Skiltet foran
Moderator: Styremedlemmer
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
- Status: Offline
Skiltet foran
I min iver etter å få på front air dam skrudde jeg av "opphenget" til skiltet foran. Det var egentlig bare to "L" formede braketter festet under bilen som gikk opp foran fronten (omtrent i luftinntaket).
Vel, begge skruene knakk og den ene braketten røk tvert av. Så da lurer jeg på hvilke alternativer finnes for å feste skiltet foran på NA?
Jeg mener jeg har sett noen som har skiltet festet midt på "snuten". Er det å anbefale? Og hvor skaffer man slike ting?
Vel, begge skruene knakk og den ene braketten røk tvert av. Så da lurer jeg på hvilke alternativer finnes for å feste skiltet foran på NA?
Jeg mener jeg har sett noen som har skiltet festet midt på "snuten". Er det å anbefale? Og hvor skaffer man slike ting?
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- uggla
- 7200 RPM
Ser slik ut ihvertfall....
http://www.bee-digital.com/images/miata/IMG_0329.JPG
Lånte den jeg, hvis det er greit....
http://www.bee-digital.com/images/miata/IMG_0329.JPG
Lånte den jeg, hvis det er greit....
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
Noe slikt som dette kanskje?

Sjekk her for detaljer:
http://www.ilmotorsport.com/shop/articl ... 889a8a909b
Sjekk her for detaljer:
http://www.ilmotorsport.com/shop/articl ... 889a8a909b
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449
X: 2007 MX-5 1.8 Stormy Blue
X: 1990 MX-5 1.6 Classic Red
Medlem nr. 449
X: 2007 MX-5 1.8 Stormy Blue
X: 1990 MX-5 1.6 Classic Red
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
synst det ser mye bedre ut å lage noen små brakketter som monterer skiltet nede på fangern/lippa sann at det stemmer ca overens toppen på skiltet kontra bunn på luftinntaket
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- uggla
- 7200 RPM
Jo det er klart.
Men er det penest med skilt på "snutebrakett" eller "sånn-undenifra-og- opp"-brakett som jeg hadde før... med frontleppe?
Jeg må finne noen bilder og sammenlikne....
Hauk, Rudolf og flere andre har frontleppe med skiltet hengende langt nede...men er det noen som frontleppe med snutebrakett....?
Hmm.....

Men er det penest med skilt på "snutebrakett" eller "sånn-undenifra-og- opp"-brakett som jeg hadde før... med frontleppe?
Jeg må finne noen bilder og sammenlikne....
Hauk, Rudolf og flere andre har frontleppe med skiltet hengende langt nede...men er det noen som frontleppe med snutebrakett....?
Hmm.....
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- glaibilenmin
- 7200 RPM
ser jo bare bedre ut med skiltet nede når du har airdam

04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
De nye skiltene er tynne som bare det... Jeg har sett dem festa rett på karossen, blir stilig....Hauk wrote:Nei, desverre. Fråden og siklet hadde vært til å drukne i hadde du blitt vinka inn på teknisk med noe slikt. Veldig "pop" i UK faktisk, enda det ikke er lov der heller.Borre wrote:Muligens dumt spørsmål, men er det lov med klistremerkeskilt?
- PetterHG
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 513
Da jeg hadde kjøpt grill til kjeften oppdaget jeg at skiltet måtte bort. Jeg hadde samme festebrakkett som du har på min 98-NB. Jeg ble litt rådvill da jeg sto og ville ha på grillen og ikke bruke den braketten for å feste skiltet. Noe annet hadde jeg ikke for hånd. Nå har jeg heller aldri likt å ha skitet stående som et "stempel" i fronten på bilen.
I mangel av noen annet tok jeg den omtalte braketten, snudde den 180 grader og dermed passet denne i to av hullene til fronten på høyre side! Skruene er ikke symetriske her! 8-)
Litt Alfa-Look, men det ser ikke så galt ut. Faktisk litt stilig. Bilen ser litt lavere ut. Jeg bestemte meg for å prøve å ha det slik for å se om jeg likte det. Festet ble litt langt ned, så jeg måtte drille noen nye hull og bøye siste rest av stengene inn under fronten for at skiltet ikke skulle subbe i bakken. Men denne delen av løsningen ble valgt for å kunne bygge alt tilbake dersom jeg skulle angre meg.
Nå har jeg kjørt slik i et år, så dette blir vel en "midlertidig løsning" på lik linje med alle andre bilavgifter; en løsning som er kommet for å bli....
En litt uvanlig, artig og enkel løsning!
PH 8-)
I mangel av noen annet tok jeg den omtalte braketten, snudde den 180 grader og dermed passet denne i to av hullene til fronten på høyre side! Skruene er ikke symetriske her! 8-)
Litt Alfa-Look, men det ser ikke så galt ut. Faktisk litt stilig. Bilen ser litt lavere ut. Jeg bestemte meg for å prøve å ha det slik for å se om jeg likte det. Festet ble litt langt ned, så jeg måtte drille noen nye hull og bøye siste rest av stengene inn under fronten for at skiltet ikke skulle subbe i bakken. Men denne delen av løsningen ble valgt for å kunne bygge alt tilbake dersom jeg skulle angre meg.
Nå har jeg kjørt slik i et år, så dette blir vel en "midlertidig løsning" på lik linje med alle andre bilavgifter; en løsning som er kommet for å bli....
En litt uvanlig, artig og enkel løsning!
PH 8-)