Hei, sitter her og emd boost kontrolleren og en tegning av hvor ting skal kobles hen..
jeg skjønner hvor GND skal hen, til jord, men det er et par ting jeg lurer på.:
1: rød ledning, IG power, hvor skal denne hen på ecuen?
2: RPM signal / injector pulse.. denne regner jeg skal på en av lednigene til dyse 1 2 3 eller 4.. for de de spruter jo en gang per 2 rpm, så da får jeg jo turtall derfra, eller?
3:Grå ledning, throttle signal, har en utgang på ecu som heter Throttle position, skal denne dit? viser hvor mye gass jeg har skal denne gjøre.
4:Hvit ledning, speed signal, skal denne kobles til Vehicle Speed Sensor på ecuen?
Boost controller elektronikk, hjelp?
Moderator: Styremedlemmer
Boost controller elektronikk, hjelp?
O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Ser ut til at du har funnet ut selv her jo, men denne røde kan du koble på hva som helst som er positiv når tenningen er på, men mitt spørsmål er om du virkelig trenger denne saken her, så lenge du ikke har noe sprut så kan kontrolere dette så er det unødvendigt, dysene dine holder ikke så mye lengre med alikevel,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
Re: Boost controller elektronikk, hjelp?
du har ikke hastighetsgiver om du har mekanisk overføring fra girkasse til speedoSweetMX5 wrote:Hei, sitter her og emd boost kontrolleren og en tegning av hvor ting skal kobles hen..
jeg skjønner hvor GND skal hen, til jord, men det er et par ting jeg lurer på.:
1: rød ledning, IG power, hvor skal denne hen på ecuen? << 12v
2: RPM signal / injector pulse.. denne regner jeg skal på en av lednigene til dyse 1 2 3 eller 4.. for de de spruter jo en gang per 2 rpm, så da får jeg jo turtall derfra, eller? << let opp koblingskjema for ecu, finn pinne som er rpm til turteller. tjuvkoble deg på denne
3:Grå ledning, throttle signal, har en utgang på ecu som heter Throttle position, skal denne dit? viser hvor mye gass jeg har skal denne gjøre.<<< tps på mx5 er useless..
4:Hvit ledning, speed signal, skal denne kobles til Vehicle Speed Sensor på ecuen?
Rpm signal henter du fra den ene pin'en i diagnosekontakten. Husker ikke hvilken i farten men søk på miata.net. ikke rør dysene.
selvsagt er det et poeng med elektronisk boost controller. Det gir raskere spool up, og en flatere trykk kurve om den settes opp riktig. I tilegg er det ofte mulig å ha flere sikre 'maps' man kan switche mellom i stedet for å skru på feelingen på en justerbar bleed- eller ball/spring-ventil
selvsagt er det et poeng med elektronisk boost controller. Det gir raskere spool up, og en flatere trykk kurve om den settes opp riktig. I tilegg er det ofte mulig å ha flere sikre 'maps' man kan switche mellom i stedet for å skru på feelingen på en justerbar bleed- eller ball/spring-ventil
det er det siste som arildh nevner her at jeg kan styre mer nøyaktig enn å måtte ta ting på feelingen, men jeg tror ikke at den egnetlig trengs den speed sensoren det var visst bare for å kunne si anbefalinger til blanding og slikt noe, men man kunne styre trykket uavhengig om denne var koblet inn..
men ok, rpm tas fra diagnose, ok da finner jeg denne på miata.net
takker
men ok, rpm tas fra diagnose, ok da finner jeg denne på miata.net

O:'01 Yamaha R1 1000cc