Feilsøking pga manglende gassrespons

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Kim_Andre_MX5
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Feilsøking pga manglende gassrespons

Post by Kim_Andre_MX5 »

Har nettopp hatt ut motoren, byttet veiv og råder. Satte inn motoren igjen koblet til alt av slanger og ledninger.

Fylte på olje og var klar for å prøve bilen en tur.

Bilen startet helt fint, og går normalt på tomgang, men sa fort jeg kom ut på veien og skulle gir gass så kveler den seg nesten på 2 gir. Slipper jeg clutchen og prøver å ruse motoren litt kommer den opp i turtall igjen, men så fort jeg girer opp i 2 gir daber den av igjen.

Hva kan være lurt å begynne å feilsøke med.

Bilen er en 1992 modell NA med 1,6 l :(

Uff jeg vil ut å kjøre i godværet vi har fått, etter en intens helg med skruing og en helvetes masse eksamner, håper det ikke er store problemer:(
Kim_Andre_MX5
0 RPM
0 RPM

Post by Kim_Andre_MX5 »

Har en eksoslekasje ca 10 cm nedenfor der festebrakketen mellom eksosanlegg og girkasse sitter, kan dette han noen påvirkning?
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Kan vera falsk luft, glemt en slange på innsuget eller noe, tviler på at eksosen så gjør dette, men er da en fordel å fikse dette også, ellers så kan det vera tenningen så må stilles. eller har dere bommet litt på regreima,.. masse så kan gjøre slike feil..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Kim_Andre_MX5
0 RPM
0 RPM

Post by Kim_Andre_MX5 »

er veldig sikker på at tenningen er riktig justert trippelsjekket det og fikk fattern til å se over det igjen for å være helt sikker. Men jeg byttet blandt annet den O-ringen som sitter på CAS'n kan det være at jeg har satt inn denne feil vei?
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

tror neppe du har satt oringen feil vei, men kan vera du justerte litt på tenningen når du hadde den ut, eller sjekket dere tenningen etterpå,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Kim_Andre_MX5
0 RPM
0 RPM

Post by Kim_Andre_MX5 »

Ikke o-ringen med CAS'n eller går den bare inn en vei? mener den bare gikk inn med det sporet i en bestemt posisjon. Sjekka ikke med lampe så spørs om jeg ikke må det. Takker for svar. Greit å vite hvor man kan starte å lete etter feil.
Banzaibaggen
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 670

Post by Banzaibaggen »

Du må absolutt justere tenningen. Er lett å justere vekk tenningen når man bytter den o-ringen.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Kim_Andre_MX5
0 RPM
0 RPM

Post by Kim_Andre_MX5 »

Yes leste litt om det nå. Så får prøve å skaffe meg ei lampe og sette i gang, Nå har bilen stått siden oktober i fjor :)

Jeg var så idiot at jeg ikke tenkte på å merke den posisjoen CAS'n sto i :oops: men man lærer av sine feil, eller bør gjøre i alle fall
Post Reply