Har fått mer ansvar på jobben, og trenger på sikt en stv/varebil som kan ta med seg litt diverse når det trengs. Og da må en bil selges...M5en er uaktuell i jobbruk da det sliter mye på bilen og blir dyre reparasjoner.
Men er glad i miataen da den gir kjøreglede i sola på tross av lite hk...
Har lurket og sett på bmw E36/e39 touring, Ford Focus/Mondeo eller MB E-klasse stv. Prisleie 50-90k et sted...Pizzabiler er uaktuelle pga design og kjørekomfort. Tror Focus er det tryggeste bilholdet, men veldig kjedelig. Mondeo mk3 er mye bil for pengene også. Innspill?
Huff, må kjøpe mer praktisk bil...
Moderator: Styremedlemmer
Huff, må kjøpe mer praktisk bil...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Her vil jeg kunne påsta siden jeg har litt grunnlag som bilmekaniker på mye av de bilene der. Ford Focus\mondeo er billig i innkjøp men skumle bruktkjøpt. Standard feil, rust bremserør, foringer i fleng(de store bak), luftmassemålere. Mercedes e 210 ruster noe fælt osv.
Jeg liker ikke no særlig bmw, men e39 touring er gode bruksbiler, gjerne 525tds, går dårlig men rimelig driftsikker.
Jeg liker ikke no særlig bmw, men e39 touring er gode bruksbiler, gjerne 525tds, går dårlig men rimelig driftsikker.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- mussa
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 642
- Status: Offline
Hva med en Subaru Forester S-Turbo da?
Litt høyere i pris, men awd, kan trekke 1.8 tonn, sterk som fy og komfortabel..
Har en pen en som vurderes solgt da jeg ikke trenger stasjonsvogn som ikke har verken unger eller bikkje, og jobber i helsevesenet..

Har en pen en som vurderes solgt da jeg ikke trenger stasjonsvogn som ikke har verken unger eller bikkje, og jobber i helsevesenet..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Focus er vel kåret til mest driftsikre bil av Adac i Tyskland tidligere...mrinzane wrote:Her vil jeg kunne påsta siden jeg har litt grunnlag som bilmekaniker på mye av de bilene der. Ford Focus\mondeo er billig i innkjøp men skumle bruktkjøpt. Standard feil, rust bremserør, foringer i fleng(de store bak), luftmassemålere. Mercedes e 210 ruster noe fælt osv.Jeg liker ikke no særlig bmw, men e39 touring er gode bruksbiler, gjerne 525tds, går dårlig men rimelig driftsikker.
Litt problemer er det jo på fordene, men tror ikke de egentlig er dårligere enn tilsvarende - ihvertfall ikke mhs til pris. Tilsvarende japser koster 75% mer, og er kjedeligere å se på. Så en skikkelig pen 2003 Mondeo til 89k. Det kjedelige er at det vil bli vanskelig å selge senere.
W210 ruster, men er jo kvalitet ellers. Mange har tatt byttegaranti slik at man kanskje slipper å bytte så mye karosseri selv.
BMWene ser best ut, men spesiellt E39 har mye elektronisk feil. Også har man jo toppakningsproblemene som ikke er noen myte.
Har sett litt på ML, men trenger egentlig ikke SUV...
Er vanskelig å se etter bil når man egentlig ikke har lyst på kjedelige A4-biler...
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Har aldri vært helt inni Subaru, vekker ikke lysten heltmussa wrote:Hva med en Subaru Forester S-Turbo da?Litt høyere i pris, men awd, kan trekke 1.8 tonn, sterk som fy og komfortabel..

Også blir kanskje forbruket noe høyt...
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
-
hadde samme problemstilling selv. jobben ville jeg sku kjøre opel combo uten noe utstyr.. og bråkete liten motor.. jeg endte opp med e39 og 2.5 bensin+ manuell. senking og 18" komfort som ca en hvilken som helst ny bil.. en HELT annen kvalitetsfeel enn en mondeo.. går ok(gikk akurat likt med 99 mod 10th ae i aks..) og har plass til endel greier.. kjører denne bilen som servicebil på jobben. .7 på langkjøring.. litern på toillkjøring og sladding.. angrer ikke et sekund..
Bytta bremseskiver, klosser, olje noen gangerm coupefilter og sånne servicveting pluss termostahus og termostat på snart 45k km.
Undervurder heller ikke kjøreglede.. jeg prøvde div audi, ford, toyota osv men endte med bmw og manuell , rett og slett fordi det er forbanna mye mer morro enn de fleste andre bilene i klassen
(mange mnd med snø i norge= bredt føre)
poenget.. skal man først være så trist at man kjøper mondeo og annet grevlinggreier.. .. kan man likegodt kjøre brødboks..

Bytta bremseskiver, klosser, olje noen gangerm coupefilter og sånne servicveting pluss termostahus og termostat på snart 45k km.
Undervurder heller ikke kjøreglede.. jeg prøvde div audi, ford, toyota osv men endte med bmw og manuell , rett og slett fordi det er forbanna mye mer morro enn de fleste andre bilene i klassen

(mange mnd med snø i norge= bredt føre)
poenget.. skal man først være så trist at man kjøper mondeo og annet grevlinggreier.. .. kan man likegodt kjøre brødboks..

-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
HF-mx5T wrote:(gikk akurat likt med 99 mod 10th ae i aks..)
Jeg får skylde på feit øl-vom og full tank

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
Har gått noen runder med meg selv nå, og jeg klarer ikke selge M5en...
Men vil ikke selge Miataen heller...Så lurer på å kjøpe en billig arbeidsbil til 20k etterhvert (type Corolla AE101/Camry 2.2/Carina ll), og sette Miataen på låve til høsten...
En selger fra IF ringte meg og fikset billigere forsikring (ned ca 5k fra Vital), noe som fikk meg på gli...
Er vanligvis ikke Vinglepetter, men i dette tilfellet er jeg helt på tur...
Men vil ikke selge Miataen heller...Så lurer på å kjøpe en billig arbeidsbil til 20k etterhvert (type Corolla AE101/Camry 2.2/Carina ll), og sette Miataen på låve til høsten...
En selger fra IF ringte meg og fikset billigere forsikring (ned ca 5k fra Vital), noe som fikk meg på gli...
Er vanligvis ikke Vinglepetter, men i dette tilfellet er jeg helt på tur...
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack