Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jepp - har lagt merke til at FM-radioen "skipper litt", her og der - men har ikke brydd meg _mye_ om dette, ettersom cd vanligvis blir foretrukket, fremfor reklameradio eller NRK's "listepumping" av VG-lista...
Har vurdert ny stereo, men da må vel også høyttalere gjøres noe med, ettersom Bose har litt annen impedans...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
Har akkurat fått en telefon der Bilradiospesialisten påstår at det er montert som du skrev, på de riktige pinnene - men at jeg fremdeles må låse opp begge dørene for at alarmen skal slå seg av...
Problemet er også at innimellom går alarmen av selv om begge dørene er låst opp, og jeg åpner førerdøren.
Jaja - får se om de kommer noe lengre når jeg skal hente bilen..
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
Hmm - lurer på om det er samme modell alarm vi har, jeg - han påstod at de hadde ringt et Mazda-verksted her i byen, og at de hadde bekreftet at alarmen var montert riktig.
Har nevnt at en annen har fått det til med samme type bil - uten at det gjorde noe inntrykk...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
Søkte litt på miata.net angående USA og at de kun bruker annenhver frekvens på FM båndet uten å finne noe.
Fant dog ut at Radioen har egen firmware og kan oppgraderes bla. for å kunne bruke Sirius SAT radio i USA.
Jeg tenker da at forskjellen på radioen i US og EUR utgaven er firmware.
Kanskje det går å få flashet om radioen til EUR spec ?
Hvem tar utfordringen med å prøve å forklare et Madaverksted dette ?
Nøkkelen måtte programmeres om, sånn at begge dørene låses opp samtidig, var siste beskjed - de hadde koblet alarmen akkurat som du skrev...
Teit... går ikke å programmere om etter hva de sier på mazdaspeed forumet
men kan uansett bruke utgangen til driveren på førersiden,
mulig man må sette et relé mellom om den ikke tåler dobbel strømtrekk..
da kan du bruke dobbelklikk funksjonen til å åpne bensinlokk el.l.
btw.. jeg har samme serie alarm som du, om ikke den er helt lik...
men når de påstår at det er med bilen og ikke alarmen forandringen skal skje,
så får man lite tiltro...
lederen som gir dette signalet, kommer ved ett klikk, og da bør alarmen ta det som "AV"
Bilradiospesialisten i Trondheim er udugelige når det kommer til alarmmontering. Jeg satte min første NA inn der for alarmmontasje. Kikka over det når jeg kom hjem, den var ikke akkurat montert slik den skulle for å oppnå FG-godkjenning. Strøm var hentet fra feil sted, de hadde brukt billig krympeverktøy osv. Det mest irriterende var likevel at de hadde borret hull og plassert bagasjelokkbryteren akkurat der den ene gummibufferen til bagasjelokket treffer karosseriet.
Dette førte selvfølgelig til at jeg virkelig måtte bruke makt for å få lukka det, og lokket sto 2 cm. høyere på den sida bryteren stod. I tillegg hadde de brukt en billig bryter som tok inn vann inn i bagasjerommet. Løsningen? De kappa gummibufferen og klina silikon rundt bryteren.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport