hva syns folk om en s2000 knapp

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

hva syns folk om en s2000 knapp

Post by edw »

hva er folks meninger om og sette i en startknapp s2000, syns det virker litt tøfft jeg... men spørs om man kanskje går litt lei, nei jeg vet ikke jeg... noen som har gjort det??
User avatar
eivind
500 RPM
500 RPM
Posts: 57
Joined: 19 Apr 2004, 02:00
Location: Sætre
Status: Offline

Litt mer enn middels tøft

Post by eivind »

Et lite tips til deg med ledningsforrvirringssyndrom er at det er en plastpose med relee og en rød knapp fra delelageret til honda uten en eneste linje med bruksanvisning. Monterer du den lengre unna nøkkelhullet en 17 cm må du forlenge. Og i og med at det tøffeste stedet er der nødblinkersen er (eller lykte bryteren om du har bygget om til eurostyle) er det litt ekstra ledningsjobb bare det. Men for all del, bare lov at du fjerner nøkkelen. ikke særlig tøft dersom du må vri om nøkklen først. Bygg en standard rally strømbryter før startknappen. Litt tøft er det jo 8) Eivind
96 1.6 BRG Under Construction!
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Jeg tenkte en gang på dette selv, men la det igrunn fort fra meg. Fordi jeg måtte vri om nøkkelen først og så trykke på startknappen.

Hvis en bytter ut nøkkelen med denne knappen, så ville ikke jeg sagt det til noen. Da må en inn med en kådelås da, men du må ikke trykke koden hver gang. Den må ha en tidsperiode etter å ha slått av motoren som den fortsatt er aktiv.

Hvordan fungerer egentlig dette på S2000?
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

ja det lurer egentlig jeg på og hvordan er det på en s2000? Det er jo litt kult og starte bilen ved og trykke på en knapp da.... monteringen burde jo gå greit.....
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Jeg har startknapp på min bil. Ganske lett installasjon, puttet den der sigarett-tenneren var. Er en ganske lang tråd på temaet i forumet her fra før: http://www.mx5.no/modules.php?name=Foru ... startknapp

Jeg må vri om nøkkelen før jeg trykker, men jeg synes det er tøft allikevel.
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

ja når du sier det har jeg jo sett en tråd tidligere. takk skal du ha! tenkte og og ha den der sigarett tenneren er (vi trenger jo ikke den!) røyking i bil er grisete.

lurer bare på en ting jeg syns ikke kom helt klart fram: hvis man følger instruksjonene på miata.net vil den derre acc'en kutte da...
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Nei, det gjør du mekanisk i tenningslåsen.

Men jeg syns det er bare en fordel. GPSn skrur seg av når jeg starter bilen med nøkkelen pga accen..

Har startknapp fra pivot nå, men har bestilt en original S2000 knapp nå..
edw wrote:ja når du sier det har jeg jo sett en tråd tidligere. takk skal du ha! tenkte og og ha den der sigarett tenneren er (vi trenger jo ikke den!) røyking i bil er grisete.
lurer bare på en ting jeg syns ikke kom helt klart fram: hvis man følger instruksjonene på miata.net vil den derre acc'en kutte da...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

så du mener det ikke har noe og si??
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Vet ikke om det har noe å si..
edw wrote:så du mener det ikke har noe og si??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Er vel sikkert ikke så nøye om man ikke starter bilen når det er -30 grader og man har en haug med forsterkere som ligger og dunder.

Men er man i tvil er det ikke noe problem å få knappen til å kutte acc også da. Er bare å slenge på et par reléer til.
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

høres fornuftig ut....
Post Reply