slitt på innsida :?: Prøv å gi de litt spissing, 3 grader gjør at bilen sitter bedre ned i asfalten. Da spises de opp på yttersiden. Mulig at du har ekstremt mye "vinkel" på hjula dine, der har jeg tilnærmet 0. Funker fint. Dekk skal bare vare en sesong de 8) Eivind
96 1.6 BRG Under Construction!
Post Reply