godkjenning av turbo
Moderator: Styremedlemmer
Er det ingen som har dokumentene for turbo versjonen av Mazda Miata i USA da? For de er vel godkjent av Mazda med tanke på at Miata faktisk tåler den påkjenningen hvis de da fra fabrikk ble leverte med turbo?! Og om understell og bremser er det samme på en orginal Miata som en turbo Miata? Bare tenker litt høyt hær... Noen som kan sende meg BBR dokumentene? For jeg skal få Miatan min turbo godkjent. Piss lei av dette hær nå.
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
Senka 40 mm, tsw felger.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Nå ble vel ikke na levert med turbo i usa, og er heller ikke problemer å godkjenne med turbo, bare henvise til chassiet er sterkt nok, og ta en avgasstest, men er det verdt bryet, hva koster feks en slik avgasstest, sikkert fort en 30000,. Hva er straffen for å kjøre illegalt, for om det er regress osv man tenker på, så skal forsikringsselskapet kunne bevise at det var økt effekt så var årsaken til uhellet, og de fleste med mx5 kjøre vel pent på veiene,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Men hvis noen da kan hente fram dokumentene på at chassiet er sterkt nok så kan vel alle i forumet spleise på en avgasstest. Jeg vil værtfall være med.StianOppistov wrote:Nå ble vel ikke na levert med turbo i usa, og er heller ikke problemer å godkjenne med turbo, bare henvise til chassiet er sterkt nok, og ta en avgasstest, men er det verdt bryet, hva koster feks en slik avgasstest, sikkert fort en 30000,. Hva er straffen for å kjøre illegalt, for om det er regress osv man tenker på, så skal forsikringsselskapet kunne bevise at det var økt effekt så var årsaken til uhellet, og de fleste med mx5 kjøre vel pent på veiene,,
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
Senka 40 mm, tsw felger.
Okay, nei bare snakker litt løst. Men er det ikke slikt at hvis man får en bil godkjent i Sverige så blir den godkjent i Norge også? Hvis dette så er tilfelle så må vel gå ann å dra til Sverige for å få bilen godkjent med turbo, da det er noen løsere regler dær enn det er hær???? Noen som har prøvd dette? 

Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
Senka 40 mm, tsw felger.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Snakker daglig med en svenske på msn, Han påstår det er lettere i norge, eller kjenner dere noen svensker med godkjent turbo,,eg har ennå ikke hørt om noen der så har fått godkjent, så da er man tilbake til en tuv test i tyskland.. Men hvem vil betale,rasmus wrote:Okay, nei bare snakker litt løst. Men er det ikke slikt at hvis man får en bil godkjent i Sverige så blir den godkjent i Norge også? Hvis dette så er tilfelle så må vel gå ann å dra til Sverige for å få bilen godkjent med turbo, da det er noen løsere regler dær enn det er hær???? Noen som har prøvd dette?

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ja hadde trua eg også, men er det avgass greiene så stopper meg i grunn, chassiet kan man om ikke annet stive av med alt man får kjøpt, det bør godtas,rasmus wrote:Så det er egentlig ganske håpløst?!Hadde litt trua på at d skulle gå, men så feil kan man ta....
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Ved ombygging til turbo må avgassene måles i hht. krav til typegodkjenning (testmetode) som gjaldt i Norge før 1993 (eller mulig det var i 1994) da EØS avtalen trådde i kraft. Etter dette er det EU-krav som gjelder. Dette er i vertfall det jeg har lest meg frem til/tror. Så er det store spørsmålet: Hva/hvilken test gjaldt i Norge før 93 mht. ombygging av bil (Har 92 mod selv)? Noen som vet? Har ikke spurt biltilsynet enda.....
Har et ørlite håp om at denne testen/kravet er någet mindre omfattende enn krav til test etter EØS-avtalen....
Har et ørlite håp om at denne testen/kravet er någet mindre omfattende enn krav til test etter EØS-avtalen....
92 1,6 NA sort m/tan interiør
- Miatapowers
- 7200 RPM
Eg trodde kravet var før på min na, at man skal holde seg under 0,5prosent co, som er kravet på eu, men nyere regler er noe dritt, så lenge mazda ikke hjelper oss, feks andre bilmerker så får man en papirlapp så det står hva man skal bruke, så er det godkjent, har selv en svigerfar så har bygget utrolig mangen volvoer, har også endel kjennskap til opel så er bygget om, mens mazda så er det klin umulig, enda man er ute etter mindre effektøkning enn andre merker, kan legge inn svaret eg fikk ifra biltilsynet en annen dag, må legge opp programmene osv til scannern på min nye data, og med en liten datter i hus så er det litt nedprioritert, men skal skjerpe meg,,RonnyG wrote:Ved ombygging til turbo må avgassene måles i hht. krav til typegodkjenning (testmetode) som gjaldt i Norge før 1993 (eller mulig det var i 1994) da EØS avtalen trådde i kraft. Etter dette er det EU-krav som gjelder. Dette er i vertfall det jeg har lest meg frem til/tror. Så er det store spørsmålet: Hva/hvilken test gjaldt i Norge før 93 mht. ombygging av bil (Har 92 mod selv)? Noen som vet? Har ikke spurt biltilsynet enda.....

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
De kan sikkert gi oss svar på hva den skal vera originalt, men biltilsynet vil vite hva den er etterpå..rasmus wrote:Det blir spennende å seBare litt rart at Mazda ikke vil gi oss noen info om hva avgassen skal være. Er jo ikke noe yrkeshemmelighet det akkurat.
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM