Diff.sperre og stålbjelker
Moderator: Styremedlemmer
Diff.sperre og stålbjelker
Er det diff.sperre og stålbjelker på en standard 1.6 -99 MX-5 ?
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
-
- Miatapowers
- 7200 RPM
Litt OT - er det bare meg som synes NA er bedre å kjøre fort med uten sperre enn med? Min forrige hadde torsen, og slang som fy på svingete veier, ofte helt uten forvarsel. Flere ganger jeg holdt på å sladde inn i siden på motgående biler fordi jeg ikke fikk noen forvarsel. Min nåværende er faktisk lettere å kjøre på de samme veiene, den sladder den og - men man merker/vet når den slipper.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
hva f... skal du selge og nå a?indahla wrote:Vurderer å legge ut på finn.no, og der må man sette om det er dette eller ikke. Derfor lurer jeg...
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Når du har torsen så må du bare gi bånn gass når den slipperKjakan wrote:Litt OT - er det bare meg som synes NA er bedre å kjøre fort med uten sperre enn med? Min forrige hadde torsen, og slang som fy på svingete veier, ofte helt uten forvarsel. Flere ganger jeg holdt på å sladde inn i siden på motgående biler fordi jeg ikke fikk noen forvarsel. Min nåværende er faktisk lettere å kjøre på de samme veiene, den sladder den og - men man merker/vet når den slipper.

-
min bil ble MYE mer forutsigbar med torsen. med åpen diff må man lete grep og kjøre mystiske sporvalg osv for å få ned kreftene, selv med lite effekt. mens med torsen feks, er det konsekvent handling i forhold. og jo mer effekt man har, jo mer utgjør diffbrems.. men skal ikke forkynne mine tullete ekstreme meninger her på forumetKjakan wrote:Litt OT - er det bare meg som synes NA er bedre å kjøre fort med uten sperre enn med? Min forrige hadde torsen, og slang som fy på svingete veier, ofte helt uten forvarsel. Flere ganger jeg holdt på å sladde inn i siden på motgående biler fordi jeg ikke fikk noen forvarsel. Min nåværende er faktisk lettere å kjøre på de samme veiene, den sladder den og - men man merker/vet når den slipper.

Vet at det skal funke sånn, og har jo merket bedringen i div Opel/Ford/BMW med sperre. Men synes at NAen i praksis faktisk ble litt guffen iblant. Kanskje blitt bedre kjørefølelse med litt mer hk. 133hk og sladding kan være risikosport fordi man må satse dertil...HF-mx5T wrote: min bil ble MYE mer forutsigbar med torsen. med åpen diff må man lete grep og kjøre mystiske sporvalg osv for å få ned kreftene, selv med lite effekt. mens med torsen feks, er det konsekvent handling i forhold. og jo mer effekt man har, jo mer utgjør diffbrems.. men skal ikke forkynne mine tullete ekstreme meninger her på forumetblir bare bråk da.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Uten sperre vil alltid ytterhjulet bak ha lateralt grep som gjør at man ikke mister ræva så lett.
Jeg synes det gjør utgangen av krappe svinger litt lettere men ikke raskere
Unntaket for min del er utgangen av S'en på Rudskogen her er det vanskelig å dosere gassen med sperre da bare en liten sladd ødelegger mye for utgangshastigheten da man er avhengig og ligge veldig tett opp mot curbsen på yttern.
Men kjører man på vanligvei er det vel det samme...
Jeg synes det gjør utgangen av krappe svinger litt lettere men ikke raskere
Unntaket for min del er utgangen av S'en på Rudskogen her er det vanskelig å dosere gassen med sperre da bare en liten sladd ødelegger mye for utgangshastigheten da man er avhengig og ligge veldig tett opp mot curbsen på yttern.
Men kjører man på vanligvei er det vel det samme...
Det er riktig. Familiebilen er på plass:inglar wrote:Du har da jo akkurat fått deg en familiebil så du trenger jo ikke å selge godbilen???
Hentet selv ny fra Sverige. Sparte ca 30.000 i forhold til å kjøpe fra forhandler her i Norge.
Ble visst litt OT selv dette...

indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv